• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sprint RS 955 lämmöt

metsämaasika

New member
Tai oikeastaan kai aiheen nimi pitäisi olla "Tieto lisää tuskaa".

Missä lämpötilassa puhaltimen pitäisi herätä? Kun ei ole ollut tuommoista hienoa digitaalimittaria ennen, niin ei ole tuohonkaan asiaan tullut juuri kiinnitettyä huomiota. Ennen wanhaan kaikki oli ah niin hyvin kunhan idioottivalo vain ei syttynyt. Ja jos syttyi niin sittenkään ei ollut enää mitään huolta, koska oli jo aivan liian myöhäistä.

Ajossa mittari näyttää tasaiset 82c, mutta tallin pihaan kun ajelin takaisin ja kuulostelin käyntiä niin lämpötila alkoi nousta. Yhdeksäänkymmeneen ja sataan. Ja nousi aina 103:een, kunnes hermo petti ja sammutin koneen.

Valitettavasti minulla ei ole vastausta ongelmaasi mutta viestistäsi tuli mieleen eräs tarina tosielämästä.

Triplessäni oli "lämpöongelmia" tässä muinoin.
hmettelin kun paisuntasäiliön huohotinletkusta ryöpsähteli useaan otteeseen nestettä pyörän alle. Tämä tapahtui kun lämpö nousi riittävän ylös.
Vaihdoin termostaatin (piti tilata Englannista) ja samalla jäähdytysnesteet.
Ei auttanut, edelleen nestettä valahti letkusta.
Tämä tapahtuma ajoi tiehensä myös yhden potentiaalisen ostajan. Koeajon jälkeen kun hän syynäsi Trumppaa niin taas nesteet ryöpsähti.
Ei tullut kauppoja sillä kertaa.  
biggrin.gif

Syy ongelmaan selvisi vasta tänä keväänä. Triplen paisuntasäiliön malli on korkea ja min-max-rajat on säiliössä aika matalalla. Ne on nähtävissä vasta kun irroittaa satulan etuosan (siis kuljettajan penkin). Olin täyttänyt aina paisuntasäiliön lähes piripintaan kun en ollut löytänyt max-rajaa. Järjestelmässä oli tietenkin hieman ilmaa ja tästä syystä nesteen pinta nousi ja nestettä valahti letkusta pihalle.  
eek.gif

RTFM !

Ei toi 103 mikään vaara vielä ole, 120 ni kannattaa alkaa jo sammuttelemaan. Kuumana ne käy vakiona, mut jos ei 105 ala jo flekti pyöriä ni sitte kannattaa tsekata ettei vaikka ole kiveä siellä propellin välissä tms. vikaa.

Syy ongelmaan selvisi vasta tänä keväänä. Triplen paisuntasäiliön malli on korkea ja min-max-rajat on säiliössä aika matalalla. Ne on nähtävissä vasta kun irroittaa satulan etuosan (siis kuljettajan penkin). Olin täyttänyt aina paisuntasäiliön lähes piripintaan kun en ollut löytänyt max-rajaa. Järjestelmässä oli tietenkin hieman ilmaa ja tästä syystä nesteen pinta nousi ja nestettä valahti letkusta pihalle.  
eek.gif

RTFM !
Toi on kyllä todella hämäävä juttu, itelläkin meni pitkän aikaa ennen kuin tajusin missä ne merkit on..

Niiden erokin (min/max) on todella pieni.. Joskus säikähdin, että nestettä ei näy säiliössä, mutta kun lisäsi muutaman desin, niin taas on maxissa..

Yhtä fiksu kuin trumpan öljytikku..  
033102ass_1_prv.gif

Niin ja noistä lämmöistä, komppaan newmania, jossain 103-105:ssä pyöri omassakin trumpassa noi lämmöt kuumimmillaan. Normaalisti ~90.

Kiitoksia.
Kovahermoisten hommaa tämä Triumphin omistaminen, äkkipoika on jo kirjautumassa foorumille kun muut vielä viittaa kintaalla  
biggrin.gif

Mulla flekti rupee räyhää RS:ssa n.98 C. ja max mitä on näyttänyt lämmöksi on 102 C

Kun joutuu hiukan jonottelee kotiloiden perässä valoissa, niin kivasti puhaltelee munat lämpimiksi
biggrin.gif

102 lähtee käyntiin täälläkin. Jos on oikeat nesteet sisällä, ja letkut pitää paineen, ei ainakaan alle 110 asteen pitäisi minkäänlaista kiehumista tapahtua.

Jos muistan oikein, niin 2003 mallisen RS:n ohjekirjassa luki, että "moottorinhäiriö" valo tai joku vastaava syttyy mittaristossa 120 asteessa. Flekti lähti pyörimään 102 asteessa.

Jepulis, Lahden Classic Car showssa tuli testattua. 106 astetta ja komeasti hurahti kun odottelin pääsyä parkkiin. Lämmitti munia ja mieltä
tounge.gif

Pyörä tuntuu pelaavan, kohta jo tuhat km mittarissa tätä kevättä. Kaupunkinopeuksilla meno on vähän semmoista kyntämistä, kone tuntuu käyvän hiukan vastahakoisesti, mutta muuten oon tosi tyytyväinen hankintaan.

Mulla on alunperin ollut kiinni Trumpan oma "tarvikepönttö" ja softa korjattu se huomioiden. Ei mitään ongelmaa hitaassa ajossa, vaan vetää todella jouheesti alhaalta asti.
062802moto_prv.gif

Back