• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

SS 900 jakopäänhihnat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manukki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Manukki

New member
Tulipa sitten tylsänä sadepäivänä avattua hihnakotelot kun huolto-ohjelmaankin kuuluu hihnojen tarkastus 10tkm välein. Vaihtohan suoritetaan 20 tkm välein.

Ylähihna niin löysällä että menee keskeltä yhteen kevyesti puristamalla, saa siis vaivatta pois paikaltaan ilman löysäämistä. Alahihna miltei yhtä löysällä. 11tkm viimeistä vaihdosta jonka suorittanut Hailac.

Noin paljonhan noin lyhyet hihnat eivät voi venyä joten tuskin on kireys ollut oikea vaihdonkaan jälkeen.
Tulin eilen 700 km reissulta jossa tuli takarenkaan reunoja kulutettua oikein urakalla mutkateillä, suoranainen ihme etteivät hihnat ole hypänneet yli!

Tarkastakaa omanne, itse aion tarkastaa nuo tästä lähin 5 tkm välein kun ei hommassa mene kuin 10 min tuossa HF versiossa.

Ei ne oo venyneet.  Kiristimet ovat antaneet periksi.  Sama kävi itselle.  Tarttis uusia samalla ne lukkoprikat, kun vaihtaa hihnat.  Vaihdoin myös kiristimen pultit ja vaikka kiristin kiristyikin ihan nätisti, oli totuus se, että pultti pohjasi pyttyyn ja lämmetessä hihna pääsi löystymään. Huomasin kyllä, että uusi pultti oli inan pidempi, mutten pitäntyt sitä ongelmana, koska kiristin kerran kiristyi mielestäni hyvin paikoilleen. Pari kolme milliä pois pultista ja uudet lukkoprikat auttoivat ongelmaan.  

Ei nykyisten jakohihnojen pitäisi venyä juuri ollenkaan.  Itse oon tarkastanut hihnat muutaman sadan kilsan jälkeen vaihdosta. Sillä matkalla se venyy venymisensä, jos edes venyy.  Merkkaas huvikses sen kiristäjän paikka ja kato ens kerralla onko kiristäjä päässyt liikkumaan. On hyvin mahdollista, että niitä prikkoja ei oo vaihdettu koskaan...

Hah! Ei tuolla ole lukkoprikkoja ollenkaan vaan suoraan pultinkanta vasten kiristäjää...kauhean paljon en ole hyvää lukenut tuosta Hailacin touhusta eikä mielikuva ainakaan paremmaksi muuttunut.

Täyty semmonen varaus vielä heittää tähän, että mulla on siis ollut aina lukkoprikat, joita oon vaihtanut. En oo varma onko tuossa alunperin ollut prikkoja, kun en oo uuden tommosen jakopäätä koskaan nähnyt. Mun mopossa ne ovat olleet jo aiemmin, kun se tuli mulle.

Pitäis löytää räjäytyskuva niin näkis mitä siellä kuuluu olla.

Laitan sinne nyt kuitenkin jonkunmoiset prikat alle ja vedän piukkaan, eiköhän ne ala pysymään kun hihnatkin ovat jo venyneet sen vähän mitä venyvät ja pultti lyhenee samalla sen prikan verran.

Jos ei pysy niin hitsaan kiinni
biggrin.gif

Mulla vaihdettiin sf:ssa hihnat nyt kun 2 vuotta on tulossa täyteen, vaikka kilsoja laitteessa ei ollut kuin 11 tuhannen verran. Uudemmissa vissiin on vaihtoväli 24 tuhatta/2 vuotta..? Näin ainakin sf:ssa. Hihnoissa ei kulumia/ongelmia. Hihnakotelon ilmansuodatin oli ollut tehtaalla huonosti asennettu, joten hihnakotelossa oli vaihtohetkellä jonkin verran likaa.

Mistäpä olette noita hihnoja hommailleet? Mulla olisi ss900ie-99  hihnojen vaihtojäli täysi.

Pitäis löytää räjäytyskuva niin näkis mitä siellä kuuluu olla.

Laitan sinne nyt kuitenkin jonkunmoiset prikat alle ja vedän piukkaan, eiköhän ne ala pysymään kun hihnatkin ovat jo venyneet sen vähän mitä venyvät ja pultti lyhenee samalla sen prikan verran.

Jos ei pysy niin hitsaan kiinni  
biggrin.gif
Räjäytyskuvan mukaan siellä pitäisi yksi tavallinen prikka olla.
Tehtaan sivuilla oli aikaisemmin räjäytyskuvat, jos ei löydy niin voin laittaa tulemaan(tiedoston koko 2900kt).

Kiitoksia vinkeistä!
Näyttää siis ettei Suomesta vieläkään löydy suositeltavaa paikkaa hihnaostoksille. Kävin kokeeksi kyselemässä parissa autotarvikeliikkeessä tuolla Gatesin numerollakin, mutta ei ne sitä tunnistaneet järjestelmistään, näkevät vaan ne mitä on omassa valikoimassa.
Pyysin myös kaivamaan tuon Clion hihnan varastosta(Motonet) näytille, kun asia alkoi kiinnostamaan. Olen joskus aikaisemminkin kuullut että se saattaisi käydä. Leveys ja hampaan malli oli ok, mutta liian pitkä se oli. Tiedä sitten onko niitäkin erillaisia eri vuosimalleille.

Ei kai se auta kun tilailla ebaystä, täytyy etsiä sellanen myyjä miltä saa pakotiivarit samalla.

Kiitoksia vinkeistä!
Näyttää siis ettei Suomesta vieläkään löydy suositeltavaa paikkaa hihnaostoksille. Kävin kokeeksi kyselemässä parissa autotarvikeliikkeessä tuolla Gatesin numerollakin, mutta ei ne sitä tunnistaneet järjestelmistään, näkevät vaan ne mitä on omassa valikoimassa.
Pyysin myös kaivamaan tuon Clion hihnan varastosta(Motonet) näytille, kun asia alkoi kiinnostamaan. Olen joskus aikaisemminkin kuullut että se saattaisi käydä. Leveys ja hampaan malli oli ok, mutta liian pitkä se oli. Tiedä sitten onko niitäkin erillaisia eri vuosimalleille.

Ei kai se auta kun tilailla ebaystä, täytyy etsiä sellanen myyjä miltä saa pakotiivarit samalla.
http://www.mc-lifestyle.com/Varaosat/Ducati/73710011A/

Kävisikö tämä?

Tuonnekkin olen lähettänyt mailia ja soitellut, mutta en ole saanut ketään kiinni.

Odottelin kanssa MC:ltä hihnoja pari kolme kuukautta ja peruin tilauksen. Ebay:n kautta tuli viikossa..

Miksiköhän tulee tilailtua osia ennemmin ulkomailta..

Back