• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Speed triple vai corsaro 1200

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tripla
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tripla

New member
Olis tarkotus vaihtaa -98 Thunderbird uudempaan ja räväkämpään pyörään. Vaihtoehdot ovat kahdessa eli Speed Triple tai Moto Morinin corsaro1200. Molemmat pyörät ovat saaneet erittäin hyviä arvosteluja koeajoista. Corsarossa hieman epäilyttää että voi olla aika paljon lastenvikoja ja aika reipas polttoaineen kulutus(paljon tehoja=suuri kulutus). Triple vaatis vähän lisukkeita(etukatetta, alakatetta, satulan takaosan katetta ja tehoputket että saadaan äänet kohdalleen). Mitäs Speed Triple kuluttaa normaaliajossa? Ensiviikonloppuna olis tarkotus koeajaa molemmat peräkkäin että voi kunnolla vertailla. Kokemuksia, kommentteja ja mielipiteitä otetaan vastaan.

Triple vaatis vähän lisukkeita(etukatetta
Ei. Näyttää pahviselta Batman-hatulta lastenkutsujen rekvisiittavarastolta ja ei vähennä ilmavirtaa yhtään.

sanoi:

Ei. Ottaa kunnon kanteissa maahan kiinni ja näyttää liian muoviselta.

sanoi:
satulan takaosan katetta

Siinä ja siinä. Kallistun ainakin mustissa pyörissä sille kannalle että pelkkä satula on paremman näköinen kuin se osittain silvottu suojus.

sanoi:
ja tehoputket että saadaan äänet kohdalleen).

No tämä on kyllä pakko-ostos. Samalla tulee tehtaan virikartta, jolla mopo käy paljon nätimmin kun maailmanpelastussaastehöpöilyt on unohdettu.

sanoi:
Mitäs Speed Triple kuluttaa normaaliajossa?

Unohda tämä, ei se oikeasti kuitenkaan sinulle merkitse mitään.
Arkicorollassa ehkä, mutta nyt on kyse moottoripyörästä.

Tankillisella ajelee jonkun ~200km sellaista normi/semireipasta tahtia viriputket+virikartta yhdistelmällä ennenkuin bensavalo syttyy, en ole uskaltanut kokeilla kuinka paljon tuon jälkeen pääsee. Saanet kulutuksen kuitenkin tuosta selville.

sanoi:
Ensiviikonloppuna olis tarkotus koeajaa molemmat peräkkäin että voi kunnolla vertailla. Kokemuksia, kommentteja ja mielipiteitä otetaan vastaan.

Morinista ei ole kokemusta joten en kehu enkä hauku. 1050 Triple on sopiva kompromissi tehoa, hintaa ja legendaarista lätkää. Nakujen kärkipäässä heti SDuken jälkeen ja hinta/kikkelikerroin/laatu-suhteen kautta katsoen selvä ykkönen.

PS. Mulla on tuo Triple eli mielipiteiden objektiivisuus jää kuulijan arvioitavaksi.

Olis tarkotus vaihtaa -98 Thunderbird uudempaan ja räväkämpään pyörään. Vaihtoehdot ovat kahdessa eli Speed Triple tai Moto Morinin corsaro1200. Molemmat pyörät ovat saaneet erittäin hyviä arvosteluja koeajoista. Corsarossa hieman epäilyttää että voi olla aika paljon lastenvikoja ja aika reipas polttoaineen kulutus(paljon tehoja=suuri kulutus). Triple vaatis vähän lisukkeita(etukatetta, alakatetta, satulan takaosan katetta ja tehoputket että saadaan äänet kohdalleen). Mitäs Speed Triple kuluttaa normaaliajossa? Ensiviikonloppuna olis tarkotus koeajaa molemmat peräkkäin että voi kunnolla vertailla. Kokemuksia, kommentteja ja mielipiteitä otetaan vastaan.
Jokainenhan valitsee itse pyöränsä. Mutta minä tietenkin olen Trumpan kannalla. Kulutuksesta senverran että minulla on -03 Sprint ST ajettu n 20 tkm, erittäin herkkä ja liukas pyörä. Olen mittaillut kulutusta matka-ajossa, rauhallisella ja tasaisella n 110 km/h nopeudessa syö 4,7 litraa/ 100 km. Eikä tämä ole kertatapaus vaan tuloksia on muutamalta tuhannelta kilometriltä.

Osta Triumppi, et pety.

Speed Triple ilman muuta ja ilman perusteluja.
Vielä kommenttina Triumphien kulutuksiin. Omassa Daytona 955i:ssä keskikulutus on pyörinyt 5,1-5,5l/100km:n välillä ja eikä ole ollut aina köröttelyä tuo ajelu. Mielestäni todella pieni kulutus noinkin tehokkaaksi pyöräksi. Tuskin tuossa isossa Triplessä ainakaan hirveästi isompi olisi, jos se jotain valintaan vaikuttaa.

Kyä v2 vie voiton. Kai noita jossain pääsee koeajamaan? Sillähän se ratkeais...

