Servojarrut-jarrupalojen vaihto?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J64
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

J64

New member
Onko servojarrullisen pyörän (R1150RS) jarrupalojen vaihdossa jotakin erityistä huomioitavaa vai onnistuuko "normaalisti".

En pikaisella hakemisella löytänyt tähän kysymykseen Foorumilta vastausta.

Kiitokset mahdollisista vihjeistä jo etukäteen.

J64
 
Ei periaatteessa, mutta mikäli olet vaihtanut nesteet kuluneilla jarrupaloilla tai runkkaat männät liian syvälle saattaa pyörä ruikata liiat nesteet ylivuotoletkun kautta pihalle.
 
Ei periaatteessa, mutta mikäli olet vaihtanut nesteet kuluneilla jarrupaloilla tai runkkaat männät liian syvälle saattaa pyörä ruikata liiat nesteet ylivuotoletkun kautta pihalle.

Kiitos tästä. On tähän mennessä huollettu liikkeessä, joten en varmaksi tiedä nesteiden vaihdoista. Ajattelin kuitenkin itse tehdä pienempiä osien vaihtoja jatkossa itse. Ylivuotoletku lienee sijoitettu niin, ettei maalipintaa pääse roiskuva neste pilaamaan?
 
Ässässä ne (etu- ja takapiiri) tulee ulos pyörän alle, missä on jotain mitakin ylivuotoletkuja. Mulla ei ole tavallisesti tullut nesteitä ulos, mutta nyt kun vaihdoin levyt ja palat nesteiden jälkeen niin pyörä "kusas" allensa ja se on kuulemma aivan normaalia.
 
Katso että nesteet on vaihdettu. Jarrusatuloihin ja servolle kertyy yllättävän paljon likaa jo parissa vuodessa. Brempon paloilla jarrut tomii parhaiten. Niin se nesteen vaihto, jos olet lähellä tamperetta niin Kymäläinen mp on luotettava ja edullinen
 
Kannattaa muistaa että servojarruissa ne näkyvät jarrunestesäiliöt ei musitaakseni ole yhteydessä työpiireihin vaan niiden säiliöt on servo-ABS yksikössä tankin alla josta myös ne ylivuotoletkut lähtee.
Jarrunesteiden vaihdossa pitää siis vaihtaa neljän piirin nesteet. Pienen pieni suppilo on tarpeen.
 
Ja hölpön pölpön.

Aivan sama vaihtaa servolliseen tai servottomaan palat.

30 minsaa kun vaihtaa eteen ja taa.
 
Kertokaa muuten minullekin missä on jarrupiirin ylivuotoletku, sellaista en ole ikinä nähnyt
confused_orig.gif


Varsinkin paineavusteisten jarrujen ylivuotoletku kiinnostaa.
 
R1100S:ssä ylivuotoletkujen päät (samassa nipussa neljä mustaa letkua, kaksi jarruille, yksi bensatankille ja yksi akulle) tulevat kardaanin ja jarrupolkimen välistä alas. Paikka löytyy ainakin siten että bensamittarilla tankkaa kunnes maassa on lätäkkö ja katso mistä vuotaa.
biggrin.gif
 
kyllä minulta ainakin löytyy huohotusletkun päät vain
-akulle
-bensiinitankille (jonka yleensä saa avata paineilmalla/ vuosi


Jos jarrujärjestelmä on suljettu, miksi ihmeessä se tarvitsee huohotusletkun ?? Eihän sitä säiliötä täyteen laiteta,

Korvausilmaa varten laiten letkun ymmärtäisin.
 
34517686459 VENT HOSE (to 08/06) Siinä olis k 1200 s:n jarrujen huohotusputki varaosanumeroineen, taitaa olla sama kaikissa, ehkä.
Niitä putkia on oikeesti 2kpl tankista, yksi huohotus ja yksi korkin tilasta, yksi servoyksiköstä, menee kaksi yhteen ja vanhemmissa yksi akulta
 
Servojarrujen ylivuotoletkut näkyy tuossa, osa 5
ABS yksikkö

Ne on sellaisilla muovikorkeilla kiinni siinä ABS yksikössä.

Niistä tulee ylimääräiset nesteet ulos, jos jarrusatuloiden männät painaa ihan sisään, jos siis nestettä oli tarpeeksi ennen operaatiota.

Tuota kerääjäsäiliötä, osa 6,  ei ole kyllä kaikissa pyörissä, onko edes missään Suomeen tuoduissa.

Pekka

omg.gif
omg.gif
omg.gif
 
Back
Ylös