• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sivulaukut - suosituksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja niemi23
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

niemi23

New member
Pahoittelen, jos tästä aiheesta on jo jauhettu enemmänkin, mutta en ainakaan tuollaisella perushaulla kovin paljoa löytänyt tietoa.

Eli hakusassa olisi siis sivulaukut (kankaiset), joiden kiinnittämiseen ei tarvittaisi mitään erikoisia rautoja ja jotka näin ollen sopisivat useampaankin pyörämalliin. Tällä hetkellä alla on Kawa ER-6n, eli tuohon nyt ainakin niiden pitäisi mennä "heittämällä".

Motovelhojen kauppaamista Moto-Detail -laukuista löysinkin jo kattavan selostuksen, mutta olisiko jollain kokemusta muista malleista? Laukuissa saisi mielellään olla ainakin:

- kunnon metalliset vetoketjut
- kunnon kiinnitysklipsit (tukevaa muovia/metallia)
- sadesuoja mukana
- olkahihnat

Lisäksi tietysti olisi kiva tietää mistä ko. laukut saa edullisimmin haettua/tilattua?
tounge.gif

Itse en kehuisi pehmeitä laukkuja kuin näön ja helpon asennuksen kannalta. Itse onnistuin ainakin yhden pyörän katteisiin saamaan ihan kunnon kulumajäljet kun yksi kulma jäi epähuomiossa suojaamatta. Aivan uskomattoman pahaa jälkeä saa moisilla kasseilla aikaan... Käyttö vaatii siis mielestäni aivan liikaa huolellisuutta eikä sekään välttämättä riitä. Asettelet laukut hyvin ja varmistat kiinnityksen yms. ja laitat tavarat kyytiin huomaat jonkin ajan kuluttua, että matkatavat ovat hakeneet oman paikkansa laukkujen pohjalla ja toinen roikkuu alempana kuin toinen jne... Itse korvaisin tuon yhdistelmän tankkilaukulla ja kunnon repulla.

Itse en halunnut Bussiin kovia laukkuja vaikka olisivatkin paremmat ainakin vedenpitävyyden ja tilan suhteen.
Kyllä pehmeilläkin pärjää ihan hyvin Keski-Euroopan reissun kaksinkin. Ja mieluummin pehmeät laukut kuin reppu selkään painamaan harteita/olkapäitä satasen vauhdissa. Ei ollenkaan mukavaa varsinkaan jos on painavaa tavaraa mukana ja pitkä matka.

Eneivei: Itselläni on Givin Arrowbag joka käy pyöriin joissa on vähän ylöspäin vedetyt putket. Ihan hyvin toimivat kunhan tosiaan muistaa suojata maalipinnan laukkujen alta.
Ovat varmaan vähän kalliimmat kuin Louis:n tms mutta itse luotan niihin jo käyttökokemustenkin peruusteella hieman enemmän. Ja pitävät sisällään olahihnat sadesuojat yms yms.
Ja ovat levitettävissä jos tilantarvetta tulee lisää eivätkä roiku silloinkaan mahdottomasti.

Eli kovien laukkujenkin käyttäjän mielestä ihan ok. Ja pysyivät jopa vauhdissa Germaniassa kiinni.

Tietäiskö kukaan pehmeitä sivulaukkuja, jotka sopisivat takaa ylös nousevien putkien kanssa (TL1000R)?

Oon noita nyt hiukan etsiskellyt ja ainoat passelit on ollu Oxford Humpbackit, mut ne tuntuu ainakin toistaseks vielä turhan kalliilta. Muita vaihtoehtoja?

Juu tuota suojaamista suosittelen. Teipatkaa ne katteet mielummin hieman liian hyvin kuin huonosti tai jälki voi olla aika rumaa. T kokemusta myöskin

Myöskin tankkilaukun alle suosittelen jotain kangasta.

Back