• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sivutuki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ongelma palasi aamulla kun lähdössä ajelemaan, sanoo naks. Edellisenä iltana toimi aivan normaalisti. Startatessa yrittäessä kuluu sellaista nopeaa naks ääntä, mitenköhän esittäisin sen jotakin trrrrrr ääntä. Tämä siis nyt kun jalan kytkentä ohitettu, kun taas laitettaessa tappokatkasija toimintaan startti pyörittää mutta hyvin huonosti, ei siis starttaa!Osaisiko joku sanoa mistä etsiä vikaa? Itse en noita sähköjohtoja ala hiomaan, kun en niissä mikään ekpertti ole.

Räpsyykö mittariston- ja ajovalot samaan aikaan, kun starttaat? Näin kävi minulla ennen kuin piuhat kärähtivät.. Tarkasta vaan kaikki kuoret yms. piuhoista, ja samalla vaikka liittimetkin.

TÖSÖS !
Muistan vieläkin tunteen vuonna -98 ko jalka jäi alas ja mie yritin kaartaa vasemmalle mutkaa ja jalka vaan ei lähtenny poijes ko hirveellä rysäyksellä vihdoin ja viimein .
Mie yltä päältä hiestä märkänä koko jätkä kahes sekunnis .
Vauhtii ei ollu ko kolkyt korkeintaan mut ei tullu jarrutus mieleen .
Suitsas ei ollu mitään valoi tai katkasioita lainkaan .

Johot kärventyy ko ovat likasii ja hapettuneita siellä alakerrassa .
Vastus ko lissääntyy nii virta kasvaa ja sit tulloo savu ulos .

Juu, neutraali ja öljyvalo vilkkuvat varoitustaulukossa. Tutkiskelin juuri tuota sähkökaaviota. Johdot siis jotka tulevat jalalta liittimeen jatkuvat siten että kaavion mukaa Bk eli musta johdetaan akun - navalta tulevaan johtoon. Toinen johto menee startti solenoidille(tämä siis jalan ollessa ohikytkettynä pitää sellaista trrr ääntä) josta starttipainikkeelle. Vika nyt ei kuitenkaan ilmeisesti voi olla solenoidissa kerta startti pyörii(jotenkuten) johtojen alkuperäisasetuksissa?Ja starttimoottorinkin pitäisi olla ok sillä se toimi mainiosti vielä sillonkin kun jalka oli ohitettuna...Mitä nyt jää sitten vaihtoehdoksi ni olisi nuo johdot? sen verran tuosta mustasta johdosta näki että se oli siitä liittimen läheltä kyllä reilusti kuoritunut!

Luultavasti johtuu siitä, kun piuhojen kuoret ovat hinkkaantuneet hajalle ja ne pääsevät koskettamaan runkoa välillä, vaikka juuri startatessa. Minulla kävi juuri näin, sivujalalta tulevat piuhat olivat hinkanneet itsensä hajalle niin, että pääsivät koskettamaan runkoon. Muutaman kerran valot räpsyivät startatessa ja sitten sen yhden kerran kun pääsivät koskemaan runkoon kunnolla, ottivat ja kärähtivät.

Luultavasti johtuu siitä, kun piuhojen kuoret ovat hinkkaantuneet hajalle ja ne pääsevät koskettamaan runkoa välillä, vaikka juuri startatessa. Minulla kävi juuri näin, sivujalalta tulevat piuhat olivat hinkanneet itsensä hajalle niin, että pääsivät koskettamaan runkoon. Muutaman kerran valot räpsyivät startatessa ja sitten sen yhden kerran kun pääsivät koskemaan runkoon kunnolla, ottivat ja kärähtivät.
Jep, näin taitanee olla myös tuossa minun tapauksessa, kiitoksia vinkeistä
thumbs-up.gif

Joo, toi se juuri on. Hintaa kertyy, koska siinä on mukana originaaliliittimet. Pelkkä relekin olisi hyvä suojata ja liittimet sekä piuhat laittaa kaikki kunnolla, ennen kuin käryävät. Hintaa tulee itse tehtynä osille alle puolet tuosta "Pro"-versiosta, mutta suosittelen lämpimästi tuota kunnolla tehtyä pakettia, jos ei ole tuohesta kiinni.

Johdot voi kärytä, jos liittimet ei ole kunnolla kiinni, koska kontaktivastus toimii siten lämmitysvastuksena ja alkaa sulattaa piuhoja.

Puhtaat ja tiukat liitokset eivät lämpene, koska niissä ei ole ylimenovastusta.

Asennuta ammattilaisella ja nauti ajosta, jos sähkömiehen ammatti ei ole kutsumuksena
wink.gif

Minulla on noita liittimiä 2-, 3-, 4-, 5- ja 6-napaisina (uros- sekä naaras), sekä pinnejä ja tiivisteitä. Noitahan voi ostella elektroniikkaliikkeistä.

Aivan, hyvä homma. Tarkoituksenani oli sanoa, että viallisia sähköpiuhoja ei kannata mopossa pitää, eli hipihopi kuntoon paikat, ennen kuin piuhat käryää.

Eli pistetääs tähän loppuun tuosta ongelmasta. Vikana oli startin hiilet jotka olivat kuluneet loppuu mikä oli kyllä hieman omituista, että tällästa
062802moto_prv.gif

Back