Ss900:aan ss750 ecu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Harri

New member
Tällainen ajatus tuli mieleen, että laittaisin ss750ff:n ECU:n ss900ff:ään. Se kun pyörii tuossa nurkissa, eikä siitä tunnu setelirahaa saavan.

Tarkoitus olisi vuolla ilmanpuhdistimen kantta ja vaihtaa DP-vaimentimet, jonka jälkeen pitäisi pyörä säädättää. Pitäisin mielelläni vakio säädöissä olevan ECU:n kaiken varalta tallessa. Saako tuon ss750ff:n ECU:n ohjelmoitua tuohon ss900ff:ään sopivaksi. Siis ohjelmoituahan sen saa, mutta käykö se tuohon.

Paljonko vapaavirtaussuodatin vaikuttaa? Jodenkin saunapuheiden perusteella ei juuri lainkaan. Kuulemma ei kannata ostaa vapaavirtaussuodatinta, kun tuohon käy joku fiatin tjsp suodatin, jolloin saa pestä melkein 10 kertaa ennen kuin tulee maksamaan pestävä suodatin itsensä takaisin. Lisäksi ei kuulemma vaikuta juurikaan tehoihin, vai vaikuttaako? Kannesta ajattelin vuolla noin puolet pois, niin että etuseinä ja vähän etupuoleista kattoa ja kylkiä jää jäljelle..

Opastakkee vielä, kun ei ole myöhäistä.
 
Olisko täältä mitään opastusta: FIM


Näyttäis olevan samantyyppinen flashattava ecu molemmissa

sanoi:
Now your dealer can download our UltiMap tunes into the Weber 1.5M ECU. This is used on Ducati 900ss, 750ss, Monster 900ie, and Guzzi V11 Sport, Cali, and Quota models. Our maps offer similar improvement to the Ultimap Eproms for older ECU types, but with these added benefits:
 
Joo siis molemmat ECU:t saa ohjelmoitua, mutta käykö se 750ss ECU fyysisseti ss900:aan, kun haluaisin pitää vakio ECU:n varalta tallessa.. jos vaikka tulee myytyä rahapulassa viripalikat pois
tounge.gif
 
Niin että 900 ja 750 olisi fyysisesti erilainen versio samasta ecusta?

Ducatin sivuilta löytyvien varaosalistojen mukaan ainakin USA-malleissa on samalla varaosanumerolla ECU, ja euromallien kuvissa ovat ihan saman näköisiä. Sähkökaaviotkin ovat samoja (samoissa vuosimalleissa).
 
kaipa niissä sama "Weber 1.5M ECU" molemmissa on. Eri kartat vakiona tietenkin, kun toinen on ollut ss750 pyörässä.

Eli laittamalla esimerkiksi FIM:n kartat ss900ff varten tuohon ex ss750 ECU:uun pitäisi toimia.. sitten säätää sen vielä juuri minun pyörälleni sopivaksi, kun senkin pitäisi onnistua niin päästään varmaan parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. Minulla on pyörässä juuri sitä yksilöä varten säädettu ECU ja vakio jää laatikkoon odottelemaan, jos jostakin syystä poistan viritykset.
 
Entäs semmoinen vaihtoehto, että 'lahjoitat' sen ecun jollekin sellaiselle, jolla moinen kolmen vartin äsässä on vielä käytössä?
cool.gif


Menisköhän tuo 'heittämällä' vaikka mun mopoon? Tai no säätäähän sitä varmaan pitäis kuitenkin. Mutta moinen vois kiinnostaakin, jos se virattomaksi sulla sinne jää. Pitäis kyllä kait vihdoin putketkin saada hommattua. Tosin ilmaboksin ajattelin jättää rauhaan.
 
Kyllähän se ECU on kaupankin ollut, mutta yhtään tarjousta ei ole tullut..

Saa sen pois hakea, jos jotain järkevää tarjoaa.
 
Ei ole ennä kaupan.
tounge.gif


Avasin pakkauksen ja siinä lukee Magneti Marelli + paljon koodeja ja numeroita + Ducati 900 SS. Eli eiköhän käy ss900 pyörään
biggrin.gif
.

Takana on toinen tarra jossa
Modello: Supersport 750
Calibrazione: Ducati 004

Eli tarkoittanee, että tuossa on ss750 kartat sisällä ja tuo 004 on varmaan jokin versio niistä, joka sopii ainakin Euroopan malleihin.

Eli tuohon pistätän kesällä FIM kartat ja säädätän juuri pyöräni osia varten niin eiköhän toimi. Tehoa tuskin ilmansuodattinboxi vuolemisella ja slipareilla hirveästi lisää tulee, mutta ompahan ainakin hyvissä säädöissä ja mölyää mukavasti. Lussu paskahan se on kuitenkin ainakin eräiden mittareiden mukaan vaikka mitä tekisi
smile_org.gif
.

Pitäisiköhän säädättää se muutaman tuhatta ajetulla ilmansuodattimella? Järkeilin, että tällöin se suodattimen ollessa puhdas kävisi aavistuksen laihalla, kun se on vähän likainen sopivalla ja likaisena aavistuksen rikkaalla seoksella. Varmaan järkeilyssäni ei taaskaan paljon järkeä ole..
 
Back
Ylös