Sprintin kierrokset/nopeus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Pidemmältä ajelulta saapuneena, totesin ajavani melko paljon kierroslukumittarin mukaan, sopivasti "lievää ylinopeutta"...rinkimittari keskellä taulua ja ainoa valkopohjainen, siksi helposti seurattava...

3.000 rpm -> 90 km/h (80 rajoituksella)
4.000 rpm -> 115 km/h (100 rajoituksella)
5.000 rpm -> 142 km/h (120 rajoituksella)

Yllämainitut siis mittarilukemia...poikkeaako noista muiden ST:n tai RS:n kierros/nopeusmittarilukemat?

Nimimerkillä "kyselyiässä"

3800rpm on mulla noin 80km/h
RS ? Mun ST noilla kierroksilla kun menee jo pitkälti toista sataa...
Ettet vaan ajele nelosella/vitosella? Vai tuliko vahingossa "typo" (3.000r vai 3.800r)?

Edit. Illalla ajelin 80 km/h jolloin kutosella oli pelissä n. 2.800 r,
pudotin vitoselle, neloselle ja kolmosella vasta sain tommoisen kierrosluvun aikaiseksi...oudon erilaisilta kuulostaa välitykset...
Tuskin "yksilöeronakaan" selittyy
nixweiss.gif

RS kulkee 100 km/h, kun kierroslukumittari näyttää 3500.
6000 rpm:n kohdalla pääsee 170 km/h.
vielä parisataa kilsaa niin saa käyttää 7000rpm.
062802jumpie_prv.gif

3.000 rpm -> 90 km/h    (80 rajoituksella)
4.000 rpm -> 115 km/h  (100 rajoituksella)
5.000 rpm -> 142 km/h  (120 rajoituksella)
Saman tuntuisi -01 RS pyörittävän (taitaa uudempien tehot olla aika korkealta otettuja)... Jos kutosella ajoit  
biggrin.gif

Oliko toi viimenen ST:n huiput? Huoltomies huomautti sellaisesta seikasta, että vaikka Trumppa vääntää ja menee pienillä kiekoilla, niin kannattaisi aina pyrkiä kierrättämään. Alle 3000 ei pitäisi mennä ajossa, mieluummin vähintään 3500-4000.

"Kone tykkää siitä, kun sitä käytetään"  
tounge.gif

On se kyllä ihme kun ei asiallinenkaan aihe pysy asiassa vaan heti aletaan kettuilla
tounge.gif
biggrin.gif
cool.gif

Pankaa nyt hyvät ihmiset vaan tietoa alkup. kysymykseeni, paljonko teitin nopeusmittarit näyttää kun:
3.000 r
4.000 r
5.000 r

Schwidduilkaa sitten "livenä" jos on aihetta/"uskallatte"
tounge.gif
biggrin.gif

Pankaa nyt hyvät ihmiset vaan tietoa alkup. kysymykseeni, paljonko teitin nopeusmittarit näyttää kun:
3.000 r
4.000 r
5.000 r

Muistelisin, että menevät hyvinkin tarkasti samaan tuon ST:n kanssa. Tänään voisikin käydä kokeilemassa, kunhan takanakki on vaihdettu. Sen perkeleen, kun joku oli puhkaissut (minä itsehän en sitä ole naulaan ajanut, miksi olisin?)...

sanoi:
Schwidduilkaa sitten "livenä" jos on aihetta/"uskallatte"
tounge.gif
biggrin.gif

Kyllä me joku aihe keksitään ja varmaan uskalletaankin:
http://www.moottoripyora.org/galleria/JASENET/bandit63

biggrin.gif
wink.gif
thumbs-up.gif

Ilmeisesti täysin sama välityssuhde -03 Rs:ssä kuin St:ssä, eli 3000 rpm= n. 90 km/h, 4000 rpm= n. 115 km/h ja 5000 rpm= reilu 140 km/h. Nuo sellaisia noin-lukemia kierrosten osalta, nopeusnäyttöhän on ainakin näkymältään tarkka kun näyttää vauhdin numeroin.

J64

3800rpm on mulla noin 80km/h
RS ? Mun ST noilla kierroksilla kun menee jo pitkälti toista sataa...
Ettet vaan ajele nelosella/vitosella? Vai tuliko vahingossa "typo" (3.000r vai 3.800r)?

Edit. Illalla ajelin 80 km/h jolloin kutosella oli pelissä n. 2.800 r,
pudotin vitoselle, neloselle ja kolmosella vasta sain tommoisen kierrosluvun aikaiseksi...oudon erilaisilta kuulostaa välitykset...
Tuskin "yksilöeronakaan" selittyy
nixweiss.gif
Viallinen kiekkamittari, perjantaina uus

Ajelin tuossa joka vaihteella kierrokset 5000 rpm:n kohdalla ja siitä laskien millä nopeudella yhdellä vaihteella voisi ajella.
Kierrokset n2000 - max (9800rpm)

Vaihde 1: nopeus 0 - 105
2: 30 - 155
3: 40 - 195
4: 50 - 231
5: 55 - 255
6: 60 - 275

Mittarivirhettä en ole ottanut huomioon, kun en sitä tiedä.
Näköjään ei tarvita kuin ykkösvaihdetta, kun silläkin pääsee yli suurimman nopeusrajoituksen. Ruuvaanpa polkimen irti ja ajelen vain ykkösellä.
idea3.gif

Back