Suojakalsarit? :)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dex1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Dex1

New member
Olen tässä miettinyt että kun ajohousuissa (Icon SuperDuty Camot) ei ole vahvikekangasta kuin polvissa, niin persehän sitä varmaan ekana palaa ruvelle jos joskus pyörällä kaatuu.

Eli jonkunnäköset "teräskalsongit" pitäs varmaan hommata vaikka normaalia mutkatiecruisailua / kylärallia harrastaakin?

Kokemukset tervetulleita, millasia pöksyjä tähän tarkoitukseen olisi, kun mietitään kuitenkin kesäkuumia ettei tarvii nestehukkaan kuolla persvaon hikoilun takia?
biggrin.gif


Polvisuojiksi ostin jo Iconin erilliset polvisuojat tuonne housujen alle, koska veikkaan vahvasti että tuo polven vahvikekangaskin löysissä housuissa on ihan väärässä kohin kaatumishetkellä, ja eihän se iskuja vaimenna..


Nuo kun vielä sopivat löytää niin suojaamatta on enää nilkat, ja selkä.
lookaround_orig.gif
 
Eikös monot suojaa nilkkaa?

On hieno tuo suoja.
 
Monot ei suojaa nilkkaa kun kenkinä on toistaiseksi Richan normaalin kengän malliset ajokengät
blush.gif


Bootsit ne olis hyvä hommata mutta pirulainen kun niillä on hankala sitten kävellä, kun prätkällä kulkee ihan matkaakin pisteestä a pisteeseen b eikä pelkkää hupilenkkiä.
confused_orig.gif


Noita housuja on joo monenlaisia esim. FC-Motossa jne, mutta lähinnä kokemuksia kaipaisin jos sakilla noita on erimoisia, että mitkä on semmoiset arkikäyttöön sopivat eli pystyy sitten kävelemään/istumaan muutenkin eikä älyttömästi hiostaisi - pehmustetta ei välttämättä tarvitsisi kauheasti olla kunhan olis edes kulutuksenkestävää kangasta kun housuissa ei ole..

Eikös nuo kuitenkin tärkeät suojat ole
lookaround_orig.gif
 
Ei oo oikeen vastaavia rennon olosia housuja sattunu eteen missä olis suojaa jo vakiona persuuksissakin?
confused_orig.gif
 
Onkos kukaan käyttänyt tuollaisia suojakalsareita ? Vähän tekisi mieli tuollaisia kaupunkikäyttöön Windstopper housujen kanssa,mutta painavatko nuo suojat persettä epämukavasti
omg.gif
 
Olen tässä miettinyt että kun ajohousuissa (Icon SuperDuty Camot) ei ole vahvikekangasta kuin polvissa, niin persehän sitä varmaan ekana palaa ruvelle jos joskus pyörällä kaatuu.

Eli jonkunnäköset "teräskalsongit" pitäs varmaan hommata vaikka normaalia mutkatiecruisailua / kylärallia harrastaakin?

Kokemukset tervetulleita, millasia pöksyjä tähän tarkoitukseen olisi, kun mietitään kuitenkin kesäkuumia ettei tarvii nestehukkaan kuolla persvaon hikoilun takia?  
biggrin.gif


Polvisuojiksi ostin jo Iconin erilliset polvisuojat tuonne housujen alle, koska veikkaan vahvasti että tuo polven vahvikekangaskin löysissä housuissa on ihan väärässä kohin kaatumishetkellä, ja eihän se iskuja vaimenna..


Nuo kun vielä sopivat löytää niin suojaamatta on enää nilkat, ja selkä.  
lookaround_orig.gif
Samanlaiset suunnitelmat on ollu itsellä ja meinasinkin ostaa Forcefieldin pitkät suojapöksyt, mutta niitä ei tunnu mistään löytyvän. Nyt on harkinnassa vastaavat shortsimallisina ja erilliset polvisyndit. Sellaisella yhdistelmällä voisi sitten käyttää periaatteessa mitä vain rennompia housuja lämpimämmillä keleillä.

