• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Slipari 2003 RSV Milleen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rixu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rixu

New member
Moro!

Eli Leo Vinceä olen harkinnut vaihdettavaksi Milleen, lähinnä sen hinnan vuoksi verrattuna muihin. Olen myös kuullut pelkkää hyvää tästä pöntöstä. Nyt muutama kyssäri mielessä,

Sliparin vaihto onnistuu varmasti ihan hyvin itsekin, ellei ole poropeukalo?

Pitäisikö Milleen samalla hommat Power Commander/lastu tahi säädättää vekotinta? Jos näin, kauanko tällaisen työstämiseen yleensä menee liikkeessä?

Muita sliparivaihtoehtoja voi myös heittää, koetan nyt vaan pitää kulut kurissa ja saada ilon irti twinin murinoista.

Cheers,
Rixu

Sliparin pystyy oikein hyvin itse laittamaan (vaikka olisi poropeukalokin). Lastun avulla saa pyörän säädettyä toimimaan kunnolla. PC:n voi vielä siihen päälle täräyttää, jos kokee rahoille tulevan vastinetta. Liikkessä parilla vedolla saavat toimimaan varmasti aika ok...oisko tunnin homma? Saahan pyörää itsekin säädettyä perstuntumalta, mutta tästä varmaan kauemmin Apriliaan tutustuneet voivat kertoa.

Akrapovic ja Arrow (ilman killereitä) varmaan parhaasta päästä, ei ehkä halvimmasta. Tässäkin tapauksessa kaikki muutkin varmasti jytisee paremmin, kuin vakion ruohonleikkuri soundi...

ps. tuli vielä mieleen, että saahan tuota vakiopönttöäkin avarrettua

Kyllä mulla ainakin eron huomas ihan perstuntumalla vrt. map 2 pc3.
Mulla arrowin sliparit +pc3 ja virtaavampi suodatin muistaakseni 131 hp ja max.vääntö 106nm.Pyörä on 04 factory. Suosittelen pc:tä vetää paljon paremmin
biggrin.gif

Mulla on Tuonossa Leo Vincen slipari. Ihan hyvät jytinät siinä on ja kaikin puolin ok vaimennin. Vanhemman mallin (-03 asti) millen oma ecu on myös täysin ohjelmoitavissa, niin seoksien, sytytyksen ja jopa kierrostenrajoittimenkin suhteen. Jos en ihan paskaa kirjoita niin muistaakseni "säätöalueet" ovat jopa tarkemmat kuin pc:lla. Se on sitten eriasia miten paljon osaajia/halukkaita sen ohjelmointiin on. PC on kaikille tuttu mutta onko sekään sen 400 euron arvoinen sijoitus??

Jos se ecu on täysin ohjelmoitavissa,niin kannattaa metsästää siihen ecu:n säätäjä on varmasti halvin vaihtoehto.Säätää/säädättää se varmasti kannattaa,jos/kun sliparin vaihtaa. Eikä noisekillereitä kuulee muutkin,että olet liikkeellä
biggrin.gif

Tere,

ja kiitos kaikille vastauksista. Olen myös pohtinut tuota tarpeellisuutta PC:lle/lastulle..etenkin kun tuleva pyöräkesä on ensimmäinen ja ilman virittelyjäkin on varmaan ihan tarpeeksi iloa pyörästä. Ainoa asia on tosiaan nuo äänet nyt alkuun ja LeoVince + säädätys voisi olla kohtuuhintainen aloitus. NPM:n kaveri sanoi, että tunnin maks. kaksi menee tuohon koko asennus ja säätötouhuun, rikastusta pitää vähän säätää suuremmalle kun pönttö hengittää paremmin.

Nuo MIVV putket ovat aika räyheät
bowdown.gif

Pitää jäädä tutkailemaan vielä mitä sitä pystyy panostamaan murinoihin
tounge.gif

Rixu

Moi,

onko kellään kiinni Aprilia Racingin (Akran?) Ti sliparia ja sen mukana tulevaa Aprilian EPROM-lastua? Jos, niin lisätiedot ovat tervetulleita ja hintaluokka ja saatavuus myös ko. koffille
smile_org.gif

R

Moi,

onko kellään kiinni Aprilia Racingin (Akran?) Ti sliparia ja sen mukana tulevaa Aprilian EPROM-lastua? Jos, niin lisätiedot ovat tervetulleita ja hintaluokka ja saatavuus myös ko. koffille
smile_org.gif

R
Osta Ameriikasta 599,99 $...varmasti hintansa arvoinen sijoitus. Kokemuksia kannattaa mestästää aprilliforumilta jos täältä ei irtoa...
Vai meinasitko 649$ tuota?

