Spoiler pleksi Kawa 1400 ZZR:ään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja timotheus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

timotheus

New member
Onko kokemuksia Zetoriin asennettavista plekseistä? Ajattelin itse laittaa spoiler tyyppisen pleksin, mutta en tiedä sen aerodynamiikasta mitään. Repiikö tuuli ajaessa vähemmän päätä kuin orkkis? Muuttuuko ajoasento? Haluaisin vanhana miehenä istua jo vähän pystymmässä...
sport05.gif

Tilasin ensin Kawan oman pleksin 09 mallin Zetaan, mutta paikalleen jäi laittamatta. Siinä oli puolivälis pleksiä kaksi ilmareikää joista kattelin että kaikki mettoa pienemmät mahtuu lävitte, mukaanlukien muut siivekkäät ja tietty vesi.
Paikalla on nyt ollu muutaman viikon Puigin pleksi ja hyvälle on tuntunu. Nostaa tuulta korkeemmalle niinku oli tarkotuski.

Pystympää asentoa sais vielä reisereillä, Alustavasti löysin pari vaihtoehtoa, toinen korottais vähän vajaat pari senttiä ja toinen kolme. Noi on vielä harkinnassa, ens kesänä jos vielä siltä tuntuu.

Mullakin löytyy sekä Kawasakin 'oma' (MRA valmiste) spoileripleksi 2 reiällä että Puigin tuplakupla. Viime kesän ajoin spoilerilla, mutta en kuitenkaan ollut siihen aivan tyytyväinen (ilman virtaukseen ja ulkonäköön  
wink.gif
). Tämä kausi on tullut ajettua Puigilla: ilmavirta tulee varsin tasaisesti yläkropalle ja keventää mukavasti yli satasen vauhdissa, ei ehkä suojaa kuitenkaan niin hyvin kuin spoileri. Ja Puig on melko hyvän näköinenkin muovi. Tuplakupla tuo muuten mittariston päälle lisätilaa, johon olen kuvitellut joskus värkkääväni telineen naville/kännykälle.

Tilaa tulee kivasti ja ulkonäköä, pleksi on savunmusta. Laitoin samalla Kawan oman gps hässäkän tankoon ja on yllättävän huomaamaton ilman tomtomia ja gps paikoillaan sitä on helppo käyttää.

Nyt se tuli koettua - laitoin mra:n touring pleksin kiinni ja en tykännyt. Tuuli humisi korvissa edelleen - ei mitään isoa muutosta orkkikseen. Ja sitten vielä ne reiät... Aion palauttaa sen ja kokeilla seuraavaksi sitä spoileri pleksiä. Mun mielestä siinä ei olisi niitä reikiäkään -ainakin kuvasta mra:n sivuilta päätellen: http://www.mrashop.de/erp....ffset=0
Niitä Puigin pleksejä, jotka sopis zetoriin en muuten löytänyt. Ainakaan Puigin kotisivuilta
lookaround_orig.gif

Tää on tietysti makuasia johon vaikuttaa kuskin pituuskin. Mä olen pätkä ja ollu tyytyväinen tähän MRA:n pleksiin..
Nettimoto

Tuo Puigin pleksi näytti ihan hyvältä - mitenkähän sitten aerodynamiikka. Tilasin sitten stormilta nähtäväksi kuitenkin sen sopiler pleksin, jos vaikka tuntuisi paremmalta
062802moto_prv.gif

Laitoin sitten kuitenkin sen spoiler -pleksin zetoriin. Mulle se sopi kuin nyrkki...--....een! Ei vetele pää ja niskat ei tule kipeeksi. Lisäksi ilmavirtaus painaa kuitenkin käsiä kohti kahvoja. Ihan hyvä - vaikka tuollaiselta pappa-mallilta näyttääkin
smile_org.gif

Laitoin sitten kuitenkin sen spoiler -pleksin zetoriin. Mulle se sopi kuin nyrkki...--....een! Ei vetele pää ja niskat ei tule kipeeksi. Lisäksi ilmavirtaus painaa kuitenkin käsiä kohti kahvoja. Ihan hyvä - vaikka tuollaiselta pappa-mallilta näyttääkin
smile_org.gif

Back