Sivulaukkuja Daytonaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja specka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

specka

New member
Tarkoitus on hommata sivulaukut Daytona 955ihin. Kovat irrottettavilla telineillä olis tietty hienot mut ei taida valmiina saada noita telineitä, joten:

Onko kokemuksia? suosituksia? varoituksia? kokemuksia Triumphin omista? eivät juuri kerro niistä netissä.

tavoite:

- tukevat
- mahdollisuukeisn mukaan vesitiiviit tai toimivat sadesuojat, jotka ei kerää paskaista vettä sisäänsä..
- ei ihan pienet, eli käytännässä niin isot kuin mahtuu hyvin
- Ei saa peittää matkustajan tappeja että pääsee kaksin.
- Ei saa peittää /rikkoa vilkkuja ainakaan täysin (tätä voi kiertää - vikkuja vaihtamalla/siirtämällä).

Vai rupeanko toteuttamaan kuningasajatusta, valjaita merimiessäkeille..

vanhat laukut on tuontapaiset Louisilta. muuten ihan ok, mut ei pidä tippaakaan vettä vetoketjuista ja saumoista sekä tulee turhan alas, ei meinaa asettua niin et vilkut mahtuis mukaan.
Lisäksi karkea kangas kerää hiekkaa ja moskaa. Oxfordilla tai s olla sileäpintaisia.

Mulla on tollaset.
Ilman minkäänlaisia vedenpitäviä sisäpusseja ja kiinnitys-/tukirautoja noi on Daytonassa lähes käyttökelvottomat, etenkin hi-level-putken kanssa.
Itse tein takajalkatappien kiinnityksiin tulevat tukiraudat, varmuuden vuoksi vielä niin rumat että ne on pakko ottaa pois samantien kun ottaa laukutkin... Ja sisällä on tosiaan n. 20 litraiset vedenpitävät sisäpussit.
Tota takalaukkua en ole käyttänyt lainkaan, on helpompi vetää tavararulla takasatulan taakse mustekaloilla kiinni. Ja vaimokekin mahtuu kyytiin ihan loistavasti.
Hintaansa nähden (Louisilta 70€ + sisäpussit 15€) noi on ollut ihan loistavat.

Mulla on Triumphin omat pehmeät laukut.
Niiden mukana tuli sivuille asennetavat muovisuojat, jotka suojaavat peräpäätä naarmuutumiselta. Tuntuvat pitävän vettäkin, ilman että vetää laukkujen alapuolelta löytyvät kokonaan suojaavan muovin (kiinteä) siihen päälle. Kokoakin saa säädetty noin puolet leveämmäksi avaamalla laukkuja kiertävä vetoketjun.
Asentaminen/poisto kestää max. kaksi minuutti.

Olen todella tyytyväinen noihin laukkuihin
smile_org.gif

Kerran oli matkustajakin kyydissä jolloin todettiin, että matkustajan jalkoja ei saa kunnolla jalkatapeille. Kantapää varassa piti olla. Jos aikoo pidempää olla kyydissä, niin tappeja pitäisi varmaan muuttaa pikkuisen eteenpäin.

Back