Mulla kiinni ton tyyppinen paketti, oli ostaessa jo. Alkuperäinenkin löytyy mut eipä taida tulla käyttöä.

Moi,

smile_org.gif

R
Osta Ameriikasta 599,99 $...varmasti hintansa arvoinen sijoitus. Kokemuksia kannattaa mestästää aprilliforumilta jos täältä ei irtoa...

Mulla kiinni ton tyyppinen paketti, oli ostaessa jo. Alkuperäinenkin löytyy mut eipä taida tulla käyttöä.
Ja molemmathan toki katulaittomia mutta Akra käsittääkseni EVOa hillitympi. AKraan varmasti löytyy myös Db killeri jos/kun sellaista esim. rata-ajoa varten kaipailee...

Pheew, kyllä taitaa LeoVince jossain kohtaa sitten kääntyä alle, E-merkit löytyy ja tuo mulle etsimäni lisäarvon varmasti..kaiken maailman eeeee-merkkejä ne keksivätkin rajoittamaan ihmisten elämää
smile_org.gif

Moi,

smile_org.gif

R

Ja molemmathan toki katulaittomia mutta Akra käsittääkseni EVOa hillitympi. AKraan varmasti löytyy myös Db killeri jos/kun sellaista esim. rata-ajoa varten kaipailee...
Joo, äänethän tossa evossa on aika villit. Ei taida Ahvenistolle olla asiaa muihin kun vapaisiin. Onneks on toi originaali tallella jos alkaa toi suuntaus menemään Ahveniston kaltaiseksi muuallakin.

Multa löytyis joistakin RSV:n lastuista hex tiedostot, jos jollain on tarvetta myös poltto onnistuu.

Noi löytyy ainakin.

ARROW
SHARK
RSC Titanium Evo
TERMIGIONI

Arrow:sta löytyy useampaa mallia mm. tyhjäkäynnin co trimmerit aktivoituna käyttöön.

Mullahan on juuri tuo Arrow:n "lastu" Leo Vincen kaverina. Loistavasti toimii tuolla kokoonpanolla, ei mitään nypytyksiä tai kuolleita kohtia millään alueella. Tyhjäkäynti seokset olivat muistaakseni aika reilusti laihan puolella ja säädön jälkeen käyntikin parani/tasoittui mukavasti. Vakionahan se käy aika raskaasti tyhjäkäyntiä.

Pakko kysyä hölmönä, miksi kirjoitit "lastu" lainausmerkeissä?
withstupid.gif

Meinaatko, että sinne vakion "lastuun" tai EFIin saa dumpattua esim. hex tiedostona konfiguraation? Itse nyt tod. näk. käännyn LeoVincen puoleen ja kiinnostaa kyllä tää laskukeissi niin ikään
smile_org.gif

Mikä pyörä sulla on Pahkasika?

Rixu

Moi,

smile_org.gif

R
Vähän aiheen sivuun mut ittellä on -03 äRRässä Aprilian eprom stage joku + Akran racing evolution putkisto eli ei kyllä voi ihan suoraan verrata slipariin, mut äänet varmaan yltää lähelle samaa tasoa sliparillakin. Meteli ei vaan kuulu vaan tuntuu mahassa ja päässä
baaa.gif
Tuos on tosin alkukäyrätkin vähän suuremmat ja höpinäpöntöstä mahtuu vaikka spraypullo sisään... Onneksi eka omistaja on investoinu nuo kun ei ikinä ois ite raaskinu. Mutta tuolla yhdistelmällä on ainakin tehoa tullu lisää tasaisesti koko alueelle.

Pakko kysyä hölmönä, miksi kirjoitit "lastu" lainausmerkeissä?  
withstupid.gif

Meinaatko, että sinne vakion "lastuun" tai EFIin saa dumpattua esim. hex tiedostona konfiguraation? Itse nyt tod. näk. käännyn LeoVincen puoleen ja kiinnostaa kyllä tää laskukeissi niin ikään
smile_org.gif

Mikä pyörä sulla on Pahkasika?

Rixu
Lähinnä siksi että EPROM lienee virallisempi nimi tuolle kaikkien tuntemalle lastulle. Mopotin on -04.nen Tuono.

Back