Strada, Z6 vai Z4

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sartre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Sartre

New member
Männnäkausi tuli köröteltyä Pirellin Diablolla ja vaikka ne olivatkin alla kuin unelmat, tuli väkisinkin fiilis ettei rinkulasta oteta puoliakaan irti siitä, mitä niillä olisi ollut tarjottavanaan. Siitä huolimatta kumi katoaa asfalttiin omaan makuun vähän liian nopeasti, joten tämän kauden takarenkaaksi oli ajatuksissa joku otsikossa mainituista touring-kumeista.

Hakusessa on nimenomaan "ketteräprofiilinen" rengas, joka kääntyisi kurveihin yhtä kivasti kuin tällä hetkellä alla olevat Diablot, mutta kulutuskestävyyttä saisi olla enemmän. Etuseksi jäisi edelleen ihan perus Diablo, joten myös tuollaisesta sekarengastuksesta olisi kiva saada lisää infoa, jos joku on tourinkikumia Ducatiin taakse laittanut.

Männnäkausi tuli köröteltyä Pirellin Diablolla ja vaikka ne olivatkin alla kuin unelmat, tuli väkisinkin fiilis ettei rinkulasta oteta puoliakaan irti siitä, mitä niillä olisi ollut tarjottavanaan. Siitä huolimatta kumi katoaa asfalttiin omaan makuun vähän liian nopeasti, joten tämän kauden takarenkaaksi oli ajatuksissa joku otsikossa mainituista touring-kumeista.

Hakusessa on nimenomaan "ketteräprofiilinen" rengas, joka kääntyisi kurveihin yhtä kivasti kuin tällä hetkellä alla olevat Diablot, mutta kulutuskestävyyttä saisi olla enemmän. Etuseksi jäisi edelleen ihan perus Diablo, joten myös tuollaisesta sekarengastuksesta olisi kiva saada lisää infoa, jos joku on tourinkikumia Ducatiin taakse laittanut.
Mulla on edessä ollut perus Diablo ja takana Strada. Suosittelen lämpimästi. En ole huomannut sekarengastuksessa minkäänlaisia haittapuolia. Takagummikin kestänyt puolet pidempään kuin perus Diablo. Etusella pääsi sen vajaat 15 tkm. Lämmintä kannatusta siis Stradalle
thumbs-up.gif

Eikös kukaan muu kuin mikkokoo, ole uskaltanut touring-kumia testaamaan? Stradaa tietysti puoltaisi se, että ovat perus diablon kanssa saman firman tuotteita, mutta Z6:stakin on kyllä kehuttu maasta taivaisiin... Vaikea päätös...

Jos sporttisista ominaisuuksista ei tahdo luopua, mutta ei vedä radalla eniten (polvi maassa -meno onnistunee hienosti) on mun mielestä toi Z6 ainakin varsin oivallinen renkula. Takarenkaan kestosta en tiedä, mutta edessä kesti mulla ainakin riittävästi, tosin pyörä on kevyt. Radallakin sillä on tullu päästeltyä jonkun verran ja mun mielestä pitää touring-renkaaks uskomattoman hyvin.

Toisaalta en oo testannu stradaa ollenkaan, mutta olenkohan aivan väärässä jos kerron kuulleeni huhun, että se olisi sama rengas? Tiettävästi stradalla on ajettu radalla ainakin yhtä kovaa kuin mä Z6:lla.

Edit: Niin sori, en huomannut et tää on Ducati-palstalla. Mullahan ei ole ducatia. Mutta rengasvertailut silti toiminee.

Syksyllä ollaan viisaampia... vaihtuu Misukat(pilot road) renkaisiin ja alle pannaan Z6... kovin on kehuttu tuota ja ei o edes kallis .Org shopissa.

Z6 ja Diablo Strada on samasta tehtaasta peräisin. Markkinointibrändi on eri ja myös kuviossa on aavistus eroa; Z6 on kaarevaurainen ja Strada enempi kulmikkailla urilla. Ero noiden välillä on hiusten halkomista, jos ei ihan uusi Agostini ole.

Parin sarjan verran Z6:ia ajettuna. Mitään eroa en huomannut ajossa, kun jouduin vaihtamaan edestä Z6:n Diablo Stradaan (meni kumi ja vanne kivikasasta solmuun ja vaihtoon). Takana edelleen muutama tonni ajettu Z6. Kulutuskestävyyttä en kyllä ihan pärkkeleesti kehuisi. Mutta minä nyt ajan kankivetoisella raskaalla kalustolla ja ylen hitaasti, joten...

