Starttikytkimen vaihto ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hellevi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hellevi

New member
Honda VT500C -85
Starttikytkimen vaihto

Tietäskö joku miten isosta hommasta kyse ? Makaako mopotin huollossa kuinka kauan ? Arvioita ? Tietoa ?
Ja maksaako kuinka huimasti ? No hinnat varmaan saan huoltoliikkeiltä maanantaina udeltua.. Mut jos jollain olis lisätietoa moisesta urakasta niin kiitollisena kuuntelen.

Jos kyse on pelkästään "starttinappulan / -kytkimen" vaihdosta, niin hommanahan tuo on mitätön. Toki varasoa saattaa maksaa melkein mitä hyvänsä, mutta homma on sinänsä (yleensä) pieni. Toki pyöräkohtaisia eroja on ja työtä saattaa tulla tankin / katteiden irroituksesta, jos katkaisijoiden johdot ulottuvat pitkällekin piiloon (tankin alle tmv.)

Omaan pyörään olen noita tangossa olevia katkaisimia joskus vaihdellut pauttiarallaa puolessa tunnissa...

Jos kysyjä tarkoittaa free wheel -kytkintä, niin kahteen mopottimeen sellaisen vaihtaneena totean, että ei se projektina kovin aikaa vievä ole. Ongelmaksi saattaa itse tehtynä muodostua tarvittavien erikoistyökalujen hankinta. VT500C:tä en tunne. VFR:n kytkin oli helppo vaihtaa. Hinta-arviona heitän, itse tehtynä 200 euroa ja liikkeessä 400.

-Veijo-

Käyn tänään vilauttamassa mopotinta huoltopaikassa niin saan varmaan piakkoin hinta-arvion myös sieltä. Ongelma ei ole starttinappulassa vaan jossain syvemmällä, usein 'lyö tyhjää' kun yritän käynnistää. Ja ajossakin kuuluu vaimeaa helinää, eli jotain on irti jossain..
wink.gif
Loogista, eikö totta
biggrin.gif

Kiitos hinta-arviosta, tuon kuultuani en toivottavasti putoa peffalleni kun kuulen huollon tekemän arvion. Huh että tulee taas kalliiksi. Alkaa olla rahat loppu edellisen huollon jäljiltä..
Mutta tätähän se on. Ja pitää ollakkin.
sport05.gif

OIH - pyörä kävi huollossa ja tänään aamulla sain puhelun: voi tulla noutamaan, korjattu on. Ja halvallakin pääsin: 140 € mokomasta tulee laskua. Olin kyllä varautunut enempikin maksamaan mutta hyvä näin. Nyt saa taas laskea päiviä montako kestää hajoamatta..
cool.gif

..eikun kovaa ajoa..

Back