• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sliparit - euroline vs. racing

diversion600

New member
olen harkinnut 600cc Yamaha XJ diversioniin ostaa jostain sliparit että sais vähän paremmat äänet.
Kysymys kuuluu että minkä verran eroa noissa euroline vaimentimissa on race malliin?
Kummassakin harkitsemassa on irroitettava dB-killer.

Eli onko race malleissa sellaset äänet että ei uskalla kaupungissa ajaakkaan?  
cool.gif

Vai onko niin että euroline on taas vakioputken äänen luokkaa??  
nixweiss.gif

ei ne kovin kovat äänet ole ilmad db killereitä. ainakaan mun mielestä. killerien kanssa kuullostaa hmmm... vaimealta. ilman killereitä kuullostaa siltä kun moottoripyörän pitääkin.
mun mielipide.

mulla on sellainen käsitys että race mallinen vaimennin on samanlainen kun e-hyväksytty mutta ilman dp killeriä... korjatkaa jos olen väärässä. Eli jos ostat e-hyväksytyn vaimentimen ja otat killerin siitä pois niin se on samanlainen kun race. Paitsi että siinä on se e-hyväksyntä. (ei tosin voimassa kun ei ole killeri kiinni)

Tällaista vastausta sain kun kyselin.
"Euroline putkien äänentaso on vakioputkien luokkaa ja niiden toimitusaika on
n. 4 viikkoa ja hinnat alk. 369¬. Racing mallia löytyy suoraan hyllystä ja
niissä on myös e-leimat ja irrotettava dB killer.
Ja hinta siis 349¬ (alu/rosteri)."

Eli nähtävästi kummassakin on tuo dB killeri. Tiedä häntä sitten minkälainen meteli tos racing mallissa on vaikka siinä on se killeri kiinni.
wink.gif

Mutta jos racing mallissakin on e-leimat niin eikös se silloin täytä jonkun meluvaatimuksen? että se on ihan laillinen kadullakin?

kyllä vaan jos siinä on se e-hyväksyntä... ei muuta kun tilaukseen. "mahtuuhan sitä ääntä maailmaan."
biggrin.gif

Mitenkäs sitte sen penkityksen kans?
Jos tollasen IXIL racing sliparin heittää kiinni niin onko pakko käydä säädättämäs ettei hajoo käsiin koko pyörä?
Oon kuullu eräiltä että jos sliparin laittaa niin tulee liian vähä vastusta putkiin nii se hajoo siihen...
bawling.gif

Ei vaan kiinnostas maksaa saman verran säädättämisestä ku mitä se putki maksaa....

Ite laitoin diversiooni aikoinaan IXIL:n 4-2-1 putken ( asennus tapahtui syksyllä ja mopo oli jo pois vakuutuksista).Ajoin asennuksen jälkeen vain yhden koelenkin ja totesin kelpo laitteksi. No kuitenkin talvella vaihdoin ajokin Korpiaholla ja jälkeenpäin sanoivat ettei jammua saanut säätöihin sillä putkella, joten olivat laittaneet orkkikset takaisin ja heti oli ostettukin.
Eli putki oli "full" versio, joka olisi vaatinut myös muutosta kaasareihin.

Selvä... vaikuttaa kyllä siltä että saa jäädä toi putkihomma kun ei viittis maksaa saman verran ku mitä putki maksaa noista säädöistä...
Paras varmaan säästää rahat johonki muuhun...
wink.gif

Back