• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

SS750 öljyistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 4444
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

4444

New member
Shell Advance Ultra toimii hyvin ja on Ducatin suosittelema.
smile_org.gif

Mitenkähän näin kuumalla kelillä, kun tonne takapytyn taakse on ilmestynyt pikkasen kirkasta valumaa, mahtaako Shell olla sittenkään se oikea öljy?

Tosin, lentää se "vissy" kuskiltakin, niin miksei pärrältä...

Mulle suositteli RM-Heinon Ducati velho Bellrayn öljyjä. Sano, et toimii huomattavasti paremmin, ku Shell:in öljyt.

Laitoin parhaat mahdolliset litkut sisään eikä kyllä ole valittamista!

Öljyissä ei kannata säästellä!!

Bellray?
Kokemusta on ainoastaan niiden ketjurasvasta, mikä oli vallan mainio tökötti.

Mitä litkua b_tommi käytät?

Viskositeetit
confused_orig.gif
??? Laittakaa kehiin tietoa nimenomaan siitä! Oman kokemuksen mukaan Shellin Advance Ultra 15W-50 on paras tähänastisista....
033102beer_1_prv.gif
Tietty jokainen öljynmyyjä haluaa mainostaa omaansa "sinä parhaana öljynä". Itse en muuten kaupittele mitään öljyä!
biggrin.gif

Advancea on kehuttu, mutta sitä en onnistunut Tampereelta joskus löytämään. Heinon guru suositteli silloin minullekin Bel-Ray EXS 10W50 ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

Mullakin tulee takapytyn alta öljyä. Eilen todella reippaastikin. Omassa tapauksessa syynä on -01 tehtaalta lähtenyt 750, johon ei ole jälkeenpäin korjausta tehty. Noissa on tehtaalta tullessaan ollut vika (joka mun arvailun mukaan on ollut kustannussäästöjen hakemista ja meni pahasti pieleen).

minä ajan 4 venttilisellä vesijäähdytetyllä ja koneessa on Castrol GPS 15w-50. mielestäni toimii hyvin.

mitä tuo bel-ray:n EXS maksaa 4litraa? Tuo em. GPS on ~40 EUR.

Bellray?
Kokemusta on ainoastaan niiden ketjurasvasta, mikä oli vallan mainio tökötti.

Mitä litkua b_tommi käytät?
Hitto, ku purkki on tallilla niin en nyt muista varmaksi....

Mutta toi EXS kyllä kuulostaa tutulta. Joku superbike litku se on.

Maksaa muistaakseni jossain 60€ nurkilla 4litraa.

kallista on, mutta elämä on
thumbs-up.gif

eikä öljyissä tosiaan kannata tinkiä!

Kiitti b_tommi ja muut vinkeistä!

Mulla on koneessa Shell Advance 10w-40 ja tosiaan, kun olin ajanut hiukan pitemmän lenkin kuumalla kelillä, niin tuota öljyä oli jostain tullut.
Mulla ei ole korjattu tuota takapytyn tiivistettä, joten se pitää ottaa työn alle, kunhan ajokausi alkaa olla ohi.
Käsittääkseni vika ei ole vakava, ainoastaan
veryangry.gif
:va?

Mulla ei ole korjattu tuota takapytyn tiivistettä, joten se pitää ottaa työn alle, kunhan ajokausi alkaa olla ohi.
Käsittääkseni vika ei ole vakava, ainoastaan
veryangry.gif
:va?
Yleensä se on vain kosmeettinen vika. Launtaina tuli kyllä niin reilusti, että jos se olisi jatkuvaa niin täytyisi korjata pikimmiten. Ehkä itsekin sen korjaan jo tänä talvena... ehkä. Vastahan tämä on mulla viidettä kesää ajossa.

edit: Tarkastinpa vielä viikon takaisen kuitin. EXS maksoi 62,05e 4 litraa.

Back