• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Soitatko poliisille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tisha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tisha

New member
En tiedä onko tämä oikea foorumi, mutta menköön tänne. Tapahtui siis seuraavaa. Ajellessani edessä meni henkilöauto, ihan reippaasti sataa kaheksankympin alueella. No ei siinä mitään, mutta sitten se rupesi seilaamaan keskiviivan vasemmalla puolella.
Tätä tapahtui monen kilometrin matkalla. Tästä kysymys, soittaako poliisille?  
nixweiss.gif

Joo, minä soitin.

En tiedä onko tämä oikea foorumi, mutta menköön tänne. Tapahtui siis seuraavaa. Ajellessani edessä meni henkilöauto, ihan reippaasti sataa kaheksankympin alueella. No ei siinä mitään, mutta sitten se rupesi seilaamaan keskiviivan vasemmalla puolella.
Tätä tapahtui monen kilometrin matkalla. Tästä kysymys, soittaako poliisille?  
nixweiss.gif

Joo, minä soitin.
Oikein

Joskus 90-luvun alkupuolella näin yhden äijän tulevan Kaarinan viinakaupasta reilussa kumarassa ja hyppäävän auton rattiin. Katselin siinä vähän ukon meinikiä ja mietin, pitäiskö soittaa poliisille. No siinä vaiheessa kun äijä lähti lataamaan nilkkasuorana keskellä päivää vilkkaan asuinalueen läpi, niin soitin. Tiedä sitten jäikö kiinni, vai ei.

soitin... mutta ens kerralla varmasti nimettömän.
käräjillä sekä hovissa piti käydä soiton takia.

edellä menevä auto souti pitkin tietä noin 60km/h ja ohitusta yrittäessäni tuli melkein päälle. jättäydyin reilusti taakse ja soitin poliisille. polliisit oli tavoittanut henkilön mökkinsä pihasta noin 40min myöhemmin, puhalti reilut 2 promillee.

noh tapaus meni käräjille kun tekiä kiisti olleensa humalassa autolla ajaessa, sanoin juoneensa vasta mökille päästyään.
oikeudessa selitteli ajotyyliään sillä että minun ajovalot oli häikäissyt peileistä niin pahasti (tapauhtui keskellä päivää)

sanotaanko että se asenne millä minuun suhtauduttiin poliisin suunnalta noissa oikeus asteissa oli sitä luokkaa että seuraavalla kertaa nimettömänä soitan jos sitäkään.

Voi olla että ns nimettömänä soittamisesta ei ole hyötyä, viranomaiset taitavat nähdä jokatapauksessa soittajan numeron, vaikka olisi estetty, en ole kylläkään 100varma.

Ei jaksa hommata prepaidia vaan sen takia että vois tehdä nimettömiä ilmiantoja. Silloinkaan ei kannattaisi soittaa kotoansa.

^^Alan olla pikkuhiljaa aivan samaa mieltä. Saa sinisen takin ja koppalakin niin silloin ollaan mahtipoikia, tuntuu että jos joillain heistä olisi lasipää, näkis kuin kusi virtaa ja paska tekee patoja.  
shaun.gif

Viranomainen ilmeisesti ajattelee että kun kerran otat yhteyttä asiassa niin olet siihen jotenkin sotkeutunut ja siis vähintäänkin osasyyllinen.

Joskus 90-luvun alkupuolella näin yhden äijän tulevan Kaarinan viinakaupasta reilussa kumarassa ja hyppäävän auton rattiin.  Katselin siinä vähän ukon meinikiä ja mietin, pitäiskö soittaa poliisille.  No siinä vaiheessa kun äijä lähti lataamaan nilkkasuorana keskellä päivää vilkkaan asuinalueen läpi, niin soitin.  Tiedä sitten jäikö kiinni, vai ei.
Et sitten menny lataamaan "heeboo" muuntajaan ja heittäny avaimia kaivoon..???
033102bebe_1_prv.gif

Olen soittanut ja tulen soittamaan jos vastaan tai perässä ajan, ja niin kauan kunnes vallesmannit tulloo toppaamaan menon..
033102bebe_1_prv.gif

sanotaanko että se asenne millä minuun suhtauduttiin poliisin suunnalta noissa oikeus asteissa oli sitä luokkaa että seuraavalla kertaa nimettömänä soitan jos sitäkään.
Täysin samanlaista kokemusta. Mitä vähemmän kyttien kanssa tarttee olla tekemisissä, sitä parempi.
Juuri niin. Itse näin pari vuotta sitten kesällä, kun eräs autoilija peruutti kadun varressa olevaa Kawasakia päin ja mopo kaatui. Tämän jälkeen autoilija jatkoi matkaansa välittömästi. Koska poliisit ovat mulkkuja, niin en viitsinyt sotkeutua tähän asiaan, joten minäkin jatkoin matkaani.

Täysin samanlaista kokemusta. Mitä vähemmän kyttien kanssa tarttee olla tekemisissä, sitä parempi.
Juuri niin. Itse näin pari vuotta sitten kesällä, kun eräs autoilija peruutti kadun varressa olevaa Kawasakia päin ja mopo kaatui. Tämän jälkeen autoilija jatkoi matkaansa välittömästi. Koska poliisit ovat mulkkuja, niin en viitsinyt sotkeutua tähän asiaan, joten minäkin jatkoin matkaani.
No tässä tapauksessa tietysti olisi voinut ajatella kaverimotoristia, joka joutuu kustantamaan vahingot omasta kaskostaan, jos tekijää ei saada kiinni.

