• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Speed triple 2008

random hero

New member
Moi,otsikon pyörä alkanut kiinnostamaan kovasti ja nyt kaipais edes hieman tietoa ennenkuin menee uuden tilaamaan
biggrin.gif

Eli onko pärrä millanen ajaa,tuleeko ärsyttäviä tärinöitä(pilaa monta pyörää) ja mahtuuko hieman pitempi kuski mukavasti ajamaan..Ja tottakai muutakin kokemuksia olis kiva kuulla.

Kiitos.

-Teemu-

No mulla oli tuo toisena vaihtoehtona, päädyin kuitenkin Yamaha FZ1-N:ään. Näistä kahdesta olen ajanut vain Yamahalla joten osa plussista ja miinuksista tulee ihan mutu-tuntumalla:

Triumph:
-Parempi moottori rähinäpyörään, vääntää alempaa
-Matkustaja istuu mukavammin penkillä mutta polvikulma on niin jyrkkä että tekee pidemmästä matkasta varmasti tuskaista
-Hyvännäköinen pyörä lukuunottamatta keulaa ja erityisesti valoja (tämä todellakin vain oma mielipide, monet ovat eri mieltä). Paremman näköinen perä kuin Yamahassa. Alkuperäiset putket sekä Trumpan omat tehovaimentajat todella hienon ja omaperäisen näköiset.

Yamaha:
-Pidempi huoltoväli, venojensäätöväli 40tkm
-Matkustaja istuu hieman kauempana kuskista mutta polvikulma huomattavasti inhimillisempi
-Moottori+runko+alusta -yhdistelmä sopii paremmin rata-ajoon kuin Trumpan vastaava

Mun ihannepyörä olisi ulkonäöllisesti Yamahan keulalla ja Triumphin perällä + Yamahan matkustajanjalkatapeilla varustettu. Moottorina siinä olisi Triumphin alaväännön omaava kone jossa kuitenkin Yamahan huolto- ja venojensäätövälit.

No mulla ollut aivan sama mielessä eli FZ1-N ollut vaihtoehtona,mutta Jammusta ei oikeen löydy samaa asennetta kuin trumpasta tai jotain..:D
Tosin Jammuakaan en ole päässyt ajamaan,kuinkas usein trumpassa huollot sitten on?Toi Jammun 40tkm kuullostaa aika pitkältä varsinkin k.o merkille ;)

Niin joo tosiaan aikasemmat pyörät olleet aina Japseja ja kyykyillä ajeltu nyt jo liikaa mut radalle tekis kyllä välillä mieli eli eikö trumpan alusta riitä radalle vai mikä siinä on että kuvittelet Jammun sinne paremmin sopivan?

Tää nyt pitäis ehkä mennä jo tuonne FZ1 vs S3 topicciin mutta jatkan nyt kuitenkin vielä vähän tännekin.

Eli tuossa S3 moottorissa varmasti onkin enemmän luonnetta ja se tekee koko pyörän erilaiseksi mitä FZ1 on. Luulen että pärjään tuolla FZ1:n väännölläkin jonkin aikaa kun kolme edellistä pyörää ovat olleet 600cc kyykkyjä. Joku muu, joka on ajanut S3:lla, voisi kommentoida tuohon rungon ja alustan radalle sopivuuteen enemmän. Kuten sanoin, itse olen ajanut vain FZ1:llä. Trumpan venojensäätöväli on 20tkm. Muuten huollot taitavat olla samoin välein kuin Yamahassakin.

