Stonga FZS 600:seen -02

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janste
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Janste

New member
Minkälaista stongaa ootte omaan fasuun asentanut?
Ehdotuksia mallista, leveys/korkeus saisi olla suurinpiirtein saman verran mitä vakiotanko mutta malliltaan saisi olla suorempi.
Kokemuksia, ehdotuksia, anyone?

Mulla on ollu drag bar, tavis krossitanko, renthal ricky carmichael -taivutuksella ja kliparit. Niin ja tietty vakiostonga.

Renthal oli mukavin ja sillä ajaminenkin oli helpointa, mut olisin halunnut kokeilla CirCui:n superbiketankoa. Se vaikutti ainakin kaverin Z750:ssä tosi mukavalta. Veikkaisin että asento olis hiukan sporttisempi ku fasulla vakiona mut silti sopivan levee.

Toi drag bar saattas kyllä kans sopia sun tarkoitusperiis. Ihan suora tanko vois mun käsittääkseni olla epäluonnollisen tuntunen, ranteet omituisessa asennossa.

Kliparit oli isoa kovaa mennessä (siis radalla..) kivat mutta vähän hankalat.

Summa summarum, osta drag bar ja laita se niin että tanko taipuu suoraan suhun päin. Ja voi sitä pyöritellä niin löytää sopivan asennon, ja raiserit kun kääntää niin saa etukenomman asennon jos haluaa.

Haussa siis vakiotankoa muutoin vastaava mutta "kahvaosat" saisivat olla hieman vähemmän taivutetut.
motoplaza tarjoaa drag bar:ia sivuillaan, tarkoititko näitä?

Jos saa kysyä, niin mitä muuten kustansivat nuo hiilikuituiset syylärinpäädyt, wp:n etujouset ja toi tailguard jotka on noilla sun modaussivuilla?

Haussa siis vakiotankoa muutoin vastaava mutta "kahvaosat" saisivat olla hieman vähemmän taivutetut.
motoplaza tarjoaa drag bar:ia sivuillaan, tarkoititko näitä?

Jos saa kysyä, niin mitä muuten kustansivat nuo hiilikuituiset syylärinpäädyt, wp:n etujouset ja toi tailguard jotka on noilla sun modaussivuilla?
Moi, dragbareilla tarkoitin juurikin tuollaisia. Ihan suoriakin tankoja löytyy mut en tiedä miltä ne sit tuntuis. Jos korkeuden pitäis samana pysyä niin sitten toi dragbar ei sovi, ellei sitten väsää korkeampia raisereita.

Syylärinpäädyt oli 222e posteineen (205+17), etujouset oli 135e plus postit (postikulut oli aika isot mutta tavaraa tilattiin paljon), tailguard tais olla jotain 150-200, en muista.

Noita tailguardeja pitäis saada tokimotosta, en tiedä onko niitä niillä hyllyssä. Silloin kun itse ostin niin eivät vastanneet kyselyihini joten tilasin suoraan valmistajalta ja osat oli mulla 2 viikossa. http://www.powerbronze.co.uk (On muuten suositeltavaa tilailla suoraan valmistajalta jos haluaa saada osia nopeasti, kotimaiset maahantuojat kun ei hirveän usein kamaa tilaile, ainakin tälläisen käsityksen olen saanut..)

Syylärinpäädyt tuli tälläsestä paikasta kuin http://www.gsg-mototechnik.de, piti maksaa eu-maksuna etukäteen ja tulivat vajaassa kahdessa viikossa. Tuolla on paljon muutakin kivaa fasuun ja olin itse tosi tyytyväinen palveluun ja nopeuteen. Tuolta muuten saa myös noita tailguardeja mutta hinta on vähän suolainen, vakiovalolla 159e ja tuplavaloilla 239e.

Jouset tais olla carpimotolta. Niiden postikulut on ihan helvetilliset joten kimppatilaus kannattaa jos tuolta jotain haluaa. http://www.carpimoto.it

Nyt näyttäs että lähtee Stormilta 81cm leveä MX-tanko tilaukseen. Onko joku sahannut omaa stongaansa kapeammaksi?
Toi väliputki on mielestäni aikas hyvän näköinen ja väriksi taitaa tulla tuo carbon-look-a-like.

Nyt näyttäs että lähtee Stormilta 81cm leveä MX-tanko tilaukseen. Onko joku sahannut omaa stongaansa kapeammaksi?
TUOLLA on jotain kommentteja/kokemuksia tangoista.

Mitä luultavimmin ei normaali vaijerit ja letkut yllä (noin) korkealla ja leveällä tangolla.  
confused_orig.gif

TUOLLA on jotain kommentteja/kokemuksia tangoista.

Mitä luultavimmin ei normaali vaijerit ja letkut yllä (noin) korkealla ja leveällä tangolla.  
confused_orig.gif
Kyllä mulla ainakin ylsi. Siinä kun asentaa niin eka kannattaa laittaa kaasukahvan puolelta kaikki tankoon kiinni, sitten kytkinpuoli ja viimeiseksi vasta itse tanko kiinni.

Hups, se mun levein oli 802mm, ja hiukan teki tiukkaa saada paikalleen. Voi olla että 810mm tankoa joutuu katkaisemaan.

Vaikuttaahan siihen korkeuskin, eli onko superbike- dragbar tms. tyylinen.

Itse juuri tilasin Louisilta hieman originaalia matalamman ja pari senttiä leveämmän tangon. Pitää laittaa kommenttia, kun saa asennettua....

Tänään kävin lunastamassa paikalliselta Suitzamanilta Renthalin Stewart/MC/03YZ:n välitangolla. Leveyttä 803mm. Aikani koeajoin hyllyssä olleita tankoja ja tämä sopi käteen todella hyvin.

Siinä sitten innostuin ja ostin samoin tein Bos:in aluminium oval-putken... jälkijoululahjat nääs.
biggrin.gif

Ja hintaa ko tangolle tuli 65 euroa, ei mielestäni paha laatutangosta.
Mites näihin menee nuo vakiotankopainot kiinni? Heittämällä? Näyttää tuo sisähalkaisija aika pieneltä.

Tänään 1.1.06 tanko ruuvattu kiinni, kahvat kuitenkin vielä asentamatta. Nyt kylmätyyppien jälkeen täytyy sanoa että istuu todella hyvin!

Koko ruho asettuu paremmin pyörän selkään, kun kädet on oikeassa asennossa.

Back