• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Shoei XR-1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kokkopa1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kokkopa1

New member
Mulla on kyseinen kypärä ja pyöränä Honda CBF600S ja meteli pystyssä ajettaessa on jo 80km/h sellaista luokkaa, että pitäis käyttää korvatulppia. Motarilla 120-140km/h ei puhettakaa, että kuulis esim. moottorin ääntä. Kun painatuu tankkiin kiinni pleksin taa, niin silloin on hiljainen.

Millaisilla pyörillä ajelette te, joilla sama kypärä ja onko melua ??

Mulla on samanmoinen kypärä ja ajelen 600 cebarilla. Kyllähän se vähän humisee, mutta entiseen kypärään (Bieffe GPR) verrattuna on todella hiljainen. Pidemmillä matkoilla ainoastaan käytän korvatulppia.

Naku Bulldog alla ja xr-1000 päässä. Ei kokemusta muista kuupista ajossa mutta kaupunkiajelussa ajan ilman silikoni tulppia ja pitemmällä matkalla tulppien kanssa. Vanhan miehen pää ei kestä meteliä joka kypärän sisälle kantautuu. Schubert s1 ja c2 kokeilin mutta pään muoto ei soveltunut niihin. Tosin kaveri ei c2 kovin hiljaiseksi kehunut. Melun sieto on varmaan henkilökohtainen ominaisuus mutta tuntuu että iän myötä sitä sietää vähemmän. Tai ehkä eukko kotona huutaa niin paljon että muualla haluaa nauttia rauhasta. ps pitäisiköhän kokeilla tulppia myös kotona. Heh...
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

no tuota,,, toisessa threadissa oli linkki kypärien meluisuustestin tuloksiin. XR-1000 oli meluisin kypärä 100km/h kohdalla ja toiseksi äänekkäin 130km/h vauhdissa...

Testin tulokset

Itellä VFR 92:nen matalla pleksillä ja XR1000. Melua riittää, mutta en ole muilla potilla ajanut, eli sikäli paha sanoa vs. muihin kypäriin. Nooh, kokeilen kesällä touring -pleksillä, josko hiljenis. Ja vois koekäyttää jotain toista kypärääkin joku kerta.

Onhan siinä aika ero, jos S1 on 130km/h 88,1dB ja XR-1000 105dB.

Vittu, kannattaa aina ajaa kypärät, ennen ostoa. Mulla tosin oli tilanne, että ilman kypärää olisi ollut paha ajaa koeajamaan kypäriä eli varusteet oli pakko ostaa ennen pyörää. Oma moka, mutta toi istui mun kuuppaan parhaiten.

On siinä sen verran ainakin melua, että earit on aina korvissa vähänkin pidemmillä rupeamilla. En sitten kylläkään tiedä paremmasta ja toisaalta pyörä on naku niin...

Back