SS 750 ostamassa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Heka-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-Heka-

New member
Tervehdys!

Kiikarissa olisi Ducati 750 SS vuosimallia 1992. Pyörällä on ajettu reilut 35tkm.

Mitähän tyyppi vikoja on noissa malleissa ollut? Minkälainen on huoltoväli tämän ikäisessä pelissä? Esim. Öljyt ja venttilit ja hihnat?
 
Kannattaa lukea tämä Ducati on my mind viestiketju läpi. Siellä on paljon asiaa tukaateista
tounge.gif
.

niin ja minulla mitään oikeaa asiaa ole..
 
Huoltoväleistä, lienee aikalailla samat kuin noissa uudemmissakin, konehan lienee aikalailla samanlainen.
Öljyt, no samalla tavalla kuin muissakin, eli abouttarallaa 6tkm lienee ihan hyvä väli kaikille tvineille, ja tietty ainakin kauden alussa/lopussa.
Venttiilit kannattaa tarkistaa 10tkm välein, samoin kannattaa tarkistaa hihnojen kireys, mutta useimmiten ei tarvinne niin usein säätää. 20tkm välein sitten venat ja remmit tarkistukseen/säätöön/vaihtoon. Omassa mopossa tais olla 20tkm jälkeenkin kaikki kutakuinkin kohdallaan.

Tuommoinen kannattaa varmaan tarkistuttaa/säädättää kaasareita myöten jossain 40tkm kohdalla ja vaihdattaa varmuuden vuoksi hihnat (jos ei oo vaihdettu hiljattain tai et tiedä milloin on vaihdettu), ja sitten ei muuta kuin hanaa.
 
Onkos tähän SS750 vanhempaan malliin jotain korjauskirjaa josta näkee esim.venttiiliensäädön ym...

Mistä noita remmejä saa ja missä hinnoissa ne liikkuvat?
Onko näissä malleissa jotain tyyppivikoja esim. sähköissä ja muissa vermeissä?

Kysymyksiä tulvii koska nämä italot ovat täysin uusia tuttavuuksia.  
confused_orig.gif
 
Tervetuloa kerhoon, Heka!
biggrin.gif


Kannattaa harkita myös vähän uudempaa yksilöä.
Noissa vanhoissa yksilöissä on kyllä se oma viehätyksensä.

Löysitkö tämän esimerkin pyörän Suomesta ?
Minusta kohtuullisen vähän ajettu peli, oisko ollut jollain
papalla sunnuntai -pyöränä
tounge.gif
 
Tässä taidetaan painia Ducatin ja Hondan välillä. Budjetista johtuen pyörä tulee olemaan "vanha". Mutta tosiaan kaikki mahdollinen info Ducatista otetaan vastaan
smile_org.gif
 
Kyllä se Hondakin voi olla hyvä, mutta silti se on vain vanha Honda.
Ducati ei ikääntyessäänkään vanhene.
 
Kyllä tosiaan Ducati on ihan Suomessa. Ollut ilmeisesti harvoin tienpäällä vuosien aikana.Onko tietoa saako tuota jakopäänhihnaa ihan tarvikeliikkeistä?
 
itsellä tollainen 40 ajettu-93 ja toimii kuin kello.Ja olen itse tehnyt aina huollot ja jakoremelit vaihdoin itse helppo joppanen.Eli minusta ihan ok fillari
smile_org.gif
 
Meni sen verran pääsekaisin noista erimallien hihnoista ja venttiilinsäätö asioita,että jos joku viitsisi tehdä yhteenvedon juuri tästä vanhemmasta mallista. Siis mikä Gates hihna,suodatin jne..

Tarviiko tuossa venttiilinsäädössä vaihtaa yleensä uusia "simmi" levyjä vai hiotaanko niitä vain santapaperilla sopiviin mittoihin.

Kuppi alkaa hiukan kallistuun punaiseen Ducatiin.
wink.gif
 
Ducati sieltä sitten tuli. Pyörässä ylösvedetyt Ducati Performance hiilikuituputket ja yksipaikkainen satula. Näiden lisäksi paljon kaiken näköistä pikku "hilpettä". Äänimaailma pyörässä on hieman erilainen kuin Hondassa. Se muistuttaa lähinnä ukkosmyrskyä.
 
Ducati on aina hyvä valinta, paras mahdollinen
cool.gif
. Onneksi olkoo vaan. Omat pyörät osioon sitten kuvien kanssa lisätarinaa!
 
Back
Ylös