Sulanut kumi katteista pois

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^b3ra^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

^b3ra^

New member
Kertokaas arvon .orgilaiset miten nuo renkaasta lentäneet kuumat kumipalat, jotka ovat sulaneet katteisiin kiinni lähtee parhaiten pois. Kokeilin tuossa eilen autoshampoon ja painepesurin kanssa niitä irroitella, mutta itku meinasi tulla kun levisivät vain ja mustasivat katetta laajemmalta alalta.
Tuommoinen hieno värkki kuin höyrypesuri olisi käytettävissä, mutta uskaltaako sillä noita katteita pestä vai tuleeko vain enemmän vaurioita?
Lisää hyviä ideoita otetaan vastaan!

Kokeileippa kostuttaa rättiä jollain liuottimella. Ite oon ihan teollisuusbensiinillä/maaöljyllä, crc:llä tms. "kliinerillä" pyyhkässy pikitahroja sieltä täältä...

Hae maalikaupasta tai jostain säästömarketista Ksyleeniä. Sillä lähti ainakin meikältä liimajämät tarrojen poistoon. Tuurilla voisi tepsiä tuohonkin. :0

edit: Ja ainakaan mulla ei vahingoittanu mitään mutta aina kannattaa kokeilla ensin johonkin paikkaan mikä ei näy.

+Ksyleeni aka dimetyylibentseeni.

Kertokaas arvon .orgilaiset miten nuo renkaasta lentäneet kuumat kumipalat, jotka ovat sulaneet katteisiin kiinni lähtee parhaiten pois.
Renkaasta lentää kuuma kuminpalanen, joka sulaa katteeseen kiinni...! Kuinkas pirun kuuma se kate on ja miksi?
smile_org.gif

Onko varma että tuo ei ole ketjuöljyä, joka olis lennellyt pitkin pyörää?
Vahalla on ainakin mun mopon katteista lähtenyt kaikki niihin kuulumaton.

JK

Kannattaa kokeilla crc:tä. Tunkeutuu tosi hyvin erinäköisten vaikeiden "paskalänttien" alle, ja irrottaa ne. Ainakin ketjurasva tuntui poistuvan vauhdikkaasti takavanteesta ja ympäristöstä ihan Crc:llä.

Taitaapi kuitenkin olla kyseessä ihan tavallinen tiepiki joka lähtee tavallisella liuotinpesulla, ei siihen sen ihmeempiä poppakonsteja tarvita
062802moto_prv.gif

Jos tässä nyt on tapahtunu pientä "burnausta" niin kyllähän ne sillon on kumin palat lennelly ja tiukassa tahtoo varmaan olla
lookaround_orig.gif

Hae maalikaupasta tai jostain säästömarketista Ksyleeniä. Sillä lähti ainakin meikältä liimajämät tarrojen poistoon. Tuurilla voisi tepsiä tuohonkin. :0

edit: Ja ainakaan mulla ei vahingoittanu mitään mutta aina kannattaa kokeilla ensin johonkin paikkaan mikä ei näy.

+Ksyleeni aka dimetyylibentseeni.
Ksyleeni on kyllä sellasta myrkkyä, että tosiaan sen kanssa pitää olla varovainen... lähtee nimittäin kaikki pois helposti maalia myöten.

Tuo ksyleeni ei kyllä kovin helpolla maalia ala poistaan. Oikeat automaalit ei pitäis kyllä ksyleenillä lähtee kovinkaan helpolla. En ainakaan ite oo vielä onnistunu tuolla maaleja irti hieroon. Nämä halpahallin kilikali maalit voi kyllä lähtee tuollakin kun eivät meinaa edes bensaakaan kestää. Maantiepiki kyllä lähtee tuolla ksyleenillä helposti pois.

Ei se ksyleeni pahaa tee ja kun vielä putsauksen jälkeen kun se on haihtunu ni pyyhkäsee vielä vähän vahalla ni hyvin menee!

Neuvoa viisaampana hain kaupasta CRC:tä ja hyvinhän tuo näyttää toimivan. Tahrat lähtivät melkein kuin itsestään pienen suihkautuksen jälkeen. Kiitoksia neuvoista kaikille!

Back