• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sivulaukkujen lukot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipodtomppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ipodtomppa

New member
Miten teillä muilla ? Toimivatko teillä sivulaukkojen lukot moitteettomasti - mulla ei ( RT 1200 ).  Lukon nuppi ei millään tahdo avata kannen kahvaa josta kansi avataan - ei vaan tahdo "pompahtaa ylös"  
veryangry.gif
. Onko tämä vain minun sivulaukuissa vai onko tämä "ominaisuus" sivulaukkujen lukoille ? Meneeköhän takuun piikkiin jos korjauttaa ? Tietoviisaat antakaa neuvoja. Lukot on kyllä öljytty, onko muuta tehtävissä ? Taitaa sadepuku ja muut tavarat homehtua pystyyn  
biggrin.gif

ST'ssä oli nuo uudet sivulaukut. Toimivat moitteetta. BMW:n takuu on yleensä ollut hyvin liberaali ja kattaa mielestäni kyllä tuonkin, jos selvästi toimivat huonosti. Kyseessähän on BMW:n oma kampe, joka pyörän mukana on hankittu.

Miten teillä muilla ? Toimivatko teillä sivulaukkojen lukot moitteettomasti - mulla ei ( RT 1200 ). Lukon nuppi ei millään tahdo avata kannen kahvaa josta kansi avataan - ei vaan tahdo "pompahtaa ylös"
veryangry.gif
. Onko tämä vain minun sivulaukuissa vai onko tämä "ominaisuus" sivulaukkujen lukoille ? Meneeköhän takuun piikkiin jos korjauttaa ? Tietoviisaat antakaa neuvoja. Lukot on kyllä öljytty, onko muuta tehtävissä ? Taitaa sadepuku ja muut tavarat homehtua pystyyn
biggrin.gif
Jep, sama ongelma täällä. Toisen laukun lukko tosi kinkkinen; ei tyhjänä, mutta kun on tavaraa sisällä.Laukkua pitää ihan oikeasti "puristaa kasaan", jotta lukko aukeaa.Toinen konsti saada laukku aukeamaan on, että painaa lukkoa tosi nopeasti. Tasainen painaminen ei auta.

Sama ongelma rahikaisella, öljyäminen ja puhtaanapito auttaa. Olen opetellut painamaan samaan aikaan lukkopesä/avainta ja nostettavaa liipasinta, jolloin liipasin lärpykkä lopulta ponnahtaa myös ylös ja laukun saa auki. Oli tyhjä tai täysi. Kahvan kuoppaan kertyy helpolla esim. koivunsiemeniä etc. varsinkin pesun yhteydessä.

jep, sama vika mulla.
öljyä lukkoon niin johan herkiää. Sitä ne huollossakin tekee jos asiasta valittelee.

Sama ongelma rahikaisella, öljyäminen ja puhtaanapito auttaa. Olen opetellut painamaan samaan aikaan lukkopesä/avainta ja nostettavaa liipasinta, jolloin liipasin lärpykkä lopulta ponnahtaa myös ylös ja laukun saa auki. Oli tyhjä tai täysi. Kahvan kuoppaan kertyy helpolla esim. koivunsiemeniä etc. varsinkin pesun yhteydessä.
Tämä tiedossa mutta miten tästä eteenpäin ? Mielestäni lukon ei todellakaan pidä toimia näin vaan "oikealla" tavalla. Olen itse ajoneuvojen kanssa vähän pedantti eli oikealla tavalla ... Miten se vit...n lukko saadaan toimimaan ? Puhdistus, koivun siemenet (kyllä ) this is not the point -> maahantuojalle laukut ja tutkikoot lukot -> laittakoot toimimaan, eikö asia pitäisi mennä näin ? Nimimerkillä: muuten kaikki kunnossa - paras pyörö so far ;-)

Asiaa ipodtomppa, olet tasan oikeassa. Jossain vaiheessa v**utuksen ollessa korkeimmillaan syvennyin lukon sisimpään ja tulin tulokseen että kyseessä on jonniinmoinen rakenteellinen vika, joka päästää lian ja roskat laukun sisään ja lukon avaus mekanismiin jäykistäen sen, reissun päällä sen kanssa on vain oppinut tulemaan toimeen. Uskon kyllä että baijerin poikien alkuperäisenä ajatuksena oli saada aikaan toimiva kampe, mutta nyt me tiedämme tuloksen... viedään kaikki laukut maahantuojalle talveksi huoltoon takuuseen
confused_orig.gif
muuten pyörä on perfect
sport05.gif

Back