• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Shellin bike cleaner

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Loosah

New member
Ostinpa tänään shellin " advance bike cleaner": ia kokeillakseni jotain uutta välillä. Se väittää poistavansa öljyt, rasvat jne. ja sopii metalli ja muovipinnoille. Just joo...

Putsasin punaisen ninjani punaiset vanteet kyseisellä suihkeella ja tuli vähän jekkuli tunne, ku huomasin, että valkoinen rätti muuttuu mustien öljytahrojen lisäksi punaiseksi. Se sitten shellin bike cleanerista tällä kertaa... Pitää tehdä joku valitus ja pummia uudet vanteet tilalle
biggrin.gif

Varmaan tuhat kertaa kysytty, mutta... Millä aineella vanteet sais helpoiten puhtaaks?

Valopetroli poistaa öljyt ja muut vastaavat paskat. Ei pitäisi poistaa maaleja tai tuhota öljyä. Sopii myös ketjujen pesuun vahingoittama o-renkaita.

Tuolla minä olen pärjännyt.

barkcleanilla! tais olla wurtin kamaa,sitä rättiin ja kyllä lähtee,huom .ei muovi eikä kumipinnoille.

teepol:ia vettä rätti ja hinkutusta päälle & vahaa jonka päälle kovavahaa...toistetaan tarvittaessa.
smile_org.gif

AD-varaosamaailman ad-tehopesu toimii erinomaisesti ainakin cbr:n valkoisten vanteiden puhtaana pidossa. Aine on valmiina käyttöliuksena suihkepullossa, eikä hintakaan ole paha, n. 5€ litra. Olen pessyt vanteet sillä nyt 3 kertaa, eikä ainetta ole kulunut paljoakaan...
smile_org.gif

Huoltoasemilla myytävällä "liuottimella" eli semmoisella jota voi suihkuttaa auton päälle ennen konepesua (tännä juuri käytin jotain Nesteen litkua. Reilusti sitä ja rättiä ja vaha päälle.

Ostinpa tänään shellin " advance bike cleaner": ia kokeillakseni jotain uutta välillä. Se väittää poistavansa öljyt, rasvat jne. ja sopii metalli ja muovipinnoille. Just joo...

Putsasin punaisen ninjani punaiset vanteet kyseisellä suihkeella ja tuli vähän jekkuli tunne, ku huomasin, että valkoinen rätti muuttuu mustien öljytahrojen lisäksi punaiseksi. Se sitten shellin bike cleanerista tällä kertaa... Pitää tehdä joku valitus ja pummia uudet vanteet tilalle  
biggrin.gif

Varmaan tuhat kertaa kysytty, mutta... Millä aineella vanteet sais helpoiten puhtaaks?
Valitus pyörätehtaalle/-maahantuojalle...
wink.gif

En ole ainakaan itse huomannut vastaavaa kun olen oman pyörän vanteita ko aineella pessyt. Hyvin on puhdistunut. Samoin kate hyttysistä yms yms

Sain kaverilta pari "lekaa" tuota ja kokeilun perusteella voimakkaimpana jäi mieleen tuoksu, josta tuli mieleen prätkäliike (etteivät vaan käyttäisi samaa) ;-)

Pesutuloksen perusteella ihan normi auton esipesuaine (ties mitä bio/ekolitkuja ovat nykyisin) hoitaa homman siinä missä tuokin eli tuskin alan jatkossa ostamaan erikseen, kun auton jynssäämiseen tarttee laiska vahaaja "liuotinta" jatkuvasti muutenkin.

Vanteita on tullut pestyä ihan rehellisellä vannepesuaineella, eikä mitään vahinkoa ole tullut, ei sen enempää maalatulle etu-, kuin kiiltävälle takavanteellekaan.

Wurth:n Pineline on toiminut meillä mopottimiin hyvin. Ärtsynä seoksena vanteisiin ja laimeampana seoksena ihan yleispessuun.

Muistithan tarkistaa sekoitussuhteen jos oli sekoittamatonta kamaa?  
cool.gif

Itse käytän Shell:n Brake&Chain Cleaner:a. Toimii.

-Zand-

Wurth:n Pinelinelle ääni... sillä pesen. Käy moottoripesuun raakana, vanteille muille maalatuille mutta likasille vähän laimennettuna ja yleispesuun ohjeen mukaan laimennettuna

Mulla lähti kanssa kawan vihreä maali pois vanteista, kun pesin autoglymin vanteille tarkoitetulla pesuaineella.
Kyselin paikallisesta huollosta että mikä mättää, vastasivat että kawan maalit vanteissa ei kestä juuri minkäänlaista liuotinta.

Autoglymin mp pesuaineella muuttui harja vaaleanpunaiseksi kun pesin nykyisen kawan vanteita (punaiset vanteet)...

Back