• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Speedmasteriin suorat putket?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rubbo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rubbo

New member
TORrit ei pauku tarpeeksi lujaa ja mielen perukoilla kummittelee suorat putket.

Onko kokemuksia suorista putkista? Miltä se vertikaalitwini kuulostaa suorien putkien läpi?

Ajatuksissa ollut, josko kyselisi paikallisilta ameriikan twinien rakentelijoilta, josko olisi mielenkiintoa värkätä mulle putket..ja suostuvatko uuten brittiin koskemaan
tounge.gif

Entä olisiko täällä ketään joka moiset osaisi ja viitsisi tehdä? Mitähän tuollainen tulisi kustantamaan? Itsellä ei ole osaamista, tiloja, eikä vehkeitä moiseen. Muotona olen ajatellut alkuperäisten lyhyiden TORrien muotoa.

Oletkos kuuloa tarkistanut lähiaikoina?
biggrin.gif

Niistä suorista putkista lähtee aivan saatanallinen melu, tor'itkin ovat jo aika pahat..

Hommaat jostain sopivan näköiset purettavat vaimentimet, tai teet itse/teetät vanhoista.

Allekirjoituksen linkin BSA:ssa on moinen: kolme ruuvia peräkartiosta auki ja saa vedettyä sisuskalut pihalle. Villan määrällä voi säätää äänen sävyä, ja jos meteli ei riitä voi ottaa sisuskalut (=reikäputki ja villat) kokonaan pois tai sitten ottaa myös peräkartion pois. Jos sitten ei meteli riitä, niin voihan sitä ottaa pöntön kokonaan pois ja jättää pelkät alkukäyrät..
tounge.gif

Ko. putki on BAS Megaton jos se nyt jotain kiinnostaa. Englantilaisvalmistetta ja maksoi viimeisinä markkavuosina jotain 700mk jos en ihan väärin muista.

- T -

Oletkos kuuloa tarkistanut lähiaikoina?
biggrin.gif

Niistä suorista putkista lähtee aivan saatanallinen melu, tor'itkin ovat jo aika pahat..
Kuulo aikalailla normaali, on tarkistettu
tounge.gif

TORrit kuulostaa hyvältä vain täyskaasu-kiihdytyksissä.. turhan vaimeaa pupatustahan tuo on muuten.

Pitääpä tutkia vielä asiaa. Muitelisin lukeneeni myös ohjeita TORrien avaamisesta/välilaippojen poraamisesta triumph mc finlandin foorumilta joskus.

Sitten kannattaa muistaa, että täysin tyhjät suorat putket ilman minkäänlaista pakovirtausten vastapainetta aiheuttavat
tehon, etenkin alaväännön, heikkenemistä. Eli herkästi olet "paljon melua tyhjästä" -tilanteessa.
Suosittelen tukeutumaan tehdastekoisiin after-market -putkiin, joista heitin sulle linkin Triumph MC Finlandin saitilla
wink.gif

Terve.
Mulla americassa oli alkuun customoinnin jälkeen melkein suorat putket. ne sisälsi noin 10 senttiä pitkät tarvike vaimentimet. Niitä saa mm. Stromilta. Kone kävi aikas rikkaalla ja piti helvetinmoisen loikinan. Kävi pitkällä reisulla hermoille. Laitoin tuplasti pitemmät vaimentimet. Leikkas hyvin tuota korkeaäänistä papatusta. Nyt mielestäni mukavat mörinät. Kaasariin laitoin dynon suutin sarjat ja nostin yhdellä prikalla neulaa ja seos ruuvia 3 kertaa aukipäin.
Air-removal kitin tarttee vielä.

Back