• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Selkäreppu kaupunkiajoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Macoshark
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Macoshark

New member
Mopon vaihdon jälkeen ei tule enää ajeltua takalaukku paikoillaan niin pitää keksiä joku muu konsti kuljettaa ruokaostokset sun muut tilpehöörit.

Tähtäimessä on siis kätevä selkäreppu joka on tyhjänä pieni, mutta laajenee tarvittaessa isommaksi. Tottakai se saisi olla hyvän näköinen ja naurettavan halpa jne. Osaatteko suositella jotain erityisen kätevää reppua vai ostanko jostain halpiskaupasta ensimmäisen joka kohdalle osuu?

Ok. Itsellä kaupunkiajossa Lidl reppu oli oikean värinen ja hintainen, mutta silti mietin jos tulee lipat. Ja monesti käytän matka kassia ja parilla mustekalalla kiinni taakse.Pyöränä vesirosvo.
sport05.gif

Entäs reppu sekä kaupunkiin että matka-ajoon. Tarvittavat kiristykset rinnan edestä sekä kestävä ettei vetoketjut repeä kun kassi on täys kaljaa
033102beer_1_prv.gif

Onko Richan repuista kokemuksia. Ihan siistin näköisiä, mutta ovh. hinta tais olla noin 50€...

Edit. Lidlistä en osta varusteen varustetta. Vaikka niiden tavaroista ei ole mitään kokemuksia niin silti en tarvitse kahta, sekä halpaa, että hyvää. Yksi riittää.

Ei kait sillä kaupungissa ole mitään väliä, mikä se reppu on. Kunhan pysyy selässä myös pakattuna. Reppu on mielestäni huono pyöräkäytössä joka tapauksessa. Turhaa painoa väärässä paikassa ja ainakin oman takkini kanssa hankala pukea ja riisua. Itselläni kun on sen verran repun remmien tiellä nuo kovat suojat, ettei selkäsäkin päälle askartelu ole kovin toimivaa. Käytänkin siis tankkilaukkua. Sitä parempaa ostosten/sekatavaran/kaljan/vaihtovaatteiden kuljetusjärjestelmää ei kyllä ole.

Aikoinaan ajelin reppu selässä, mutta prätkällä kaatuminen sai ajattelemaan toisin - siirryin aika totaalisesti käyttämään tankkilaukkua. Bagsterin tankkilaukkuja onkin tullut pari erikokoista (8l ja 20/30l) hankittua ja niillä pärjää mainiosti.

Ajatus kaatumisesta repun kanssa ei kuulosta kovin mukavalta, selkäranka saa aika helposti kipeää jos siellä on repussa olevat tavarat aiheuttamassa lisävahinkoa selälle. Myöskin reppu tuntui rasittavan hartioita ja niskoja.

Ajatus kaatumisesta repun kanssa ei kuulosta kovin mukavalta, selkäranka saa aika helposti kipeää jos siellä on repussa olevat tavarat aiheuttamassa lisävahinkoa selälle. Myöskin reppu tuntui rasittavan hartioita ja niskoja.
Toi on tietenkin riskinä...

Itse olen kokeillut lippausta reppu selässä, eikä aiheuttanut minulle mitään ihmeellisyyksiä... tosin säkki ei ollutkaan täys kaljaa tms. vaarallista vaan sisällä oli vähän vaatteita ja läppäri. Kaikki pysyivät kylkiosumassa ehjänä, sekä reppu, mies että sisältö, mutta vauhtihan oli vain kaupunkinopeuksia.

