Sisäkumin vaihto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Chris

New member
Noniin, hommahan menee näin; Omistan Pit Pro merkkisen minicrossin. Viime ajoreissulla takakumi puhkesi kolmen ekan kierroksen jälkeen ja ajelut meni päin persettä.

olisi tarkoitus lauantaina suunnata taas radalle pöristelemään.
Menin tänään tallille uuden sisäkumin kanssa tarkoituksena "nopeesti" vaan huoltaa pyörä ja vaihtaa se helkkarin sisärengas, jotta vehje on iskussa lauantai ajoja varten.

eihän kaikki mennytkään ihan kuin elokuvissa. Minissä siis takana 10tuumanen renkula sisäkumilla.

Vanha rikkinäinen sisäkumi irtosi helpohkosti ilman suurempia ongelmia. Uutta kumia tilalle, vähän ilmaa renkaaseen, jotain saippuaa liukasteeksi ja rengasraudalla vääntämään ulkokumia vanteelle....

POKS
sad_orig.gif
Siinä puhkesi eka sisäkumi = hain paikallisesta varaosaliikkeestä renkaan paikkaussarjan, pari paikkaa liimasin paikoilleen ja sitten uusi yritys.

POKS
sad_orig.gif
uudelleen Helkkarin kumi puhkes jo toistamiseen.

Onneksi auton kontista löytyi uusi täysin ehjä sisäkumi, alettiin sitä vaihtamaan ja kampeemaan rengasraudoilla kumia vanteen päälle. hetkenmatkaa meni ihan hyvi ja sitten taas POKS
veryangry.gif


Mitäs Vi***a taas puhki. Kolmen puhjenneen sisäkumin jälkeen päätin luovuttaa ja myöntää itselleni, että en vaan osaa!

Kertokaapa viisaammat mahdollisimman selkeästi oikea tapa vaihtaa sisäkumi!

Kiitos!
 
Aikoinaan kun mopon tuli vaihdettua usein renkaita niin en kyllä laittanut yhtään ilmaa ennen kun ulkorengas oli päällä. Mutta kuitenkin sai varoa ettei sisäkumi jäi raudan ja vanteen väliin. Mutta mopossa oli yleensä niin pehmeä rengas et se meni ihan vaan käsipelillä päälle ilman rautoja mutta ei varmaan onnistuu tolla?
 
Niin, munkin ainoot renkaanvaihto kokemuksaet on Honda monkeysta, jossa on halkastava vanne. Hiukan helpompaa.

Toi 10tuuman renkas on vaan niin perkuleen jäykkä vääntää vanteelle.
 
Kokeile siärengas "litteänä" jos se pysyisi pois raudan ja vanteen välistä paremmin silloin
wink.gif
 
Noniin, hommahan menee näin; Omistan Pit Pro merkkisen minicrossin. Viime ajoreissulla takakumi puhkesi kolmen ekan kierroksen jälkeen ja ajelut meni päin persettä.

olisi tarkoitus lauantaina suunnata taas radalle pöristelemään.
Menin tänään tallille uuden sisäkumin kanssa tarkoituksena "nopeesti" vaan huoltaa pyörä ja vaihtaa se helkkarin sisärengas, jotta vehje on iskussa lauantai ajoja varten.

eihän kaikki mennytkään ihan kuin elokuvissa. Minissä siis takana 10tuumanen renkula sisäkumilla.

Vanha rikkinäinen sisäkumi irtosi helpohkosti ilman suurempia ongelmia. Uutta kumia tilalle, vähän ilmaa renkaaseen, jotain saippuaa liukasteeksi ja rengasraudalla vääntämään ulkokumia vanteelle....

POKS
sad_orig.gif
Siinä puhkesi eka sisäkumi = hain paikallisesta varaosaliikkeestä renkaan paikkaussarjan, pari paikkaa liimasin paikoilleen ja sitten uusi yritys.

POKS
sad_orig.gif
uudelleen Helkkarin kumi puhkes jo toistamiseen.

Onneksi auton kontista löytyi uusi täysin ehjä sisäkumi, alettiin sitä vaihtamaan ja kampeemaan rengasraudoilla kumia vanteen päälle. hetkenmatkaa meni ihan hyvi ja sitten taas POKS
veryangry.gif


Mitäs Vi***a taas puhki. Kolmen puhjenneen sisäkumin jälkeen päätin luovuttaa ja myöntää itselleni, että en vaan osaa!

Kertokaapa viisaammat mahdollisimman selkeästi oikea tapa vaihtaa sisäkumi!

Kiitos!
Voi kun muistot heräävät elävänä mieleen...
tounge.gif


Tuollainen on yllättävänkin veemäinen vaihtaa. Itse aikoinaan useita sisägummeja raudoilla puhkoneena (crossit, endurot) neuvoisin oikaisemaan sisärenkaan paineella, ja jättämään sinne ihan vähän painetta ettei jäisi niin helposti rengasraudan ja vanteen väliin. Ja tarkkana vaan... tai vie rengasliikkeeseen, koneella se menee helpommin. Voimia..
wink.gif
 
Homma Ratkes. Tuusmotorin henkilökuntaan kuuluva hemmo laitto sisäkumin paikalleen hyvin edullisesti ja ripeesti
smile_org.gif


En taida vastaisuudessa edes yrittää vaihtaa itte, menee vaan hermot ja rahat.
 
Back
Ylös