• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sorailu & Kurailu TouRinki su 23.9. klo 11.00

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nuo sanat on kuultu monesti. Sitten sitä pikku hiljaa tulee useammin ja useammin "pikkusen" käytyä koittamassa niitä hankalampia paikkoja. Sitten kun itse havahtuu tilanteeseensa, ei paluuta enää ole.

10v sitten ostin kiinalaisen crossimallin tieliikennemönkkärin. En osannut yhtään ajaa alussa. Kun hommasta pääsi vähän jyvälle, en ollut uskoa, millaisista paikoista silläkin 20hv häkkyrällä pääsi. Juurikin noita samoja seutuja ja pehmeän hiekan paikkoja, missä rimpuilin nyt kotarin kanssa. 20v sitten 250RM:llä tuli ajeltua pahemmistakin paikoista, että kai se sieltä palautuu.

Viimeksi muokattu:
Aikas paljo riippuu kans alustan säädöistä. Mä laitoin 140 leveen takasen, säädätin alustan ammattilaisella niin kiipes paremmin. Uudemmas mitä testasin nii oli sutimisenesto nii kiipes hyvin. Reclusea en oo testannu. Mut kaitse kaasun/kytkimen käyttö se tärkein on. Ei pitäis pahemmin höllätä. PS..GoZa tää on sitte vaan tällasta höpinää...ens kesänä toivottavasti ei tartte höpistä ja pääsis itekkin ajeleen...🙂

Viimeksi muokattu:
Tämmöstä siellä oli heti muutaman kilsan jälkeen:
Anakee Wild oli liian liukas tohon, F800gs liian painava ja katasrofi viimeisteltiin osaamattomalla kuskilla...
Kävin sittenhakemassa kotimatkalla lievitystä huonommuudentunteeseen ruohottuneella raviradalla.

Oon vähän kuolannut uuden 2019 malli honda crf450L perään. Saattais olla oiva vehje tohon hommaan. Jos menis messuille ottaan parit jekut ja lähtis kaupoille:right: Eilen olin kattoon Lavangossa Enskan SM kisoja....pollte on kova päästä maastoon/soralle. Nimenomaan tommoseen tyyliin. Varsinainen enskailu kivikkojuurakkomutakkokalliokkokin on nastaa mut niitä enskapolkuja on niin vähän (ainaki etelässä) ja ei oikeen ainajaksais vedellä samaa ympyrää......

Oon vähän kuolannut uuden 2019 malli honda crf450L perään. Saattais olla oiva vehje tohon hommaan. Jos menis messuille ottaan parit jekut ja lähtis kaupoille:right: Eilen olin kattoon Lavangossa Enskan SM kisoja....pollte on kova päästä maastoon/soralle. Nimenomaan tommoseen tyyliin. Varsinainen enskailu kivikkojuurakkomutakkokalliokkokin on nastaa mut niitä enskapolkuja on niin vähän (ainaki etelässä) ja ei oikeen ainajaksais vedellä samaa ympyrää......

Jahka MutkaMax saa sen kevytkuorma-auton hommattua, niin pitkät viikonloput Itä-Suomessa odottavat.

Kävin hakemassa kotimatkalla lievitystä huonommuudentunteeseen ruohottuneella raviradalla.
Mutta asenne oli kohillaan kun lähti koittamaan!! Juuri tommosella suhtautumisella vähitellen jotain oppiikin... ainakin nostamaan pyörää pystyyn monista eri asennoista.
Kohta tulee seuraava video!

Ja vielä yks pätkä kyseiseltä reissulta. Meitä oli enää vain 2 pyörää...

Katos vaa, ne on vieneet raiteet ja parrut pois sieltä.

Jos penskana tuli tuolla seuduilla heiluttua enemmänkin. Vielä suosituhannen vaihteessa sielä oli vielä ihan oikee rata junia siinä meni tosin vähemmän kuin harvakseltaan. Jos nyt oikeen muistan niin tuo pätkä taisi olla myöskin ensimmäinen jossa testailtiin rataverkon säihöistämistä.

Niin ne ajat muuttuu... :jpstyle:

Vielä suosituhannen vaihteessa sielä oli vielä ihan oikee rata junia siinä meni tosin vähemmän kuin harvakseltaan.
Voin olla tietysti väärässä mutta mun mielestä kiskot lähti viimeistään v. 1956-57.
Rautaa tarvittiin alueen uudelleen rakennukseen.

Khyyl se siin on ollu aikalailla paljon pidempään.

Jos se olis jo 50-luvulla purettu nin toi olis kasvanu umpeen jo aikoja sitten. Toisekseen, kohta josta tulitte siihen Pikkalan alumiinitehtaan kulmalle, siinä asfaltissa ei olis "hiekka uraa" jos ne kiskot olis viety ennen tien asfaltointia 🙂

Back