• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Slipari

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Lee

New member
Mitä tulee huomioida kun sliparia ostelee?
Kun niitä ääniäkään ei pääse kuulemaan ennenkuin pönttö on kiinni. Täytyykö säädättää konetta jossain vai voiko vain "heittää" paikalleen?
Mitä kohtuu hintaisia sliparien valmistajia S4:lle on?
Ei oikein tunnu olevan kennelläkään valikoimissa...

Kiitos etukäteen vastauksista.
 
Two Brothers saa ainakin jonkun näköistä. Vaikea löytää Euroopasta.

Remus on toinen vaihtoehto. Tuolla on myös Suomessa maahantuoja.

Yleensä kannattaa säädättää. S4:n tapauksessa helpointa lienee hankkia Power Commander ja mennä johonkin asiantuntevaan liikkeeseen säädättämään.
 
Leovince:llä näkyis myös olevan Speed Four:iin slipareita.

Mulla ei Speed Four:ia ole(tosin se oli ainut toinen vaihtoehto pyörää ostaessani), mutta jok.tap. itselläni oli alkuun pelkkä slipari, jolloin pyörän seokset meni hivenen wituilleen..ala kierroksilla nyki, bensat "katoaa" yläkierroksilla, jne.. Ostin k&n:n ilmansuodattimen ja PCIIIusb:n(Power Commander). Tuo PCIII:n(säätääkö nämä suomalaiset säädättäjät muka jotain muutakin säätämisen yhteydessä?) säädättäminen tapahtui jo ostamisen yhteydessä. Ilmoitin pyörän mallin, sliparin mallin ja ilmansuodattimen mallin -> kauppa lähettää PCIII:n valtuutettulle Power Commander säätäjälle. Nyt käy ja kukkuu ihan selkeästi paremmin kuin ilman PCIII:sta. Nyt itseni ei täydy muuta kuin käydä penkissä katsomassa tehot.

Kyseinen PCIII myyjä on siis Redracingparts.com ja säädättäjä ferracci.it. Nyt näyttäs muuten noiden hinnat tulleen nätisti alaspäin(~270€).
 
Mulla oli viime kesän s4:ssa kiinni Triumph TT600:n oma stainless silencer tehoputki (taitaa olla bolt-on tosin). Kävin loppukaudesta huollattamassa mopedin 12000 km huollossa ja huoltomies tuumasi että tulpat näyttää hyvältä, eli seokset on ainakin ihan toimivassa kunnossa. 2500 kierroksen kohdilla on pieni tehonpudotus, mutta muuten toimii mainosti ilman PCIII:ta (sellainen on kyllä tarkoitus laittaa ensi kesäksi). Putkessa lukee not for road, ja äänet on valehtelematta parhaat jotka olen missään 600 (ja monessa isommassakaan) pyörässä kuullut.
 
Oli viime kesänä kiinni?
Mihinkäs se pönttö joutui?
Onko vielä olemassa?

Mitä tuo kustansi ja mistä hankit?
 
Oli viime kesänä kiinni?
Mihinkäs se pönttö joutui?
Onko vielä olemassa?

Mitä tuo kustansi ja mistä hankit?
Oli siis kesän kiinni ja on vieläkin. Sain kaupassa mukana vakioputken ja sitten tuon. Vakioputki taisi olla ennen kaupantekoa kiinni n. 30 sekunttia kunnes pyysin huoltomiehen vaihtamaan sen tuohon tehopiilliin. Käynnistyksen jälkeen en voinut olla ostamatta tuota pyörää, niin syvälle se soundi osui.
Hinnasta en osaa sanoa oikein mitään koska se kuului kauppaan, mutta muistaakseni se oli jossain Trumpan luettelossa aikoinaan n.300-400 euroa..
Tuota putkea ei tietääkseni enää valmisteta (niinkuin ei TT600:kaan), mutta luulisi sitä löytyvän joiltakin triumph-kauppiailta hyllyiltä pölyttymästä. Koita soitella ja kysellä.
Ja tietysti ebay:stä voisi kokeilla onneaan.
 
