• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Storm-Motorin öljynsuodatin ...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mtkoskin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mtkoskin

New member
Tervehdys kaikille!

Tämä ompi siis ensimmäinen viestini foorumille.

Onko kenelläkään tietoa Stormin myymistä öljynsuodattimista (en ikävä kyllä muista merkkiä)? Lähinnä laatu kiinnostaa. Ostin viikonloppuna suodattimen heiltä ja ihmetystä herätti paketissa ollut merkintä maksimivaihtovälistä (1500 mailia / 2400 km). Oman koneen (-97 VFR) huoltokirja suosittaa 12 tuhannen kilsan vaihtoväliä ja olin suunnitellut tuota lyhentää niin, että 6 tonnin välein vaihtelisin.

Jos tuo vaihtoväli pitää oikeasti lyhentää 2500 kilsaan on aivan varmaa, että öljyksi tulee Delvac !
smile_org.gif

-Mikko

se ajaa asiansa, tosin tuo teksti ei kyllä mitenkään hyvän laadun ylistys ole... joku made in real taiwan se taitaa olla?? Tuli pistettyä pyörään ku sellainen tuli tilatessa- olkoon.
Se niiden vihreä/mustassa pahviloodassa oleva oli varmaan parempi laatuinen. Näitä oli ennen.
Orggis hondan suodatin+ iso kannu gn4:sta Suomesta=samalla eurokasalla saa vaikkapa louisilta parin vuoden suodattimet ja mp-öljyt. (se loiusin "oma" 10w40 mp-öljy kestää mutu-tuntumalla vertaillen hyvät pointsit esim teboil superbikeen nähden.)
Tälläinen piilo mainos, mut louisilla on price is right.

ainakin itse olen jättänyt ko:suodattimet tuon firman
hyllyyn,alkuperäinen ei todella maksa maltaita,ja siinnä
ainakin tietää että on ko:pyörään tarkoitettu.
Mistä olet alkuperäisen suodattimen hankkinut Hondaan? Entä mihin hintaan? Yritin tuossa päivällä soittaa Raision BikeWorldiin ja sieltä vastauksena oli joku tympeä naisääni, joka ilmoitti että varaosatiskillä on asiakkaita jonoksi asti, nyt ei oikein ehdi ... Hei hei. Eipä tarvi niiden kanssa enää harrastaa bisnestä, s**tana!
033102beer_1_prv.gif

Jätä stormin varaosat hyllyyn. Kiinapaskaa paikat väärällään. Hiflo on ainakin pirun laadukas. Työn jälki on jopa siistimpää kuin alkuperäisissä. Katselin halkileikattua jammun orkkista ja hifloa ja kyllä se orkkis näytti aika surkeelta. Liimat oli miten sattuu, runko jotain onnetonta verkkoa ja paperi ryntyssä. Hiflossa oli todella siisti liimaus, runko reikäpeltiä ja suodatin ei ollut mistään mutkalla tai painunut. Niitä mulle tulee jatkossakin.

Mulla taas on cebarissa mazdan orkkis putsari, näillä mennään 15tkm huoltovälejä perukseltaan
tounge.gif

mielesteäni stormin femman putsari ei ole sen huonompi ku esim mitä motonet myy autoihin, ja näillä ajaa sen 10tkm , vaikka itse vaihdan pyörään öljyt useammin, autoon juuri tuon kympin välein..
kummastuttaa että samalla putsarilla pitäisi pystyä ajamaan 15tkm
kun öljyillä tuskin kukaan ajaa tuota määrää??

