Soittaminen ulkomailla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rekallio
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

rekallio

New member
Parin viikon kuluttua taas lähdössä merta edemmäs haistelemaan hapankaalipeltoja ja pikiteitä, sekä kuuntelemaan dopermannin leuan lonksuntaa yms. Taas myös mietityttää kännykällä soittaminen, ei niinkään e. soittaminen kotimaahan, vaan soittaminen jonkin kohdemaan sisällä. Esimerkiksi tuntuu kohtuuttomalta maksaa 1,23eur/min kun tilaa hotellihuonetta tai kyselee vaikkapa ajo-ohjetta jonnekin?
Onko Saksassa tai keskisessä Euroopassa samantyyppisiä prepaid-liittymiä kuin Suomessa tai vielä edullisempia, jotka toimisivat ao. maassa? Viime syksyinen satasen+ puhelinlasku kuukaudesta  
mad.gif

Kokemusta ei oo kun espanjan verran ja siellä homma toimi mallikkaasti. Suunnilleen jokaiselta pikkukojulta pysty ostaan pre-paidin ja lataan lisää puheaikaa. Ja niitä kojuja muuten riittää
smile_org.gif

Ja mutuna luulis että euroopan sivistysvaltioissa muissakin vastaava on mahdollista ja helppoa.

Mikäli/jos asiaa ei ole "miestenasoita" enempää, niin tekstiviestit ovat tuhottomasti halvempia.

Kannattaa poistaa automaattinen operaattorihaku
puhelimesta ja valita edullisin manuaalisesti.
Operaattorihinnat saa netistä. Esim. Venäjän vastaan-
otetut puhelut voivat maksaa älyttömiä. Tätä prepaid
juttua olen kokeillut balttiassa ja se toimii hyvin, mutta
hinnassa se ei paljon tunnu. Jos sinulla on Soneran liit-
tymä saat tietoa Soneran sivuilta ns. yhteistyö operaat-
toreista. Maan sisällä soitetut ovat tosi kalliita.

Tsekissä jos oleskelet niin Oscar-prepaid on hyvä.

Lyhyen ajan takia ei mitää paikallista varmaan kannata pistää.. lomathan maksaa, mikset sitte puhelinlaskun(kin) muodossa?

Elämä on..
smile_org.gif

Joo elämä on.....
Kuitenkin pölpötyksestä ei kyllä kannata huippuhintoja maksaa.
Operaattorin valinnalla saa vaikka muutaman lisätuopin, sil-
loin eurot ovat omassa mahassa, eikä Soneran johtajan boo-
nuksissa.

Itse joudun työnpuolesta matkaamaan pohjois-afrikassa ja siellä ainakin soitan aina puhelinkopeista. Yleensä kopit joihin saa puhelinkortin, ovat todella edullisia soittaa ulkomaanpuheluja. Viimeksi olin Marokossa ja soitin 10€ kortilla about 1h suomalaiseen kännykkään...

Euroopasta soittelen kyllä firman kännykällä, joten en tiedä oikein miten tuo kuvio pyörii euroopassa.

Tänään 12.7.2006 oli Hesarissa matkailusivulla jotain hintavertailuja mitä soitetut/ vastaanotetut puhelut maksavat joissakin Euroopan maissa eri operaattoriyhdistelmillä.

Joo. Kiitos vastauksista. Luinkin aamukahvipöydässä tuon Hesarin jutun. Edellisellä sivulla oli vielä mielenkiintoisempi juttu bensiinin hintaeroista  
062802jumpie_prv.gif
eli jos ottaisin vaan lusikan käteen ja maksaisin vaan kiltisti, bensassa sitten hieman säästää  
bowdown.gif

Tietenkin voisin unohtaa työkännykkäni matkalle mukaan...uups niin kuin vahingossa.

Silloin kun on ollut tarvetta soitella, esim. Saksassa sisäisiä puheluja, olen käyttänyt puhelinkioskeja. Niitäkin vielä löytyy.
Soittaminen suht koht halpaa. Muutaman kerran soitellut prätkäkaupoissa heidän lankapuhelimilla, eivät ole perineet mitään kun on motoristi. Ei se saksalainenkaan aina kaikesta rokota.

Italiassa olen joskus pistäytynyt turisti-infossa, soittelevat ja selvittelevät asiaoita täysin ilmaiseksi.

Kotimaahan ei kannata lähetellä muita kuin teksitiviestejä. Puhelut joka operaattorilla sikahintaisia vieläkin EU:n komission painostuksesta huolimatta.

Hotellivaraukset sujuvat kätevästi menemällä paikalliseen Turisti-infoon. He soittavat puolestasi hotellivaraukset (tai pyytävät ehkä pienen varausmaksun tyyliin 1 €) ja sieltä saat ajo-ohjeita ym. tietoa ilman yhtään puhelua.

Back