Sliparin asennus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ssammatti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ssammatti

New member
Onko sliparin asennus minkälainen homma ? Mitä siitä joutuu maksamaan, jos teettää duunin ammattilaisella ? Tarkoituksena olisi "höpinöiden" takia hankkia esim. Leo Vincen pönttö.

Pyörä on Suzuki SV 650 -03

Kiitos etukäteen vastauksista,
 
Ristus, tää kuuluu taas sarjaan 'kädettömien kyselyjä'...
sad_orig.gif


ookke: otat puoleltaan kolme pulttia auki, sit slipari irti, uus tilalle, ja pultit kii...
 
Ainakin -02 SV:ssä jotuu orkkis käyrän katkasemaan.
Leovincen mukana tulee varsin hyvä piirustus mistä näet paikan. Sitten vaan rälläköimään.

Nopee ja helppo operaation ja jos ei ole kaluja hae jostain biltema tai joku muu halpa rälläkkä - tulee edullisemmaks kun asennuttaminen.

Kaveri messiin henkiseks tueks...

Tossa Ohje
 
Hornetissa oli aika purkaminen tuon putken vaihdon takia,mulla hondan huoltomies teki työn,aikaa siihen meni pari-kolme tuntia.
Ei johtunut kädettömyydestä...
tounge.gif
ei vaan ole aikaa itsellä näpertää
cool.gif
 
Taitaa tossa -03 mallissa joutua sitä putkea sahaamaan.
Jollain valmistajalla muistaakseni on asennusohjeet netissä josta sais käsityksen hommasta...
Taikka sitten otat Foxterrierin avuksi ja homma hoituu kolmen pultin avulla
tounge.gif
 
Soittelin Storm-Motorsiin aiheesta ja näyttäisi olevan niin, että SV650 on niitä harvoja, jossa tosiaan vanha pakokäyrä vaatii katkaisun, jonka perään uusi asennetaan.

Olisin homman tehneiltä tiedustellut työn vaiheista ?

En ole kädetön, mutta opiskelen vasta mekaanikon hommia.
Foxterrier saakoon anteeksi. Terveiset.
pftroest.gif
 
Heh. Noi Vincen asennusohjeet on tosiaan aika metkat. Stormilla lupailtiin että ovat hyvin seikkaperäiset. Ilmeisesti Italialainen seikkaperäisyys on varsin erilainen tänne pohjolaan verrattuna. Ohjeet olivat meinaan tyyliin ota vanha putki pois. Laita uusi tilalle. Kiristä kaikki ruuvit 100 km jälkeen. Menihän tuossa hetki kun vanhan pois ottamisessa sai purkaa puoli pyörää
biggrin.gif


Mutta noi TwoBrossin asennusohjeet on kyllä varsin päteviä joka pyörälle.
 
Jos menee katkomishommiksi niin kova jätkä mittaa sen sisäputken halkaisijan ja vertaa sitä sisään menevän putken ulkohalkaisijaan. Ei ois kiva saada oho-elämystä sit kun putki on poikki.
 
Pari kesää sitten vaihdoin Kawan er5:een Ixilin sliparin alkuperäisen pöntön tilalle. Se oli hyvinkin suoraviivainen operaatio, vaikkakin käyrä piti sahata siinäkin poikki. Ohjeessa oli samaan tapaan kuva kuin tuossa TwoBrossin ohjeessa, eli määrätystä saumasta 12 senttiä taaksepäin putki poikki. Säästin vielä halvan rälläkän hinnan ja nysväsin puken rautasahalla poikki. Siististi meni sahallakin, meni varmaan kymmenisen minuuttia äheltäessä. Sitten vaan uusi slipari paikalleen.

Ainut murheen poikanen oli turhan lyhyt putken kiinnityspultti, sekin korjaantui kun käväisi rautakaupassa.

Tehoja ei ainakaan tullut lisää mutta ääntä kyllä siitäkin edestä.
 
Mitä ootte mieltä kun pyörään yleensäkkin vaihdetaan vaimennin,pitäisikö seokset säätä uudelleen.

Tuli vaan mieleen kun oon ostamassa 600:sta fasua jossa on joku slipari,niin pitäiskö olla huolestunu pyörän seos säädöistä tämän takia???
withstupid.gif
 
Mitä ootte mieltä kun pyörään yleensäkkin vaihdetaan vaimennin,pitäisikö seokset säätä uudelleen.

Tuli vaan mieleen kun oon ostamassa 600:sta fasua jossa on joku slipari,niin pitäiskö olla huolestunu pyörän seos säädöistä tämän takia???
withstupid.gif
Jos tarkoitat vanhempaa mallia eli fzs600:sta, niin toimii hyvin ilman mitään säätöjä.
 
SV650S -02 vaihdettiin slipari viimekesänä.

45mm muistaakseni jätettiin kitsausauman jälkeen putkee ja rälläkällä poikki. Slipari mukana tullut käyrän pätkä mukanatulleilla putkenkiristimillä ja pönttö perään ja kiinnityspanta kiinni.
En ole metallimies, mutta ei toi nyt mikään kovin vaativa homma ole.
Tarvitaan: mitta, rälläkkä tai rautasaha jos jaksaa hinkata.
OEM putki on yllättävän tukevaa tekoa joten en lähtis käsin tekeen. Aikaa ei tainnu 15min enempää mennä.
Liitin aiempaan mailiin LeoVincen ohjeen joka on aika helppotajuinen.

Tuolla kuva kertomus how to
 
No niin, Leo Vincen slipari saatiin vaihdettua. Homma oli tosiaan melko yksinkertainen, eikä vienyt aikaakaan kokonaisuudessaan kun about 30 min.

Aloitin homman ihan normaalilla rautasahalla, mutta totesin että homma ei oikein etene. Vaihdoin lennosta puukkosahaan, jolla katkaisuun meni n. 1 min.

Suosittelen puukkosahaa työvälineeksi käyrän katkaisuun. Sen kanssa ei voi kämmätä, kuten esim. rälläkällä. Tilaakin on katkaisuun kuitenkin aika rajallisesti.

Äänet on hyvät !!
buttrock.gif
 
Back
Ylös