• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Smotoista??

Viilettäjä

New member
Ihan tämmönen ittesä kiusaus threadi
biggrin.gif
Eli motoo oon pikkusen suunnitellu.

Kuutiotita se vähintään 600. Eli ei mikään kisa käyttöön tarkoitettu vaan ihan haahuiluun mutkissa ja teollisuus alueilla.

KTM lc4 ollu enemmän kiikarissa, hienon näkösiä ja käsittääkseni parhaita??? Mut jos jollain oma sana asiaan mikä olis kiva niin kertoa saa.

Matkaa ei hirveesti tulis ajettua joskus lahdesta hesaan ja takas yms.

Onko esim lc4 mimmonen huolto väleiltään. Tarviiko 2000 välein olla uusimassa osia ja öljyjä?

Muuten hieno smoto, mut ruottalaisilla sama ongelma ku suomalaisilla ylihintasia on
tounge.gif
6900€ 03 pelistä.....+verot
biggrin.gif

Mut saksasta varmaan totakin saa jo ihan fiksulla hinnalla
smile_org.gif

Onko esim lc4 mimmonen huolto väleiltään. Tarviiko 2000 välein olla uusimassa osia ja öljyjä?
Niin joo, huoltoväli on 5tkm, joten ei mikään paha. Ainoa miinus on tärinä. Itsekin luin tuosta "ominaisuudesta" ennen kotarin ostoa, mutta silti tärinän voimakkuus yllätti. Eipä se kuitenkaan haittaa, jos ei lähde rautapersettä ajamaan
biggrin.gif

Ja Honda on aina honda, paljon laadukkaampi laite kuin kotarit. Sen takia maksaa enemmän.
pftroest.gif
Höpön höpö. Sitten, kun minustakin tulee tylsä ja wanha niin ostan hondan.
Totta puhuakseen niin kotarissa tuo tekniikka sinällään on viisammin tehty. Japsien on pakko tehä erikoiset laakerit, stefat ja yli päänsä kaikki mikä on keksitty niin keksiä uudestaan. Minun mielikuva asiasta. nim. ei enään kiinalaisia tähän taloon.

Ja Honda on aina honda, paljon laadukkaampi laite kuin kotarit. Sen takia maksaa enemmän.
pftroest.gif
Höpön höpö. Sitten, kun minustakin tulee tylsä ja wanha niin ostan hondan.
Totta puhuakseen niin kotarissa tuo tekniikka sinällään on viisammin tehty. Japsien on pakko tehä erikoiset laakerit, stefat ja yli päänsä kaikki mikä on keksitty niin keksiä uudestaan. Minun mielikuva asiasta. nim. ei enään kiinalaisia tähän taloon.
Yritin vain kertoa topikin aloittajalle, että on muita ja parempiakin vaihtoehtoja kuin ne nyt kovin muodikkaat kotarit. Ja vielä kun LC4-mallista oli kyse, niin parempien mallien keksiminen ei ole edes vaikeaa. Sori Julle!
tounge.gif

Ja vanhemmassa Kotarin 525:ssa (-'03?) Kytkimen niitit lentelevät koneen sisään. Se on sitä laatua ja yksinkertaisuutta. Itse olisin todella varuillani kotarin kannssa. Se on enduroiden Ducati. Kiva kun toimii, mutta hajoaa turhankin usein.

No jos se on enduroiden ducati niin sitten ei oo mitään syytä huoleen
smile_org.gif
Kyllä ktm:n viimeistely yleensäottaen pesee japsit mennen tullen. Molempia motteja avanneena voin kyllä todeta sen. Senyt on vaan niin että jos ilmajäähdytteisestä +600cc koneesta otetaan alle 50 heppaa irti se ei taatusti hajoo siihen että tehoa olis liikaa. Mitä XR:ään tulee niin yhden 400cc mallin omistaneen en toista kaipaa. Aika kiva kaikennäköiseen ajeluun, mutta on sellanen tylsä ja tehoton kompromissi ja en tosiaankaan jaksa uskoa, että tosta 650 hondassa sitä henkee kovin kummoisesti olis. Jos smoto tarttis laittaa merkki olis Husaberg, KTM, tai sitten joku vesijäähdytteinen japsi esim. WR jammu jos sopivaa kotkaa tai husabergia ei löytyis. Toiset tykkää kompromisseista ja vähästä huollosta, mutta mun mielestä smoto pyörä ei sellanen oo. Noiden ilmajäähdytteisten kannet käy sen verran kuumana että ennemmin tai myöhemmin niiden kanssa on murheita jos sille antaa leipää reilusti ja tykkää poltella lakua pienissä vauhdeissa.

No jos se on enduroiden ducati niin sitten ei oo mitään syytä huoleen  
smile_org.gif
 Kyllä ktm:n viimeistely yleensäottaen pesee japsit mennen tullen.  Molempia motteja avanneena voin kyllä todeta sen.  Senyt on vaan niin että jos ilmajäähdytteisestä +600cc koneesta otetaan alle 50 heppaa irti se ei taatusti hajoo siihen että tehoa olis liikaa.  Mitä XR:ään tulee niin yhden 400cc mallin omistaneen en toista kaipaa.  Aika kiva kaikennäköiseen ajeluun, mutta on sellanen tylsä ja tehoton kompromissi ja en tosiaankaan jaksa uskoa, että tosta 650 hondassa sitä henkee kovin kummoisesti olis.  Jos smoto tarttis laittaa merkki olis Husaberg, KTM, tai sitten joku vesijäähdytteinen japsi esim. WR jammu jos sopivaa kotkaa tai husabergia ei löytyis. Toiset tykkää kompromisseista vähästä huollosta, mutta mun mielestä smoto pyörä ei sellanen oo.   Noiden ilmajäähdytteisten kannet käy sen verran kuumana että ennemmin tai myöhemmin niiden kanssa on murheita jos sille antaa leipää reilusti ja tykkää poltella lakua pienissä vauhdeissa.
XR 650R on vesijäähdytteinen.

Itse ottaisin aihioksi ehkä Hondan CRF:n, jossa runko kestää rasitusta joustamatta. Kuutioissa se kyllä antaa ikävästi tasoitusta...

Tarkennan sen verran, että KTM on loistovehje silloin kun se toimii, mutta tiimimme Kotaria sivusta seuranneena itse en rupeisi siitä kilpuria tekemään. Kaksi kytkintä ja kaksi koneremppaa kesässä + itsestään katkennut putki ym ym...

Ja ajaisin itsekin kilpaa Ducatilla jos vaan p*rse kestäisi.

Back