Slipari ja pyörän säädätys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CeeCee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

CeeCee

New member
Tarviiko aivan välttämättä säädättää pyörää uudelleen, jos vaihtaa pelkän vaimentimen? Ei hirveästi tässä vaiheessa kiinnostais ruveta torvien vaihtamisen yhteydessä mitään PC:tä asennuttamaan, kun alkaa käydä budjetin päälle.

Toinen kysymys. Tuoko Suomeen mikään firma two brotherin slipareita? Jos ja kun ei tuo, niin mitä kautta olette hommanneet?

Täällä on sama kysymys esitetty ehkä noin 257 kertaa. Vastaus on: ei.

Parempi siitä toki tulee jos säädättää kunnolla. Jopa vakioputkella siitä saa paremman jos kunnolla hieroo osakaasut kuntoon PC:llä.

Itsekin olen ollut siinä luulossa että ei tarvi säädättää. Eikä tosiaankaan yleensä tarvikaan motin kestämisen puolesta. Eli ei se kone siitä hajoa. Toisaalta nykyruiskuvehkeet tuppaa menemään laihalle ja voi tulla kaikenlaisia nykimisiä tai vääntöä ei yksinkertaisesti ole jollain tietyllä tehoalueella.

Nimittäin itse kävin tänä vuonna säädättämässä pyörää kun oli ollut slipari kiinni jo pari vuotta ja yllätyin miten paljon pyörän käytökseen vaikutti. Siihen 3-4 tuhannen kierroksen välissä olevaan pieneen nykimiseen ehti jo tottua ja aina vaihtoi vaihteen siten että ei joutunut pitkään ajamaan tuolla kierrosalueella. Nyt nykimiset poissa ja kone tottelee kaasukahvaa johdonmukaisesti.

Itse naureskelin näille urpoille jotka höynäytettiin ostamaan sliparin lisäksi joku powercommander mutta näin jälkikäteen täytyy sanoa että ruiskuvehkeisiin nuo kaikki viripalikat pitäisi aina myydä köntässä säädätyksen kera.

Kannattaa käydä säädättämässä! Itsellä pyörä reagoi kaasuun aivan erillaisesti, kuin ennen säädätystä. Pyörä kävi 3000-5000rpm kohdalla erittäin rikkaalla, minkä huomasi myös ajossa. Kulutus on pudonnut n. 4dl/100km.

Back