• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Selkäpanssarin vaikutus takin kokoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ressa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ressa

New member
Pitäs nyt tilata nahkarotsi ja tuli ostettua lidlin selkäsuoja. Takin koon tiedän kyllä kun messuilla koitin mut entäs sitten panssarin kanssa?
nixweiss.gif

Vaikuttaako se kokoon mitenkää?

Kuta kuinkin samoilla linjoilla Earthend'in kanssa. Takin koossa otettu huomioon esim. selkätaskuun menevän suojan verran tilaa, erillinen suoja juurikaan enempää vaadi tilaa.

Näihän se on
talktohand.gif

Jotakuinkin samaa mieltä ed. kommentoijien kanssa. Ei ongelma ole yleensäkään selkäpuolella..........
Kunhan muistat, että vatsasi sopiiiii........
wink.gif
biggrin.gif

Olen puolestani hieman eri linjoilla koon suhteen. Tuo riippuu täysin siitä, miten sopivan kokoisen takin hankit. Mulla on Alpinestars Stunt nahkatakki ja se on tällä hetkellä kokoa erittäin sopiva (sisältää myös taskun omalle suojalle). Jos laitan takin alle Dainesen selkäsuojan, mun ei tarvitse juuri hengittää...

Kannattaisi käydä sovittamassa takkia uudelleen selkäsuojan kanssa. Sittenpähän on varmalla pohjalla. Selkäpanssarin alaosa kun menee myös housujen vyötärön alle, eli vie tilaa myös vatsapuolelta. Itse selkäosassa on yleensä tilaa suojalle.

Toisaalta nahka-asu kyllä venyy ajan kanssa, eli jos sen saa uutena päälle siten että juuri pystyy hengittämään, ensimmäisen kostean kelin ajon jälkeen asu on juuri sopiva. Tai toisen...tai kolmannen...

En ole itse uskaltanut kokeilla nahkoja vielä päälle tälle keväälle. Kolme kiloa lisää vyötäröllä voinee vaikuttaa jotain. Tai sitten ei. Josko lähtis illalla uimahallille...
tounge.gif

Pitäs nyt tilata nahkarotsi ja tuli ostettua lidlin selkäsuoja.
Onko kellään kokemuksia tosta lidlin selkäpanssarista käytössä? Vaikutti ihan kohtuulliselta muuten, mutta kuinka se käytössä taipuu, ku ei ole nivellystä? Näytti myös aika hiostavalta, kun ei ollu minkäänlaisia ilma-aukkoja....

Oikaiskaa jos olen väärässä.

Mulla on Dainesen suoja. Jos paan sen coren alle: no problem. Sama jos pistän custom-nahkarotsin alle.

Jos paan nahkapuvun alle, ni sen verran kiristää, että pari kiloo veks. Ilman selkäpanssaria puku ei kiristä.

Onko kellään kokemuksia tosta lidlin selkäpanssarista käytössä?
Yhden kesän verran löytyy, ei suurempaa valittamista. Sillä ajaa kaikissa täkäläisissä keleissä missä ylipäätään on mieltä lähteä täysissä vermeissä ajamaan, mutta kun lämmöt menee yli +20 asteen, niin vähin erin alkaa kaipaamaan tuuletusta. Rajan voisi kuvitella olevan yksilökohtainen. Tuossahan on paksuhko polyesteri- tai polyproeeniverkko ihoa vasten, eli jotain kosteudensiirtoa pitäisi löytyä.

Mulla ei tule mieleen mitään negatiivista taipumisen suhteen, tosin ihan kyykkyä ei ole tullut sen kanssa ajettua.

Ei rahat tuossa siis hukkaan mene, mutta jos mukavuusasiaa kuumissa keleissä pitää tärkeänä, voi senkin rahan laittamista johonkin läpituulevaan suojaan harkita.

Edit: polypropeeni taitaa olla oikeampi termi.

Mulla ei tule mieleen mitään negatiivista taipumisen suhteen, tosin ihan kyykkyä ei ole tullut sen kanssa ajettua.

Ei rahat tuossa siis hukkaan mene, mutta jos mukavuusasiaa kuumissa keleissä pitää tärkeänä, voi senkin rahan laittamista johonkin läpituulevaan suojaan harkita.
Itellä on FZS niin ei se ajoasento itelläkään kaikista kyykyin ole
smile_org.gif

Ja varmasti se suojaa enemmän, ku se telttapatja, joka nyt hoitaa suojan hommia...

Täytyy vissiin vielä rahoittaa saksalaisia...

Pitäs nyt tilata nahkarotsi ja tuli ostettua lidlin selkäsuoja.
Onko kellään kokemuksia tosta lidlin selkäpanssarista käytössä? Vaikutti ihan kohtuulliselta muuten, mutta kuinka se käytössä taipuu, ku ei ole nivellystä? Näytti myös aika hiostavalta, kun ei ollu minkäänlaisia ilma-aukkoja....

Oikaiskaa jos olen väärässä.
Kävin myös hakemassa Lidlin selkäsuojan, kuivaharjoittelin ajotakin kanssa ajoasentoa (kyykkypyörä). Suojan ja yläselän väliin jää muutama sentti tyhjää tilaa joka muodostaa vittumaisen teltan ajotakkiin johtuen juurikin tuosta taipumattomuudesta.

Mul kans lidl panssari. Tänää just kokeilin mp-asun takin kans (ite kokoa m) takki 48. Sopi sellai kivasti(kuristamatta)ilman takin omaa suojafoamia.Suurempi onkelma omasta mielestäni suojan kuperuus ja taipumattomuus.
cool.gif

Back