• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Shoei XR1000 pinlock

Timbacharly

New member
Onko kellään vastaavaa ongelmaa tai jopa lääkettä:

Shoei kypäräni Pinlock-kalvon (se huurtumisenesto) yläreuna on aina ärsyttävästi näkökentässä. Tämä haittaa varsinkin silloin kun päästelee mutkatietä/radalla sporttisesti visiiri kiinni.. Oma niska ei ainakaan aina taitu optimaaliseen asentoon, vai onko kypärä tarkoitettu custom-kuskeille sittenkin? ( okei, supermoto, enduro, street, allround, touring, streetfighter-kuskeille myös)
Ilman pinlockia sitten visiiri huurtuu niin nopeasti että ihan sama käytänkö pinlockia ja sitten visiiriä raollaan. Vai visiiriä pelkästään raollaan

Hmm. Mulla se reuna ei ole kyllä juuri siinä kohdassa mihin pitää katsoa. Häiritsi muistaakseni ensimmäisen päivän, ei sen jälkeen ole vaikuttanut ajamiseen/elämiseen enkä edes huomaa sen olemassaoloa.

Pidä päätä pystymmässä?
tounge.gif

Vanha kypärä oli mulle liian iso ja se oli päässä niin syvällä, että tuo pinlockin yläreuna oli juuri siinä keskellä näkökenttää. Se häiritsi kyllä ajamista niin paljon että pinlock-kalvo piti ottaa pois. Nyt uusi xr-1000:nen on sopivan napakka ja katsekin näin ollen lähempänä visiirin keskikohtaa, joten pinlock ei ole enää ongelma.
smile_org.gif

Mulla ei ainakaan jää häiritsevästi näkökentään, kannattanee tarkastaa vielä että pinlock on oikeinpäin (taitaa jäädä matalaksi jos on ylösalaisin).

Ekaa kertaa pääsin eilen kokeilemaan ja juma et on hyvä vekotin.

Mulla myöskin kypärä istuu kuin liimattu päähän ja pinlock ei tule näkökenttään tielle.
Ajoasento ei ole kuitenkaan kaikista kyykyin (pyörä CBR600F).

Näin jossain sellasen pinlockin racing mallin kiinni x-spiritissä... siinä oli se yläreuna korotettu keskeltä... mistähän noita mahtais saada..

Eipä tuu mullakaan kyseisessä kypärässä lähellekään näkökenttää. Piruuttani viel tossa testailin, et aika alhaalla sais leukaa pitää, jotta sen näkökenttää sais häiritseen
wink.gif

Se voi olla että S kokoinen Shoeini on väljistynyt parin vuoden aikana niin, että se nykyisellään uppoaa syvemmälle päähän. Nimittäin se Pinlock alkoin häiritsemään viimekesän lopulla kunnolla..
Tuohonhan mahtaa saada uusia ja erikokoisia poskipaloja Allrightilta? Kun ostin ks.kypärän se oli niin tiukka että puhumisesta ei oikein tullut se päässä mitään!

Näin jossain sellasen pinlockin racing mallin kiinni x-spiritissä... siinä oli se yläreuna korotettu keskeltä... mistähän noita mahtais saada..
Mulla on X-Spiritissä tavallinen pinlock ja siinä yläreuna on noin puolen sentin päässä näkökentän rajasta. Arain jonkin mallin pinlockissa on yläreuna porrastettu eli laskettu sivuilta, koska visiirissä on sivuilla tuuletusaukot.

Ainakaan oman XR-1000:n näkökenttää ei toi pinlock ole häirinnyt. Aluksi toi Sunax:in aurinkovisiiri häiritsi, mutta siihen tottui nopeasti...

Ensimmäiset ajot häiritsi niin ylhäällä kun alhaallakin.Muutama sata kilsaa ajettuani siihen alkoi kyl tottumaan.Luulisin et kesän lämpösillä ja kuivilla keleillä ei edes pinlockia tarvitse..

meinasin ensin, että oot jossain nukkumatin aineissa kattellu maailmaa, mut juma mä bongasin tommisen kans tänään. Arain kypärässä. Tuli ainka nätisti siihen visiirin tuuletusaukkojen väliin, melkoylös. Hihkukaa kovaan jos keksitte mistä noita saa.

meinasin ensin, että oot jossain nukkumatin aineissa kattellu maailmaa, mut juma mä bongasin tommisen kans tänään. Arain kypärässä. Tuli ainka nätisti siihen visiirin tuuletusaukkojen väliin, melkoylös. Hihkukaa kovaan jos keksitte mistä noita saa.
Se oli tualla erkkakorpiaho&hietanen bros:n putiikissa .. ko myyjä sitä äks spiritiä esitteli ja siinä se pinlock oli silleen ylös nostettu...

Tars mennä kyselemään mistä semmosen sais ja samalla kysästä joko mun ajohanskat o tullu takuuhuollosta ... eihän siitä o ku vuosi...... :o

Miten nii joku flamedragonvoi ajatella että mää unissani aineissa..
talktohand.gif

ei suoranaisesti liity aiheeseen, mutta miksi kypärän taraivon kohdalla on semmonen hyppyri? Aerodynamisuutta vai mitä sillä haetaan?

Se "hyppyri" aiheuttaa alipainetta siihen kypärän taakse, jolloin niistä takana olevista tuuletusaukoista poistuu ilma paremmin. Toi on ainakin yksi syy miksi siinä on sellainen.

Mulla oli sama ongelma. Päät on erimuotoisia, joten kypäröiden istuvuus vaihtelee (koko on oikea, seuraavaksi pienempää ei saa päähän). Mulla XR-1000 ominaisin asento oli niin, että pinlock:in reuna oli näkökentässä, etenkin rata-ajossa. Kun kypärää nosti leuasta hieman, ongelma pieneni, mutta oli se ärsyttävää.

Ratkaisin ongelman poistamalla koko härpäkkeen. Viime kesänä oli sen verran hyvät ilmat, ettei huurtunut.

Kuinkas ylhäällä se pinlockin reuna teillä on visiiri kiinni? Itsellä on n.1cm kypärän aukon yläreunan alapuolella. Ainakaan mulla se pinlockin yläreuna ei tule näkökenttään kovinkaan helposti.

Kuinkas ylhäällä se pinlockin reuna teillä on visiiri kiinni? Itsellä on n.1cm kypärän aukon yläreunan alapuolella. Ainakaan mulla se pinlockin yläreuna ei tule näkökenttään kovinkaan helposti.
Kaippa se on kaikilla tuon saman sentin päässä yläreunasta.. En oo koskaan itte aatellu että pinlockin yläreuna tulis näkökenttään. Nyt piti sitten ihan asiasta tähen testata. Kyllä sitä saa ihan hakemalla hakia että se tulisi näkökenttään haittaavasti.

Minä ainakin säätelin sitä ite ku koklailin ekoja kertoja. Sitähä pystyy vähän siinä säätää yläreunaan ylemmäs taikka sitte alemmas jos haluaa. Sillä saa sen sentin ehkä pelivaraa. Laittaa ne reunat sinne nipukoihin silleen että pinlocki pulloottaa visiiristä poispäin ja siinä sitte vähä kääntelee
thumbs-up.gif

Back