Oli siis kesän kiinni ja on vieläkin. Sain kaupassa mukana vakioputken ja sitten tuon. Vakioputki taisi olla ennen kaupantekoa kiinni n. 30 sekunttia kunnes pyysin huoltomiehen vaihtamaan sen tuohon tehopiilliin. Käynnistyksen jälkeen en voinut olla ostamatta tuota pyörää, niin syvälle se soundi osui.
Hinnasta en osaa sanoa oikein mitään koska se kuului kauppaan, mutta muistaakseni se oli jossain Trumpan luettelossa aikoinaan n.300-400 euroa..
Tuota putkea ei tietääkseni enää valmisteta (niinkuin ei TT600:kaan), mutta luulisi sitä löytyvän joiltakin triumph-kauppiailta hyllyiltä pölyttymästä. Koita soitella ja kysellä.
Ja tietysti ebay:stä voisi kokeilla onneaan.[/QUOTE]
Yhdyn kyllä siihen että TT-600:n trumpan omalla rosteritehoputkella päästää yhden hienoimmista äänistä... Ei liikaa meteliä, vaan korvia hivelevä murina!!
inlove.gif


Jos noita pönttöjä vielä jostain saa, niin kannattaa laittaa. toimii kuulemma tosiaan ilman PC:tä, trumpan omalla putkiohjelmalla, ihan OK...
 
Jos noita pönttöjä vielä jostain saa, niin kannattaa laittaa. toimii kuulemma tosiaan ilman PC:tä, trumpan omalla putkiohjelmalla, ihan OK...[/QUOTE]
Tuohon vielä pieni huomio. S4:een ei ole trumpan omaa putkiohjelmaa tehoputkelle olemassakaan, TT600 ohjelma ei käy. Eli PCIII pitää hoitaa jos haluaa seokset täydelliseen kuntoon.
 
Jos noita pönttöjä vielä jostain saa, niin kannattaa laittaa. toimii kuulemma tosiaan ilman PC:tä, trumpan omalla putkiohjelmalla, ihan OK...
Tuohon vielä pieni huomio. S4:een ei ole trumpan omaa putkiohjelmaa tehoputkelle olemassakaan, TT600 ohjelma ei käy. Eli PCIII pitää hoitaa jos haluaa seokset täydelliseen kuntoon.[/QUOTE]
Joo, sorry, noinhan se homma menee... Miksiköhän ei S4:een ole sitten putkiohjelmaa?!?? Jos homma saatiin TT600:ssa kerran toimimaan (tosin vaikeuksien jälkeen), niin miksei sitten S4:ssa?!?!?!
confused_orig.gif
 
Miksiköhän ei S4:een ole sitten putkiohjelmaa?!?? Jos homma saatiin TT600:ssa kerran toimimaan (tosin vaikeuksien jälkeen), niin miksei sitten S4:ssa?!?!?!
confused_orig.gif
[/QUOTE]
Tuota oon itsekkin ihmetellyt. Triumphan ei ole edes tehoputkea valmistanut S4:lle. En tiedä onko pyörän myynti niin marginaalista verrattuna muihin malleihin ettei siihen ole kannattanut panostaa ylimääräistä.
nixweiss.gif
 
...Miksiköhän ei S4:een ole sitten putkiohjelmaa?!?? Jos homma saatiin TT600:ssa kerran toimimaan (tosin vaikeuksien jälkeen), niin miksei sitten S4:ssa?!?!?!
confused_orig.gif
Mä arvelen homman menevän kutakuinkin näin:

S4 on kaikenkaikkiaan vain keino saada hieman jatkoaikaa TT:n tekniikalle. Muodikas naku suosittuun luokkaan hyvin pienillä ponnisteluilla. Panostus on ollut minimaalista kaikenkaikkiaan, ja tuon uuden putkiohjelman sovittaminen S4:n muutenkin erilaiseen tehokäyrään olisi ollut ylimääräistä työtä. Varsinkin jos putkiakaan ei haluttu enään valmistuttaa enempää varastoon pölyttymään.

Maailmalla pyörivien huhujen mukaan S4 häviää vallan -06 mallistosta. Tai itse asiassa kaikki valmistettavat pyörät on tehty ja shipattu jo aikaa sitten. Amerikkaan ei kuulemma ole viety kuin keltaista väriä, jota ei pitänyt tämän vuoden mallina olla edes saatavilla.
Tätä huhua tukee myös mallin jättäminen lisävarustekataloogista kokonaan pois.

Noh aika näyttää kuinka käy, mutta itse arvaan mallin katoavan. Veikkauksia on uudesta, pienemmästä Triplestä ja Daytonan tekniikalla olevasta Fourista.


Putkia löytyy muuten vielä mainittujen lisäksi Wolf Racingiltä
 
Back
Ylös