Eikös kukaan muu kuin mikkokoo, ole uskaltanut touring-kumia testaamaan? Stradaa tietysti puoltaisi se, että ovat perus diablon kanssa saman firman tuotteita, mutta Z6:stakin on kyllä kehuttu maasta taivaisiin... Vaikea päätös...
Joo, kyllä se takasena ja nimenomaan touring-köröttelyyn menee oikein mukavasti, ja oikeilla paineilla ei tahdo edes kulua, etenkään keveissä pyörissä. Normaaliin mutkanaatiskeluunkin mene suht mukavasti ja radallakin on tullut kokeiltua, tosin ei se sitten mikään ihan perus-Diablon saati Stradan veroinen kurvirengas ole. Toimii kyllä, mutta mutkapaikkoihin ei sitten kannata ajaa ihan extreme-tyyliin, eli kannatta olla ainakin ensialkuun varovainen mutkiin sisään mennessä, siis nimenomaan radalla. Kurvit voi kyllä muuten ottaa suht huoletta, tasaisella ajolinjalla. Semmoiseen leppoisaan kurvailutyyliin riittävät kyllä, eikä pidon kanssa pitäisi kovin suuria ongelmia olla. Normi mutkatieajosta nyt puhumattakaan.
Kannattaa toki ensialkuun kokeilla sitä sekarengastuksen käytöstä mutkiin ajaessa, mutta tuskin siinä mitään isompaa ongelmaa tulee, kun siihen tottuu. Radalla kunnolla revitellessä varmaan tuntuu selvemmin, jos tuntuu. Mikkokoo on ilmeisesti jo testannut tuon sekarengastuksen toimivuutta mutkaistenkin ajolinjojen osalta, itsellä on myös etunen se Strada.

Toinen potentiaalinen varomisen paikka on sitten kylmä asfaltti ja/tai kylmä keli. Se pito loppuu aikaisemmin kuin perus-Diablossa tai niissä pehmeämmissä renkaissa, ihan oikeasti, mutta Pirelli-tyyliin suht pehmeästi. Kyllä se tosiaan hyvin kestävänä perusrenkaana tai 'kompromissina' toimii hyvin, kuten sitä on mainostettukin. Eli siitä vaan kokeilemaan.

Niin joo... mä oon pitäny rata-ajossa tosi pieniä paineita, jotain yhen ja puolentoista barin välillä. Vaikuttanee pitoon positiivisesti ja onnistuu kun on kevyt pyörä. En tiedä tosiaan miten toi pitää radalla normaalipaineilla, en oo uskaltanu kokeilla. Normiajossa toki ok isommillakin paineilla
smile_org.gif

No luulen, että pidon kanssa ei nyt mitään kamalia ongelmia tule tulemaan. Diablossa oli viime kauden se 2.8bar ja lipsahtamaan sen sai vaan kahdesti syssymmällä, kun tien pinta oli ihan törkeen likanen. Muuten gummi piti kuin tauti vaikka kuinka yritti kaarteessa kiusata. Mitä nyt tiukoissa moottorijarruissa irtosi. Niitä pakkasessa suoritettuja viimeisiä ajoja ei luonnollisestikaan lasketa mukaan liukastelukeskusteluun
tounge.gif

Tätä se on kun omistaa tommosen nuhapumpun italiaanon
biggrin.gif

Niin joo... mä oon pitäny rata-ajossa tosi pieniä paineita, jotain yhen ja puolentoista barin välillä. Vaikuttanee pitoon positiivisesti ja onnistuu kun on kevyt pyörä. En tiedä tosiaan miten toi pitää radalla normaalipaineilla, en oo uskaltanu kokeilla. Normiajossa toki ok isommillakin paineilla
smile_org.gif
Mää oon kokeillu, mutta tosin kyseessä ei ollut uskallus, vaan vahinko.
wink.gif

Tulos on tietty odotusten mukainen, eli eihän se tietty pidä ihan yhtä hyvin kuin ratapaineilla, tai ainakin tuntuma on selvästi huterompi. Hiukan meinas vaikuttaa mutka-ajon mukavuuteen, kumma homma.
smile_org.gif

Noissa Stradoissa ei vaan kannata mennä ihan kovin hirveesti sitä painetta laskemaan, edes kevyemmässä pyörässä, ainakaan minusta. Jos radalla viihtyy enemmän, niin eikun jotain sopivampaa alle. Normiajossa ja etenkin matkasiirtymillä ja oikeilla paineilla (takana about 3) kestää ja pitääkin suht hyvin. Paitti kylmillä keleillä. Parina kevätkesän yönä meinas vähän säikytellä, kuivalla asfaltilla.

Avonin viper av 59 eteen ja sport touring taakse

nuo toimii jees

pidä pehmeä edessä oli merkki mikä vaan ja pkälää kovempi takana.

dukessa ei tuo etunen kulu yleensä kovinkaan pahasti takanen on yleensä hieman ongelmallisempi

Back