• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sopiiko tankoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kuulapää
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kuulapää

New member
Olen nyt kattelemassa tälläisestä putiikista raisereita ja miten ihmeessä voin tietää että nämä raiserit sopivat ostamani 22mm krossi tankoon? Miks ei lue missään vai onko se vaan standardi koko ja että noi on sopivia? Ja tuleeko tohon edes pultteja mukaan kun ei kuvassa näy?
blush.gif
Kokemuksia tekniikka miehet ja naiset.
smile_org.gif

-Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain ihmisiä.

Olen itse siinä uskossa, että kaikissa muissa paitsi jenkki pyörissä on tanko 22mm. Ja jenkki vehkeissä tuumainen eli 25mm. Voinhan olla väärässäkin, mutta näin olen antanut itseni ymmärtää...

Lähtökohtaisestihan noi on yleensä 22mm (7/8") mutta onhan toki näitä fat bareja jotka taas taitaa olla 28mm (11/8") keskeltä mutta 22mm päistä. Sen kyllä luulisi olevan erikseen mainittu jos on jotain muuta kuin tuo 22mm.

Tota, nyt on pakko kysyä että miksi raiserit pitää tilata jenkkilästä asti? Eikö se nyt kuitenkin olisi helpompaa käydä ihan jostakin kotimaisesta putiikista hakemassa?

Tota, nyt on pakko kysyä että miksi raiserit pitää tilata jenkkilästä asti? Eikö se nyt kuitenkin olisi helpompaa käydä ihan jostakin kotimaisesta putiikista hakemassa?
Ainakin omalta kohdaltani asia on yksinkertaisesti niin, ettei aina haluttuja kilkkeita saa euroopasta lainkaan. Sama tilanne risereiden kanssa kuin myos monen muun ns. pikkuosan, ellei halua tyytya siihen, mita on saatavilla, vaan tosiaan haluaa jonkun tietyn.

Arvokkaan oloisia noi raiserit jos ovat ton hintasia yleisesti.
Noissa on suht laaja hintahaitari, omaan mopoon sopivia risereita on yhdessa ainoassa kuvastossa hintahajonnalla 40-400$. Ihan riippuu noi hinnat valmistusmateriaaleista, -menetelmista, "trendikkyydesta" ja valmistajasta. Unohtamatta tietenkaan myyjien katteita.

Olen itse siinä uskossa, että kaikissa muissa paitsi jenkki pyörissä on tanko 22mm. Ja jenkki vehkeissä tuumainen eli 25mm. Voinhan olla väärässäkin, mutta näin olen antanut itseni ymmärtää...
Hondan Magnassa vakiotanko taitaa olla myös tuumanen.
Magnan vakiostonga on millinen - ei tuumainen. Edellinen pyöräni oli Magna ja hankin siihen riserit jenkkilästä. Avainfraasi rapakon takana on "metric cruisers" eli muut kuin jenkkipyörät.

Käypä kurkkimassa täällä. Magnaan hankin tällaiset ja saman firman matkustajan jalkatappien siirtopalat. Teki kuulemma mahtavan muutoksen reissaamiseen.

En tiedä mistä metric tuossa yhteydessä tulee, mutta raiserilinkissä kyllä mainittiin 1" dia, eli tuumanen halkaisija.

Nykyisin (tai no jo abouttiarallaa kymmenkunta vuotta...) isommissa jaappanincustomeissakin on yleensä Harley-tyyliin 1" (25mm) tangot. Muissa sitten 7/8" (22mm) tangot.

No enimmäkseen sen takia että ei löydy suomesta. allright,storm,tokimoto... myyvät ei oota.  
mad.gif
Kannattaisi kuitenkin ensin kartoittaa EU-tarjontaa. Jenkkilandiasta tilatessa saattaa huonolla tuurilla Tulli ottaa vielä omansa välistä pois ja monesti nuo postikulutkin tuppaavat olemaan paketin kokoon suhteutettuna kalliita (lähettelevät FedExillä sun muulla)...

No enimmäkseen sen takia että ei löydy suomesta. allright,storm,tokimoto... myyvät ei oota.  
mad.gif
Kannattaisi kuitenkin ensin kartoittaa EU-tarjontaa. Jenkkilandiasta tilatessa saattaa huonolla tuurilla Tulli ottaa vielä omansa välistä pois ja monesti nuo postikulutkin tuppaavat olemaan paketin kokoon suhteutettuna kalliita (lähettelevät FedExillä sun muulla)...
tuo firma on Engannissa sähköposti osoitteesta päätellen...

tuo firma on Engannissa sähköposti osoitteesta päätellen...
No nytpä kävikin jännäksi, eli e-mailosoite kyllä on peribrittiläisittäin .co.uk, mutta postiosoite on Hong Kongissa, samoin suuntanumero (+852). Ja kun vielä hinnat taaloissa (jos riserin hinta 75.95 on HK-dollareina, tekee se euroina 7.91 - eli liekö hinta sittenkin USD?), kannattaa ennen tilausta kysäistä nuo perusasiat selviksi ettei tule yllätyksiä.

Ainakin omalta kohdaltani asia on yksinkertaisesti niin, ettei aina haluttuja kilkkeita saa euroopasta lainkaan. Sama tilanne risereiden kanssa kuin myos monen muun ns. pikkuosan, ellei halua tyytya siihen, mita on saatavilla, vaan tosiaan haluaa jonkun tietyn.
jos yksillölisyyttä haluaa silloin se tehdään itse tai teetetään olen joutunut teettämään joitain osia (alkup.olis joutunu odott-kauan) noita "pellepelottomia "löytyy melkein joka kylästä.raisereita voi sorvata höylätä en seuraavaksi joku sanoo että ei ole hyväksyttyjä en olis ihan varma noista ulkomaan tuotteistakaan taitaa olla aika moni ilman leimaa
veryangry.gif

Back