Kautta aikain täällä on useammastakin suusta todettu, että
halvin tapa hankkia parempi mopo on laittaa siihen "hyvät ja sopivat" kumit alle.
Näin tietysti silloin, kun tuota ei ole vielä tapahtunut.
Kyse ei todellakaan ole mistään nylppäämisestä tai nysväämisestä.
Renkaiden merkitys on aivan ratkaiseva vehkeessä kuin vehkeessä jos
se vaan muuten on alustaltaan jotenkin tontillaan.
Toki.... kuten aina.... toiset mopot ovat herkempiä rengastuksen muutoksille kuin toiset.
Joka tapauksessa esim. 200-250 kiloisessa "pystypyörässä" voi lähteä siitä, että
pelkästään takasen muuttuminen puitteissa 190/55 - 210/50 tarkoittaa....
lähes ilman lapinlisää seuraavaa:
210/50:llä voi ruuvata mahdollisen keskiseisontatuen irti, koska mopo ei "kaadu" tuolla oikein edes paikoiltaan
Kun tuon em. tilalle vaihtaa 180-190/55:n, saa olla tarkkana, ettei oikaise ensimmäisessä mutkassa
suoraan sisäpuolen ojaan niin että heilahtaa

.
200/60 race- profiililla voi toisaalta olla ratastuksella korjattuna ihan mielenkiintoinen kokeilu.
Ainahan sen /renkaan) voi laukaista lepikkoon jos meno ei sitten maistukaan toivotusti.
Rengas/vanneasioissa tahtoo katulaitteissa, oli niitä kiekkoja alla pyörimässä millainen määrä tahansa,
olla hieman se tilanne, että "kauneudesta" joutuu maksamaan muutakin kuin rahaa.