olharius
Amatööri
Noni, kauanhan sitä ehti riplellä ajaa kun rupes huoli poraamaan päässä:
Vaihdoin tuossa viimeviikolla uudet jäähdytinnesteet kun vanhat oli aika rumanväriset. Pesin ja huuhtelin järjestelmän tarkoitusta varten tehdyllä tärpätillä. Heitin uudet nesteet sisään (punaiset, nam), käytin konetta, täytin syylärin piripintaan ilmausruuvi auki pyörä vaaterissa ja vedin systeemit kiinni. Paisuntasäiliöön min ja max merkkien väliin nestepinta. No ajelin parisataa kilsaa, ei ongelmia.
Eilen kävin ajelemassa ~100km lenkin ja kun tänä aamuna lähdin töihin, oli pyörä puskenut jäähdytysnestettä paisuntasäiliön ylitäyttöletkun kautta kohtuullisen lammikon pihalle. No tarkistin nesteet ja paistuntasäiliö oli hieman min yläpuolella ja syyläri täynnä.
Ajelin töihin, lämmöt pysyivät 5-6 palkin kohilla eli ihan hyvissä lukemissa. Kun pääsin töihin rupesi tiputtamaan letkusta samantein nestettä. Katsoin paisuntasäiliöön joka oli piripintaan täynnä. Annoin jäähtyä pari tuntia ja kävin katsomassa niin paisuntasäiliö lähes tyhjä, letkunpää nipinnapin nestepinnan alapuolella. Syyläri kuitenkin edelleen piripintaan asti täynnä. Kokeilin laittaa koneen käyntiin ja rupesi nestepinta paisuntasäiliössä pikkuhiliaa nousemaan, nousi noin puoleenväliin jonka jälkeen ei enää noussut. Ei myöskään tullut ilmaa paisuntasäiliöön tai pärskinyt niin vähän epäilen että näinköhän on jotain muutakuin kansipahvi mennyt.
Ei myöskään kerää härmää putkenpäihin, ei mene öljyn kanssa sekaisin eikä vuoda mistään. Muualta kuin siitä ylitäyttöletkusta -.-
Onko hyviä ideoita? Itse mietin että voiko viallinen syylärinkorkki päästää paineet liian herkästi paisuntasäiliön puolelle? Uskaltaako tuolla trumpalla edes ajaa...
Soitin bike-teamin huoltoon kun on vielä takuunalainen vehje (6kk myyjäliikkeen takuu jonka jopa myöntävät) että mikä voisi olla, sälli heitti että kansipahvilta kuulostaa mutta tutkia pitää ennenkuin tietää varmasti. Kysyin koska ehtivät tutkimaan. Joo 21. kesäkuuta. Hieno homma. Onneks kesäloma alkaa huomenna
Vaihdoin tuossa viimeviikolla uudet jäähdytinnesteet kun vanhat oli aika rumanväriset. Pesin ja huuhtelin järjestelmän tarkoitusta varten tehdyllä tärpätillä. Heitin uudet nesteet sisään (punaiset, nam), käytin konetta, täytin syylärin piripintaan ilmausruuvi auki pyörä vaaterissa ja vedin systeemit kiinni. Paisuntasäiliöön min ja max merkkien väliin nestepinta. No ajelin parisataa kilsaa, ei ongelmia.
Eilen kävin ajelemassa ~100km lenkin ja kun tänä aamuna lähdin töihin, oli pyörä puskenut jäähdytysnestettä paisuntasäiliön ylitäyttöletkun kautta kohtuullisen lammikon pihalle. No tarkistin nesteet ja paistuntasäiliö oli hieman min yläpuolella ja syyläri täynnä.
Ajelin töihin, lämmöt pysyivät 5-6 palkin kohilla eli ihan hyvissä lukemissa. Kun pääsin töihin rupesi tiputtamaan letkusta samantein nestettä. Katsoin paisuntasäiliöön joka oli piripintaan täynnä. Annoin jäähtyä pari tuntia ja kävin katsomassa niin paisuntasäiliö lähes tyhjä, letkunpää nipinnapin nestepinnan alapuolella. Syyläri kuitenkin edelleen piripintaan asti täynnä. Kokeilin laittaa koneen käyntiin ja rupesi nestepinta paisuntasäiliössä pikkuhiliaa nousemaan, nousi noin puoleenväliin jonka jälkeen ei enää noussut. Ei myöskään tullut ilmaa paisuntasäiliöön tai pärskinyt niin vähän epäilen että näinköhän on jotain muutakuin kansipahvi mennyt.
Ei myöskään kerää härmää putkenpäihin, ei mene öljyn kanssa sekaisin eikä vuoda mistään. Muualta kuin siitä ylitäyttöletkusta -.-
Onko hyviä ideoita? Itse mietin että voiko viallinen syylärinkorkki päästää paineet liian herkästi paisuntasäiliön puolelle? Uskaltaako tuolla trumpalla edes ajaa...
Soitin bike-teamin huoltoon kun on vielä takuunalainen vehje (6kk myyjäliikkeen takuu jonka jopa myöntävät) että mikä voisi olla, sälli heitti että kansipahvilta kuulostaa mutta tutkia pitää ennenkuin tietää varmasti. Kysyin koska ehtivät tutkimaan. Joo 21. kesäkuuta. Hieno homma. Onneks kesäloma alkaa huomenna