Juu ehdottomasti alkuperäinen, kun sehän on kalliimpikin ja sen mukaan tietenkin parempi, samaten kun öljypurkissa pitää olla mopon kuva kyljessä osoittamassa hyvää laatua
062802jumpie_prv.gif
Itse olen kyllä tyhmänä jo neljässä pyörässä käyttänyt Stormilta ostettuja filttereitä ja parissa pyörässä öljynä Delvacia, eikä ole kone ainakaan vielä räjähtänyt. Ehkä mulla on vaan ollut hyvä säkä
nixweiss.gif
withstupid.gif

Juu ehdottomasti alkuperäinen, kun sehän on kalliimpikin ja sen mukaan tietenkin parempi, samaten kun öljypurkissa pitää olla mopon kuva kyljessä osoittamassa hyvää laatua
062802jumpie_prv.gif
Itse olen kyllä tyhmänä jo neljässä pyörässä käyttänyt Stormilta ostettuja filttereitä ja parissa pyörässä öljynä Delvacia, eikä ole kone ainakaan vielä räjähtänyt. Ehkä mulla on vaan ollut hyvä säkä
nixweiss.gif
withstupid.gif
+1

Täällä kans yks joka varmaan laittaa loton vetämään.
Stormin suodattimia ja shell x-100 20W/50 eikä ole vieläkään kone räjähtäny. Vaihtuu noin 3000 km välein ja maksaa noin 15 eur/vaihto. Juu vaihan ite, molemmat, suodattimen + ölpit. Ilman hanskoja. pihalla. Tarvittaessa sateessa.

062802jumpie_prv.gif
nixweiss.gif

withstupid.gif
+1

Täällä kans yks joka varmaan laittaa loton vetämään.
Stormin suodattimia ja shell x-100 20W/50 eikä ole vieläkään kone räjähtäny. Vaihtuu noin 3000 km välein ja maksaa noin 15 eur/vaihto. Juu vaihan ite, molemmat, suodattimen + ölpit. Ilman hanskoja. pihalla. Tarvittaessa sateessa.
Sama täällä käyttänyt noita stormin suodattimia 7000 km välein. Eivät kyllä liikkeessä maininneet tuosta lyhyestä vaihtoväleistä, ajattelin et kyllä nuo kestää tuon matkan. Ei ohjeita tullut luettua
withstupid.gif

no joo kylläpä se kuiten vielä pelittää
smile_org.gif

Vanhat huussit erikseen, mutta kuka oikeesti jaksaa säästää näissä öljy ja suodatinjutuissa. Romuja voi ajaa vaikka auton vanhoilla jäteöljyillä niin säästö on jo valtava:jippikaijee: Kas kun ette rypsiöljyä sinne koneeseen laita. Siinäkään purkissa ei oo mopon kuvaa. Hyvät suodattimet saa rautalangasta ja kahvinsuodattimista askartelemalla. Varmasti paremmat kuin alkuperäiset.

Sori provot mut mäen vaan aina tajua tota logiikkaa markan säästössä.

Vanhat huussit erikseen, mutta kuka oikeesti jaksaa säästää näissä öljy ja suodatinjutuissa. Romuja voi ajaa vaikka auton vanhoilla jäteöljyillä niin säästö on jo valtava:jippikaijee: Kas kun ette rypsiöljyä sinne koneeseen laita. Siinäkään purkissa ei oo mopon kuvaa. Hyvät suodattimet saa rautalangasta ja kahvinsuodattimista askartelemalla. Varmasti paremmat kuin alkuperäiset.

Sori provot mut mäen vaan aina tajua tota logiikkaa markan säästössä.
Ehkä sit isi maksaa, tai muuten vaan tykkäät kylvää löysää rahaa jokaiselle sitä pyytävälle. Nykyään on muuten ollu jo jonkin aikaa eurot käytössä ja eurohan on melkein kuusi markkaa, joten muutaman euron hinnan ero saman kaltaisissa tuotteissa on mielestäni aika sikamainen.
Mut jokainen taaplatkoon tyylillään. Jatka rahan kärräämistä sitä pyytäville edelleenkin, jos tulet sillä onnelliseksi. Minä aion persaukisena ja itse harrastusrahani tienaavana edelleenkin säästää euroja siellä missä pystyn ja missä se on järkevää
smile_org.gif

No, suurin periaate mikä minuun pätee tuossa mopoasiassa on että mitä enempi turaan sen kimpussa sen emempi opin tuntemaan sen sielun elämää ja tarvittaessa osaan tehdä muuta kuin soittaa korjaajalle ja todeta: "Ei oo ikinä ennen tehny tota, ja taas teki. Korjaa ja heti, on kiire" Esim. vuotavan renkaan paikkaus, tyhjäkäynnin säätö, öljyjen tarkistus ja mahdollinen lisäys puhumattakaan ilmanputsarista... onhan noita korjaus-/tarkistuskohteita.

