niklasbackman
New member
Ekat kilsat soratiellä ajettuani (Noutajaa pilkaten..), tuli mieleen, että miten sillä soratiellä oikein ajetaan varttitonnin painavalla pyörällä?
Onko jossain aiheesta keskusteltu tai kenelläkään muuta hyvää linkkiä?
Pari alkeellista kysymystä:
- sopivalla vaihteella vai vähän isommalla vai pienemmällä
- kurvit sladissa? miten?
- pitääkö se pyörä pitää hallitusti "leijailemassa" koko ajan, jotta mies vie pyörää eikä toisinpäin
- työntöohjauksella vai "tavallisesti"
- jalat pysyy tapeilla kurveissa, eikö? Ei motocross-tyyliin tueta toisella jalalla, eihän?
- meneekö se pyörä minne sen haluaa menevän?
Miten?
- mutka tasaisella kaasulla? Kaarteessa aina veto pyörissä?
- miten sen tien keskellä olevan irtosora(kasan) kanssa ajetaan?
- istuen vai tapeilla seisten?
Kuukauden ajeltuani alkaa valkenemaan, että kuinka paljon tässä on vielä harjoiteltavaa.. Ja pari läheltä-piti-tilanettakin välillä muistuttelee ikävästi.
(pahoittelen, jos foorumi on väärä. En löytänyt vanhemmista ketjuista aihetta)
Onko jossain aiheesta keskusteltu tai kenelläkään muuta hyvää linkkiä?
Pari alkeellista kysymystä:
- sopivalla vaihteella vai vähän isommalla vai pienemmällä
- kurvit sladissa? miten?
- pitääkö se pyörä pitää hallitusti "leijailemassa" koko ajan, jotta mies vie pyörää eikä toisinpäin
- työntöohjauksella vai "tavallisesti"
- jalat pysyy tapeilla kurveissa, eikö? Ei motocross-tyyliin tueta toisella jalalla, eihän?
- meneekö se pyörä minne sen haluaa menevän?
- mutka tasaisella kaasulla? Kaarteessa aina veto pyörissä?
- miten sen tien keskellä olevan irtosora(kasan) kanssa ajetaan?
- istuen vai tapeilla seisten?
Kuukauden ajeltuani alkaa valkenemaan, että kuinka paljon tässä on vielä harjoiteltavaa.. Ja pari läheltä-piti-tilanettakin välillä muistuttelee ikävästi.
(pahoittelen, jos foorumi on väärä. En löytänyt vanhemmista ketjuista aihetta)