Suurimmat syyt miksi valitsin FZ1:n S3:n sijaan olivat seuraavat:
-Kyytiläinen istuu mukavammin
-Pari tonnia edullisempi käytettynä
-Minulle edullisempi ylläpitää (teen muut huollot itse paitsi venojen säädön)

Molemmilla malleilla olen tehnyt koeajot. Yamaha oli jotenkin hieman tavallisen oloinen
confused_orig.gif
. Se vaan ei sytyttänyt millään tavalla. Speed Triple taas oli jotenkin niin helppo ja kiva ajettava kaikella tapaa. Ei ehkä paras pyörä kyytiläiselle, mutta... Radalla Triple on ainakin aivan ykkönen
thumbs-up.gif

Tärinöitä? Ei todella. Triple on suorastaan hämmentävän tärinätön, tasainen ja vääntävä koko kierrosalueella.

nelipyttinen tärisee joillain ominaustaajuuksilla, kun se on tasajakoinen, triple ei ole jaollinen millään, niin ei ole mitään ominaistaajuustärinöitä? ihan mutua heittelin, mutta siltä se tuntuu.

maantielllä pyörä ei tärrää missään. mitä matkaakin olen ajanut, niin ei tule kyllä mieleen missään vaiheessa, että tärinää olisi enemmän jossain kohtaa kuin toisessa.

No mulla ollut aivan sama mielessä eli FZ1-N ollut vaihtoehtona,mutta Jammusta ei oikeen löydy samaa asennetta kuin trumpasta tai jotain..:D
Tosin Jammuakaan en ole päässyt ajamaan,kuinkas usein trumpassa huollot sitten on?Toi Jammun 40tkm kuullostaa aika pitkältä varsinkin k.o merkille ;)

Niin joo tosiaan aikasemmat pyörät olleet aina Japseja ja kyykyillä ajeltu nyt jo liikaa mut radalle tekis kyllä välillä mieli eli eikö trumpan alusta riitä radalle vai mikä siinä on että kuvittelet Jammun sinne paremmin sopivan?
Osta suosiolla trumppa, yammun pata muistuttaa liikaa z1000:sta.......
wink.gif

Osta suosiolla trumppa, yammun pata muistuttaa liikaa z1000:sta.......
wink.gif
Siis täh
crazy.gif
uudessa Z1000:ssa on alavääntöä mutta tehot loppuu yläpäässä ja taas FZ1:ssä juurikin toisinpäin!

No niin Trumppa ajettu ja onhan se mukava peli,jospa se tohon pihaan ilmestyis vielä  
wink.gif

Niin tohon edelliseen viestiin vastausta että 03-06 Z1000 ei oikeen alhaalta tosiaan vedä,uudesta ei kokemusta
nixweiss.gif

Eilen sain tyypittää kaverin 08 Triplea Arrowin 3-1 putkella varustettuna. Non street leagal putki pitää erittäin sexyä ääntä jo tyhjäkäynnillä
buttrock.gif
. Vauhdissa äänen basso möreys vain korostuu. Triplen moottorin luonne on kertakaikkiaa nautittava. Eikä ruiskussa esiinny on-off ilmiötä joka ainakin vaivasi Jammun fz:taa.
Todella ketterä pyöritellä mutkateillä ja laillisia nopeuksia ajellessa tuulikaan ei pahemmin kiusaa. Katu ja lyhyeen ajoon erinomainen härveli mutta ehkä en keski eurooppaan lähtisi 2 päällä. Eipä se ole siihen tarkoitettukaan. Onkohan kukaan päässyt vertaamaan sitä uuteen Tuonoon? Se pitää päästä tänä kesänä kokeilemaan.

On kyseinen pyörä alkanut kiinnostaa, joten missäs pääsisi tuollaista tyypittämään?

Taitaisi olla parempi jättää ajamatta...  
tounge.gif

M olen miettinyt samaa pyörää. Harmi vaan kun ei oikein ole myynnissä. Motopalstalta löytyy yksi koeajopyörä.. Mihis hintaan tuommoisen pyörän uutena saapi?

Yammu fz1n on kans ollut mielessä, mut ei oikein sytytä samalla tavalla kuin triple..

Tampereelta on turha kysellä. Jostain seinäjoelta vois löytyä. täällä kehuivat joskus, että myyvät kiintiönsä ilman koeajopyörääkin.

Back