Ja toinen pienempi periaate on etten maksa kenellekkään euroakaan työstä jos sen työn pystyy/osaa/voi tehdä itsekkin. Vähän niiku nurmikonleikkuu, pyykinpesu, roskien vienti ulos tai tiskaaminen, paskasta ja hikistä hommaa. Ja siihenkin voi saada ulkopuolista apua ku maksaa esim 30 e/tunti ja minimiveloitus 1 tunti + km korvaus (0,20 eur/km ehkä -en tiedä).

Mopokorjaamolla on vaan 50-60 eur/tunti ja tulppienvaihtoon menee se tunti ku jäähytellään se kone ensiks + tulpat päälle ~70 - 80 eur tulpista "alle laitettuna". Toinen vaihtoehto on liata ite kädet. Ja mitä öljyjen halpuuteen tulee, niin jokainen voi ajaa millä tahansa öljyllä joka VOITELEE. Mulle on ihan sama vaikka sun ölppis maksaa 80 eur kannu ja varustettu uudella tuoksuaineella ja sun muilla värikomposiiteilla joka näyttää hyvältä siinä lasisilmässä eli sävysävyyn mopon kanssa.
062802jumpie_prv.gif

Että sillai, näillä mennää.

Tottakai on asioita joihin laitan vain ja ainoastaan Genuine Parts osia. Mutta on osia jotka toimii harakiri osillakin. Turvallisuus on yksi "Genuine" osa, jarrut, renkaat yms...

Mutta kun suhteuttaa kokonaisuuden ja näkeekö metsää puilta.

No mun mopo on tullut tehtaalta päivänvaloon vuonna 1980 ja se ei kulje pelkästään Kawasakin nimen voimalla. Vaikka vahva on se nimi. Kawasaki oli ensimmäinen joka haastoi H-D:n ameriikan yhdysvalloissa custom pyörissä.

-I´m feel so fucking young, but still kicking. And hard if necessary.-
baaa.gif

Heittäsin tähän villin arvauksen, että originaalit ja harakirit on usein tehty samassa paikassa. Ei esim. japsit tee enää itse mitään vaan teettävät ihan samoissa paikoissa Kiinassa ja Taiwanissa missä harakiriosienkin teettäjät. Firma itsessään saattaa olla mistä maasta tahansa, mutta tyo on teetetty ns. halpamaissa. Se on tätä globaalisaatiota. Itse olen käyttänyt molempia ilman ongelmia, viimeksi taas originaaleja kun tuli liikeeseen muutakin asiaa ja hinnanero oli yhden euron.
sport05.gif

Ette vissiin ole nähneet suodatintestejä, kun originaaleihin noin luotatte
omg.gif

Juuh, kai se on silleen, että tykkään elää vaarallisesti ja juuri siksi laitoin kiinni Stormilta ostetun öljynputsarin viime öljynvaihdossa. En kyllä oo ikinä kuullu keneltäkään, että kone olisi räjähtänyt tarvikeosien käytön takia. Minulle ei ole valtavasti merkitystä sillä onko vaikkapa öljynputsari orggis vai tarvikeosa, ja pyörää ostaessani kiinnitän huomioni siihen onko huollot yleensäkään tehty.
Jos haluaa käyttää vain "merkkiosia", niin eihän siinä mitään, se kaikille sallitaan. Henk.koht. pidän sitä ehkä hieman "hifistelynä", mutta tärkeintähän on se että on itse romppeisiinsa tyytyväinen.
talktohand.gif

Staintune UK

Tuossa ylläolevassa myyntipaikassa on jotain tietoa mitä öljyistä löytyy koneessa kierron jälkeen ja mitä p..kaa suodattimet keskimäärin öljystä pois kerää.
Onhan tuo tietysti ko. magneetin mainosta mutta onhan siellä asiaakin!
Ihan hirvittää ajatellakin mitä hienon koneen sisällä liikkuukaan  
crazy.gif

Back