Sigman liian lyhyt johto.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TuuttiK1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TuuttiK1

New member
Onko kokemusta Sigman 800-mallin johdon jatkamisesta? Vaikuttaako noin 25 sentin pidennys mittarin toimintaan jollain lailla? Ostin uuden mittarin ja siinä on jotenkin suojattu tai vahvistettu paksukuorinen johto. Onko se koaksiaalikaapeli vai muutenvain niin paksukuorinen? Ajattelin pistää keskeltä poikki ja pätkän jotain johtoa väliin juottamalla. Kutistesukkaa liitosten suojaksi.

Johto on samanlaista kuin tavallisissa korvalappu kuulokkeissa yhden lapun piuha. Poikki vaan ja sopiva pätkä lisää. Minä jatkoin oman Sigmani johtoa noin 50cm eikä vaikuttanut toimintaan mitenkään.

itse jatkoin sigma 600 johtoa.siinä oli toisin tavallinen lapamato johto,ei vaikuttanut toimintoihin.

Se johto on todella ohutta ja se jatkaminen tekee väkisin sellaisen pallon siihen liitos kohtaan. Pidemmällä johdolla (1,6m) olevia sigmoja löytyy esimerkiksi http://www.louis.de/ hintaan 18,95€ tuotenumero 10034547

smile_org.gif
Itse jatkoin juottamalla johtoa ja sitten koko komeus ohueen letkun sisälle ja kutistesukat päihin ja tuntuu toimivan..

Helposti se jatkos onnistui. Pikakolvilla sai juotettua vaikka ohuttahan tuo johto on. Magneetin laitoin kuumaliimalla ja nippusiteellä jarrulevyn rakoon. saa nähdä pysyykö.

Niin, Sigmoihinhan saa myös langattoman lähetinyksikön lisävarusteena. Itse hankin sellaisen pitkäjoustoiseen maastofillariin, kun se johdon vienti oli sellaista kompromissien tekoa. Ihan hyvin toimii ja paristot kestää aika pitkään.

Edit: Kyseessä on siis RDS-lähetin. Nettihaulla löytyy ja ainakin Intersport näyttää niitä myyvän.

Niin, Sigmoihinhan saa myös langattoman lähetinyksikön lisävarusteena. Itse hankin sellaisen pitkäjoustoiseen maastofillariin, kun se johdon vienti oli sellaista kompromissien tekoa. Ihan hyvin toimii ja paristot kestää aika pitkään.

Edit: Kyseessä on siis RDS-lähetin. Nettihaulla löytyy ja ainakin Intersport näyttää niitä myyvän.
Ainakin minulle sanoivat viime kesänä kesportissa että se johdoton sigma ei toimisi oikein moottoripyörissä
nixweiss.gif

Back