• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Shadow vt 600 ja ketjut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja panderolli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

panderolli

New member
Ajelin tuossa juuri 4000 km lenkin Euroopassa ja meni Ketjut huonoon kuosiin... onko joku muuttanut alkuperäisiä ratastuksia, kun ainakin mulla tuntuu, että kone saa kiertää melkolailla neljällä vaihteella kun nostaa nopeutta 110 huiteille....

Onko kokemuksia moisesta mopoiluhommailusta???

750 Shadowissa oli sama ongelma, mut nyt on alla pienempi takalätkä ja ei voi kun kehua
062802jumpie_prv.gif
Olisivat jo tehtaalla voineet asentaa moisen alle. En tiedä miten on 600:en kanssa, mutta 750:een piti tilata jenkeistä ratas.

Aijaa!!! Toihan kuulostaa lupaavalta.... en ole kuullut tosiaaan että kukaan "ratastelis" mp:tä. Mutta tuntuma oli vaan, että neljännen pykälä toimintaalue 60-130 on aika hurja......

Tarttee yrittää hankkia siihen eri ratas kun mitä tehdas suositteli.... paljon sulla oli eroa alkuperäiseen?

Kyselin Allrightilta ja DID:n ketjuja tarjosivat....

Hintaa paketille 200 egee, ja taakse sais 44 sijaan 40 sen.

Lupasivat laittaa ketjun sopivan mittaiseksi eli 120 -> 116

Kuulostaako hyvältä?

Pakko vastata itse. Motovelhot nokitti tilanteen 2-0.

Kiitos sinne, TI-halli järjestyi, joten sinne Torstaina vaihtamaan.....
062802jumpie_prv.gif

Olen ite nyt veeteellä saman tilanteen edessä. Ketjut venyyyyyy ja säätövara on aika loppu. Jos vaikka laittais tollasen "aavikkovälityksen".
Kertokaahan rattaiden hammasmäärät ja mikä on vaikutus verrattuna orggis rattaisiin noin satasen vauhdissa  
062802moto_prv.gif

Tippuuko kierrokset kuinka paljon?
Ratastuksen vaikutus VTn hurjaan kiihtyvyyteen?  
biggrin.gif

Suosituin vaihtoehto taalla rapakon takana nayttaa olevan 17 piikkinen edessa ja 42 piikkinen takana. Standardi on 16-44. Yksi etu talla jarjestelylla on se, etta normaali 120 linkkinen 525 ketju kay sellaisenaan ja jaa vielapa saatovaraa. Myos takarattaan pienentaminen vahentaa mahdollisuutta raapia eturattaan koteloa.

Omaan vt600:een en ole viela vaihtanut rattaita mutta kunhan saadot loppuvat nailla ketjuilla ehka sitten.
biggrin.gif

Thanks,
löytyykö vielä tietoa siitä miten tuo 17/42 ratastus vaikuttaa varjon kiihtyvyyteen/nopeuteen/kierroksiin.

Omia kokemuksia tosta ratastuksesta on piikkivuosilta, kun mulla oli MTX ja siinä oli mulla kaikki saatavilla olevat eturattaat eli 13 - 16 piikkiä. 13 hampaisella kulki 95 ja 16 hampaisella huikeat 135  
sport05.gif

Vaihtamalla 17/42 rattaisiin pudottaa kierroksia noin 10%. Ei se juuri kiihtyvyyteen vaikuta mutta jyrkemmissa maissa varsinkin kaks paalla saattaa joutua hakemaan pienempaa.
http://vlxriders.20m.com/index.html on suosittu saitti VT600 (tai VLX kuten taalla sanotaan ) harrastajille. Jos haluat tietaa mitaan VT600 liittyvaa, pistapa kysymys foorumille ja vastaus tulee takulla.

Hyvia Ajokeleja
tx_shadow

Jep kiitti,
sielläpäin taitaa ajokelejä riittää vuoden ympäri  
bowdown.gif

Katoin ton saitin ja voi jee tuota SUUREN muaailman touhua. Hieman eri mittakavassa ku täällä kotosuomessa  
tounge.gif

Onko sulla tietoo kuinka paljon jenkeissä on noita kaksipyöräisiä?

Joo, ajokausi taalla Texasissa on melko pitka. Yleensa on ollut tapana aloittaa Tammikuun ekana ja lopettaa Joulukuun viimeisena. Tosin taallakin on joskus sen verran viileata ja sateista ettei viitsi ajella. Viime jouluna Houstonissa oli lunta ensimmaisen kerran kahteenkymmeneen vuoteen. Kesalla tahtoo olla liiankin kuumaa eli paras kausi on kevaalla ja syksylla.

Rekisteroityja moottoripyoria USAssa oli vuonna 2001 noin 5 miljoonaa, maara on luultavasti kasvanut 20% tasta, en viitsinyt etsia uusia tilastoja. Texasissa mopoja on noin 1/4 miljoona. Taman paalle tietenkin kaikki crossipyorat, pocket bikes ja muut off-road kulkineet.

Nyt on uudet ketjut ja rattaat alla. Takana 40 piikkinen ja edessä vakio 16.

On kuin olis tullu yksi vaihde lisää. Nyt mopo kulkee konetielläkin ilman että kone huuta ku viimeistä päivää.  
062802jumpie_prv.gif

En viitsinyt tästä uutta aihetta alkaa, mutta... CBF600S kiertää kanssa aika lailla jo satasen vauhdissa. Entäs jos sitä vähän ratastaisi? Kannattaisiko ennenmmin suurentaa eturatasta yhdellä vai pienentää takaratasta 1-2 piikillä, joka olisi vähemmän vaikuttava vaihtoehto - hyvässä ja pahassa...

Enpä tunne tapausta (CBF600S), mutta mun mielestä kannattaa kokeilla, varsinkaan jos ei oo nykyiseen ratastukseen täysin tyytyväinen. Noi rattaat ei paljoo maksa (ainakaan VT:hen), mutta eri asia on löytyykö niitä halutuilla hampailla. Eli mun VT on -92 ja vaikka katalookit on pullollaan kaikenkokoisia rattaita ni eipä vaan sit kysyttäessä ollutkaan juuri mitään kokoja ainakaan hyllyssä.

Kuitenkin ne suosittelee vaihtamaan koko paketin, siis ketjut ja rattaat kerrallaan..

Back