Suosin lasketteluun tarkoitettuja reppuja, hyvät sellaiset on tarkoitettu pysymään kiinni ja remminpäät olemaan pieksemättä omistajaansa reilun satasen vauhdissa, ja joissain on selkää vasten kovikekin (tarkoitettu etteivät tavarat satuttaisi selkää laskettelussa sattuneissa lippaamisissa). Offariin tai lautailuun tarkoitetut reput ovat myös usein suunniteltu käytettäväksi selkäsuojien kanssa, eli olkaviillekkeiden mitat riittävät vaikka takin alla olisi panssaria. Laatu noissakin maksaa, mutta ei ihan yhtä paljon kuin jos repun päällä lukisi Dainese tms mp-käyttöön tarkoitettu merkki ;)

Yleensä mulla on käytössä Blizzardin n. 20v vanha reppu on edelleen tikissään huolimatta siitä että sitä on käytetty ihan eläimellisiä määriä ja sen kanssa on lipattu noin tuhat kertaa rinteessä ja nyt siis kerran asvaltillakin. Väri on vähintäänkin rivo neonkeltainen, mutta huomiovärinä menee tuolla liikenteen joukossa ihan ok.

Hartioita tuo ei itselläni rasita ainakaan alle 160km/h vauhdeissa, repussa on leveät ja hyvinmuotoillut viilekkeet joiden alle jää nahkatakki suojineen joten kassi ei käytännössä tunnu selässä ollenkaan.

Itse en ole harkinnut laukkujen hankkimista ainakaan vielä vaan reppulinjalla menossa. Pitkällisen harkinnan jälkeen päätin pistää tuon Kriega R35sen tilaukseen. Onhan se kohtuullisen hintava repuksi mutta jos on yhtä hyvä kuin mitä arvosteluissa sanotaan on hintansa väärti. Kirjoittelen kokemuksia kunhan saan repun (pitäisi tulla sopivasti ennen seuraavaa pidempää reissua).

Itse tilasin Kriegan R25:n ja US-10:n. On kyllä hyvä systeemi tuossa repussa ja muutenkin jämäkän sekä laadukkaan oloinen tuote! Saas nähdä miltä tuntuu täytenä selässä...
Nimim. pyörää odotellessa
tounge.gif

Vihdoinkin tuli tuo reppu (oli ongelmia kortin kanssa). Pakkasin tietysti reppuun samantien työkamppeet huomista varten (läppäri + sadeasu + housut & paita + piuhaa jne painoa noin 7kg) ja eron normaaliin reppuun huomaa heti. Hartijoille ei tule käytännössä yhtään painoa seistessä ja vielä vähemmän ajoasennossa (kyykky). Viikonloppuna olis tarkoitus heittää ~500km lenkki joten kertoilen tarkemmin sen jälkeen.

Jo pelkästään tämän perusteella on kyllä kannattava ostos vaikka vähän tyyriin puoleinenhan tuo on.

Tähtäimessä on siis kätevä selkäreppu joka on tyhjänä pieni, mutta laajenee tarvittaessa isommaksi. Tottakai se saisi olla hyvän näköinen ja naurettavan halpa jne. Osaatteko suositella jotain erityisen kätevää reppua vai ostanko jostain halpiskaupasta ensimmäisen joka kohdalle osuu?

No juurikin tähän tarkoitukseen, eli satunnaisten ostosten kotiin kantamiseen ostin Biltemasta
crazy.gif
vararepun, joka mahtuu kasattuna rotsin povariin:

http://www.biltema.fi/osteri....aid=164
(jos linkki ei toimi, niin tuotenumero on: 45072)

Ei oo kallis (1.95), on ainakin oikean värinen, eli musta, ja ajaa asiansa.
smile_org.gif
Sikspäkki vielä menee, mutta rajusti raskaammat tavarat alkaa koetella kassin ja olkapäiden kantokykyä. No jos toi hajoo, niin uus tilalle, ei satu lompsaan.

Pitkiä matkoja varten sitten tietenkin kunnon reppu, mutta toi on mulla _aina_ mukana, olen sitä tarvinnut jo ziljoona kertaa. Ostimpa autoonkin noita.

"Sadesuoja kuuluu hintaan" onko repustakin niin vaikea tehdä sateenpitävää ilman erikseen viriteltäviä suojia? :(
Sama vika tankkilaukkujen kanssa

Back