Mulla ensimmäinen pyörä ja nyt ajettu 3000. Kattelin myös Morinia ja Dukea, mut hinta ja joku sisäinen "ääni" veti Tripleen.Tilasin heti kilkkeitä tuolta http://www.freestreetdesign.com/ sen "Batmanin" ja undertrayn, ei kyl viellä paikal.Jos ens kaudeks sais vielä Zardin koko pukiston, niin hinta alkaa olemaan sama mitä kilpailijoilla.Keskikulutus ollu 6,1.Oon ollu tyytyväinen ja pysyy tälläsen aloittelijan tumpussa hyvin.Emäntäkin ollu kyydissä ja tykänny, vaikka ensin meinas et ei jalat taivu tommoseen kulmaan.
Eli kauppaan MARS! hillot tiskiin ja mustalla orginal badboylla kotiin...tai sitten kun malttaa
sport05.gif

Emäntäkin ollu kyydissä ja tykänny, vaikka ensin meinas et ei jalat taivu tommoseen kulmaan.
Jos kärsit rälläköidä matkustajan tappien kannakkeista ne kolmiokoristeet pois (hannaavat muuten kuskia kantapäihin), niin ne rungot käyvät päikseen toiselle puolelle.

Tällä runkojen vaihtamisella päikseen matkustajan tapit siirtyvät paljon inhimillisempiin asemiin. Ei oo yhtä hyvän näköistä, mutta pidemmällä kesälomareissulla erittäin toimiva ratkaisu.
thumbs-up.gif

Edit. Siis 1050 Triplessä. 955 tappienkannakkeista minulla ei ole tietoa voiko ne kääntää.

Linkki

Toi batman on kyllä paljon paljon hienompi, ku se trumpan oma versio. Itseasiassa erittäin hieno  
buttrock.gif

Mun mielestä toi keltanen on todella tyylikäs ja ennen kaikkea vähän erilainen väri trumppaan. Näkyy liikenteessäkin vähän paremmin.

Jos kärsit rälläköidä matkustajan tappien kannakkeista ne kolmiokoristeet pois (hannaavat muuten kuskia kantapäihin), niin ne rungot käyvät päikseen toiselle puolelle.
Näin valkoisen Triplen zardin putkella, niin siinä oli vissiin 675:sesta takatapit.Meinaan on varmaan aika hassun näkönen orggis tapeilla ja alaputkella.Oranssi Banditti ainakin huomataan ja taitaa viedä oikeestaan huomion koko pyörästä.
wink.gif
musta se pyörä kuitenki pitää olla. Katuhaukallakin oli
biggrin.gif

Daytonan nokat saattaisi olla varteenotettava vaihtoehto. Valitettavasti tuo 1050 on niin pitkäiskuinen, että en kyllä kierrättäisi sitä yli kymppitonnin. Kanaville ei äkkivilkaisulla ole paljoa tehtävissä, mutta putsarikotelolle ehkä jotain. Puristussuhde on jokseekin riittävä 12:1 jo vakiona.

Sanotaan vaikka , että nokat, hyvä putkisto (ei taida olla kaupassa), kanavien sipistely, putsarijutskat (mitä sitten tarvitseekin) ja säätö Tuneboylla, niin pitäis lähteä kampiakselilta se 150hv suunnilleen, jos vakion 130 on sinnepäin. Takapyörältä se 135 tai jotain. Pienelle yliporaukselle ei näyttäisi olevan suurempia esteitä.

Ja onhan sitten se turbo ja Rotrex keksitty. Niillä sitten saa sen minkä rauta kestää.

Molemmat hienoja pyöriä. Mutta: missä Corsaron pystyy huollattamaan? Saako siihen oikeasti varaosia ja kuinka nopeaa toiminta on mahdollisen takuuvian ilmetessä? (myyjältä / maahantuojalta tätä ei kannata kysyä).

Vaikka Triumph on merkkinä suomessa jo suht. yleinen, on huoltoverkostossa, varaosien ja tarvikkeiden saatavuudessa vielä paljon parannettavaa - etenkin pääkaupunkiseudulla.

Veikkaan, että Moto Morinin kanssa joutuu kuitenkin tekemään "pioneerityötä" Trumppaa enemmän, joten S3:een kallistuisin.

Tänään kävin kyselemässä Tripleä Turkkusessa Motomarketissa. Ei ollut. Kaksi tulossa ja nekin myyty, ei siis kojareille ja pyöränkin saisi näillä näkymin vasta ensi kesälle. Jos ajattelee italialaista, niin Ducatilta löytyy varsin ajettavaa. Iso monsteri menee kyllä, kuin ihmisen mieli. Mutta se ei ole Triumph.

Itse kävin tänään kyselemässä HD centeristä tripleä. Viimeisiä ilmeisesti viedään tänä kesänä. Varasin itselleni yhden. Maanantaina kauppaa hieromaan
062802jumpie_prv.gif

Hetken jo harmittelin, että mistä tuollaisen uuden Triplen... mikä mahtaa olla Moto-Seinäjoella tilanne?

Siitä huolimatta taikka juuri siksi.

Mulla on ollut tuo -04 Triple "vammana" päässä ja vähän lompsassakin. Thunderbirtti vaihtuu maanantaina Tripleen. Olihan nuo italialaisetkin ihan kivoja ajaa, mutta kyllä Trumpan moottori on niin hiano luonteeltaan.

Enpäs kysynyt uuden -04 perään Motomarketissa. Kyllä ne taisivat mennä viime kesänä kaikki heidän tarjouskampanjassaan. Tämä hopea -04 oli Bike Worldissa Raisiossa.

Yksi uusi 1050 tuli Motomarketiin männä viikolla, musta oli ilman omistajaa.

Back