Kaks kertaa olen käräyttänyt rattiksen perässä ajelemalla ja samalla soittoa konstaapeleille. Molemmat puhalsivat yli promillen ja ajotyyli paljasti selkeästi kuskin kunnon, toinen oli hiace + venetraileri yhdistelmä joka valtatiellä useamman kerran seilasi väärää kaistaa vaikka vastaan tuli rekkaa + muuta pienempää. Viime kesänä lisäksi jonkun naisautoilijan kanssa saatiin kolmas, sekin törkeä ratti. Auto tuli vastaan ojanpenkalla ja ei millään kaista riittänyt, pysähteli välillä parkkiin niin juteltiin daamin kanssa sadan metrin päässä että soita sinä, mä lähin sitten pyörällä perään kun meinasi karata paikalta.

Jokaisessa tapauksessa on touhu ollut sellaista ettei ihan lähellä uskaltanut ajaa, sen verran huimaa ajelua. Ei niinkään nopeus vaan se että kaista ei millään riitä ja vastaantulijoita väistellään viime tingassa.

Viranomainen ilmeisesti ajattelee että kun kerran otat yhteyttä asiassa niin olet siihen jotenkin sotkeutunut ja siis vähintäänkin osasyyllinen.
Täytyypä nyt olla vähän eri mieltä. Ei mulla ole ollut viranomaisten kanssa ikinä ongelmia. Sakkoja ja toruja on tullut saatua, mutta ei niistä yksikään ole turhasta tullut. Rikos ja rangaistus, syy ja seuraus. Ei se ole sen kummempaa.

Eihän ne poliisit ketään rivimopomiehiä ja normaali autoilijoita kyttää. Suorittamassa ihan just sitä normaalia liikennevalvontaa, mistä niille se palkkakin maksetaan. Kelvottomat ajopelit ja holtittomat kuskit pois liikenteestä.

Kyllä se on vaan paras keino selvitä kaikista vähimmillä poliisin kanssa on pitää turhanpäiväiset mölyt mahassa ja ottaa hattu kourassa vastaan mitä annetaan, eikä alkaa ainakaan soittamaan suutaan.
Siitä oppirahat oon jo maksanut. Menee vaan sen pitemmän kaavan ja kalliimman kautta.

Jos tuolla tien päällä näkee jonkun todellakin vaarallisen yksilön niin ei muuta kun soittoa perään.

Allekirjoittanut ajattelee näin, kahden koululaisen isänä.
smile_org.gif

No tässä tapauksessa tietysti olisi voinut ajatella kaverimotoristia, joka joutuu kustantamaan vahingot omasta kaskostaan, jos tekijää ei saada kiinni.
Juu, lukihäiriö iski.. editoin pois..

Tieten jos ei ollut kuin liikennevakuutus niin joutui pulittamaan, mutta jos edes osakasko niin eikös tommosta voisi laittaa ilkivallan piikkiin? Vai olenko ihan hukassa  
lookaround_orig.gif
Olet hakoteillä, ei mene ilkivallan piikkiin jos mopoa on kolhittu toisella ajoneuvolla. Se on liikennevahinko. Eli et saa mitään jos sulla ei ole täyskaskoa, ja siitäkin menee toki bonukset ja omavastuu jos sitä käytät

Juu, osakaskosta (Tapiolan ainakaan) ei korvata pysäköitynä toisen ajoneuvon aiheuttamia vahinkoja. Kyllä kanssamotoristia pitää sen verran tukea että vähintään ottaa rekkarin ylös ja pistää lapun ruhjottuun pyörään näkyville.

Ettei menisi off-topiciksi, kerran sunnuntai-aamuna kun Kannelmäen liittymästä kolmostiellä meinasi joku tulla kahden kaistan yli kylkeen, seilasi edestakaisin kaistojen välillä ja poistui seuraavasta liittymästä ulos, pysäytin seuraavalle bussipysäkille ja soitin tuntomerkit ja ajosuunnan poliisille. Kiittivät puhelimessa eikä muuta kuulunut koskaan.

Joka ainoa kerta kun näen että ajo on sellaista että kuski saattaa olla kännissä soitan. Tarvittaessa ajelen perässä niin kauan että partio saapi pysäytettyä.

Jokainen joka ajaa kunnon soosissa autoa tai jotain moottori vempainta on siinä määrin aivoton paskaläjä että joutaa vastuuseen. Lisäksi tuollaisen idiootin tulisi vielä olla soittajalle kiitollinen siitä että häntä on estetty jatkamasta ääliömäistä toimintaansa.

Soitin n. vuosi sitten, mitään käräjä hommia ei mun osalta tullut. Pari narkkia ajo auton työmaan viereen ja rupes nukkumaan auto käynnissä, kuski ja repsikka ihan pöllyissä.
Soitan toistekkin, tommoset paskat pitää saada pois liikenteestä keinolla millä hyvänsä
kaboom.gif

Back