Speed Triple 1050 hälyttimen asennus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaM
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MikaM

New member
Morjens arvon Trumpetistit,

Onko kukaan mahtanut itse asentaa Datatoolin hälytintä (versio S4) Speed Triple 1050:een tai vastaavaan? Aika lailla simppeli homman muutoin tuntuu olevan (liittimet kiinni), vaan arveluttaa ohjeessa oleva johtosarjan pilkkominen.. Tietääkö kukaan asiaan perehtynyt että mikä merkitys ko. "ohituksella" on??? Kytkentäkaavion ja sanallisen "ohjeen" perusteella kuvittelisin olevan sulakeboksin ohittamisesta tietyn piuhan kohdalta?? Eikä käy oikein minun ymmärrykseen miksi tuo pitäisi tehdä? Voin tietysti olla katkomassa johtoja ihan väärästä paikastakin, joten vinkkejä/tietoa vastaanotetaan suurella kiitollisuudella.
smile_org.gif

- Mika

Ei minusta pitäisi hälyn kanssa olla tarvetta silpoa mitään, koska satulan alla olevaan liittimeen tulee aina-on virta, kytketty virta, sytytysvirta ja vilkkujenkin virta kiertää tuota kautta.

Eli en minäkään kyllä pilkkoisi mitään vaan ottaisin kaikki hälyn tarvitsemat jutut siitä liittimestä. Jos tarviit niin voin kaivaa sen liittimen mallin ja metallipinnit sulle privaan kun kerkiän. Yleiseletroniikasta noita sai jollain parilla eurolla kun itse sovelsin oman kotitekoisen hälyn siihen liittimeen.

Vai onko tuolla hyppylangalla ajettu takaa jotain semmoista että vaikka sulakkeet nyppii irti niin häly ei vaikene? Ei tuossakaan ole oikein ideaa koska kyllä kuupompikin osaa ne hälyn piuhat katkoa. Sen jälkeen ei vaan mopo enää käynnisty eli varkaan kannalta häly hiljenisi mutta moposta ei ole mitään iloa.

Back