Sporttirenkaat testattu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja psi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

psi

New member
Motorradin uusimmassa (saksankielisessä) oli sporttirengastesti. Misukan Pilot Power 3 ja Brikkaren S20 jakoivat testivoiton. Pirellin Rosso II voitti rataosion mutta huonot pisteen märällä pudotti rinkulan testin kolmoseksi. Misukan kilometrikestävyys oli taasen parempi kuin Brikkarella, etenkn Brikkaren takarenkaan kuluminen oli kovaa.
Misukan Pilot Power 3 saattaa naistä olla hyvä valinta jo ei ajele sateella. Misukan ja Brikkaren hinta on sama mutta kun Misukalla ajaa pidemmälle.

Testissä käytettiin BMW HP4:sta
 
Tässä kun on seuraavia renkaita tästä segmentistä valkkaamassa, niin on tullut lueskeltua jos jonkinlaista arvostelua. S20:n kuluminen oli tiedossa, mutta Rosso II:n ratapotentiaali ja huono märkäpito on muissa arvosteluissa olleet vähän toisinpäin. Tosin ne on olleet perstuntumatestejä, mutta märkäpitoa on kehuttu. Rosso kakkosiin tuli jo henkisesti päädyttyä, mutta vielä ei ole tilaus lähtenyt.

Mitenkäs huono se PP3:n märkäpito sitten oli, jos sekään ei sadetta kestä?
 
Ainakin omalla Rykkösellä voi jopa powerkeulia kaatosateessa sutimatta senjälkeen kun PP3:set pyöräytettiin alle. Dunlop Qualifiereillä ei toivoakaan.
 
Ite kävin ton power 3 laittaan alle alku kaudesta ja ajettu ~2000km nyt ja olen ollut todella tyytyväinen. Hinta tais olla 127€ alle laitettuna (eturengas).
 
Jänniä nuo rengastestit. Jos 10v. sitten testin voittanut rengas laitettaisiin tänään testiin niin se todennäköisesti olisi viimeinen tai ainakin viimeisessä kolmanneksessa. Miten ihmeessä ennen edes pysyttiin pystyssä?
 
Jänniä nuo rengastestit. Jos 10v. sitten testin voittanut rengas laitettaisiin tänään testiin niin se todennäköisesti olisi viimeinen tai ainakin viimeisessä kolmanneksessa. Miten ihmeessä ennen edes pysyttiin pystyssä?

Pohdiskelin taannoin ihan samaa mutta toisaalta kun asiaa tarkastelee seuraten huippujen menoa isoa kovaa, niin eipä kymmenen vuotta sitten kulutettu "kuin" polvipaloja ja tänäpäivänä kulutetaankin kyynärpääpaloja. Ja sieltähän se kehitystyö valuu katukäyttöön pienellä viiveellä. Jään jännityksellä odottamaan ehdinkö nähdä sen hetken kun kypärillä aletaan piirtää rataan viivoja ihan yleisemminkin
:grin:

http://m.youtube.com/watch?v=4Ov43cWkYIA
 
Jänniä nuo rengastestit. Jos 10v. sitten testin voittanut rengas laitettaisiin tänään testiin niin se todennäköisesti olisi viimeinen tai ainakin viimeisessä kolmanneksessa. Miten ihmeessä ennen edes pysyttiin pystyssä?

Jos kouluttajana itse herra Darwin, ovat oppimistuloksetkin hyviä. Siksi paskoillakin renkaillakin pysyttiin pystyssä.
 
Tässä kun on seuraavia renkaita tästä segmentistä valkkaamassa, niin on tullut lueskeltua jos jonkinlaista arvostelua. S20:n kuluminen oli tiedossa, mutta Rosso II:n ratapotentiaali ja huono märkäpito on muissa arvosteluissa olleet vähän toisinpäin. Tosin ne on olleet perstuntumatestejä, mutta märkäpitoa on kehuttu. Rosso kakkosiin tuli jo henkisesti päädyttyä, mutta vielä ei ole tilaus lähtenyt.

Mitenkäs huono se PP3:n märkäpito sitten oli, jos sekään ei sadetta kestä?


Rosso II toimii märällä jarrutuksessa parhaiten mutta ei mutkassa. Nopein kierrosaika märällä ajettiini S20:sellä, 1:16,01 Rosso II:lla oli aika 1:21,0. Misukan PP3 1:16,22
 
Ehkä se on siis laitettava tilaten noi PP3:set. Noiden kolmen hintaerot on kuitenkin verrattain pienet.
 
Brittilehdissä on yleensä vähän erilaisia tuloksia.
Uusimmassa performancebike:ssa Sporttirenkaat testattu kadulla.. ja seuraavassa numerossa samat renkaat radalla.

Motorrad välillä ihmetyttää kun yhessä lauseessa sanotaan jotakin ja seuraavassa ihan päinvastaista. Ainakin kirjoitusvirheitä täynnä viime vuoden rengastestit. (ainakin suomenkielinen lehti)
 
Viimeksi muokattu:
Tavallinen motoristi pärjäilee tavallisilla renkailla. Harvoin joutuu tai pääsee sellaiseen ajotilanteeseen jolloin renkaiden ääriominaisuudet jotain ratkaisee. Maantie nopeuksissa riittää että että renkaassa on kulutuspintaa ja ilmanpaineet suunnnilleen kohillaan. Mikä on märkäpito ja kuinka kovaa kurviin voi ajaa ennenkuin rengas luistaa jne, radalla noita ominaisuuksia tarvitaan. Tuossa aikaisemmin viitattiin hyvin että mitenkähän sitä ennen on pysytty pystyssä, on ne renkaat olleet niin huonoja. Joka vuosi tulee jokin mullistava ja ennennäkemätön ominaisuus.

Ajellaan turvallisesti ja varovasti.
 
Back
Ylös