Forcefieldin selkäsuojaa voin ainakin suositella lämpimästi. Nykyisin on tosi orpo olo ajella ilman tai pelkällä takin suojalla -> en siis aja ilman. Kunnolliset ajokengät on myös ihan aikuisten oikeesti syytä olla ja niitä löytyy vielä ihan hienojakin. Omissa jaloissa Sidin Vertigo Corsat ja hyvältä tuntuu niin pyörän päällä kuin kävellessäkin (vaikka ei niissä nyt sentään kävelylenkille viitsi lähteä).
smile_org.gif
 
Tämmösiä nyt miettinyt Bikershopista, kun kehuivat että eivät hiosta ja sopivat mukavasti käyttöön.
smile_org.gif


Kyseessä ihan normi "boxerit" jotka on sitten tuollaista armid kangasta joka kestää liukua pitkin asfalttia.

icon-short.jpg


Reilun satasen arvoiset, koko vaan onkin vaikeampi arpoa kun erikoistilauskamaa...

Mielenkiinolla vaan mietin, että voiko noita käytännössä käyttää kesällä, ettei tosiaan paistu niihin totaalisti kun helteellä ajaa.
nixweiss.gif



Nyt on hyvä Arain potta, berikin rotsi jossa kyynär ja olkasuojat, housuissa armid kangas polvissa, teräsmieskalsarit tuosta kenties nuo ylläolevat, erilliset polvisuojat löytyy - puuttuu vielä selkäsuoja ja kunnon kengät
cool.gif



Mitä on sakki mieltä, onko olemassa normaalin kengän oloisia ajokenkiä joista oikeasti on jotain hyötyä? Eli että suojaa mm. nilkkaa? Duellin luettelossa on yhdet "korkeat normikengät" joissa jokin nilkkavahvike, mutta pitääkö se bootsi olla jos tahtoo jalkaansa suojella?
confused_orig.gif


Jotkin popot pitäisi ostaa, bootseissa pelottaa lähinnä se että pyörällä kun ajelee tosiaan myös ihan "Hyötyajoa" eri paikkoihin niin jääkö ne bootsit sitten todellisuudessa hyllyyn vain ja ajaa lenkkareissa, jos ei niillä kovin kätevästi voi muuten liikkua sitten määränpäässä..
 
Olen tässä miettinyt että kun ajohousuissa (Icon SuperDuty Camot) ei ole vahvikekangasta kuin polvissa, niin persehän sitä varmaan ekana palaa ruvelle jos joskus pyörällä kaatuu.

Eli jonkunnäköset "teräskalsongit" pitäs varmaan hommata vaikka normaalia mutkatiecruisailua / kylärallia harrastaakin?

Kokemukset tervetulleita, millasia pöksyjä tähän tarkoitukseen olisi, kun mietitään kuitenkin kesäkuumia ettei tarvii nestehukkaan kuolla persvaon hikoilun takia?  
biggrin.gif


Polvisuojiksi ostin jo Iconin erilliset polvisuojat tuonne housujen alle, koska veikkaan vahvasti että tuo polven vahvikekangaskin löysissä housuissa on ihan väärässä kohin kaatumishetkellä, ja eihän se iskuja vaimenna..


Nuo kun vielä sopivat löytää niin suojaamatta on enää nilkat, ja selkä.  
lookaround_orig.gif
Joo, monethan vetää 'tuulipukuhousut' jalassa. Pikkasenkin jos tulee asfalttiliukua, niin alkaa omat nahat kulumaan, ruhjeista puhumattakaan. Ja jos noissa väljissä housuissa jotain suojiakin olisi, niin ei ne oikein mitään auta, koska luiskahtavat heti paikaltaan.

Kunnollinen suojaus vaatii iskusuojan ja hankausta (kuumuuttakin) kestävän materiaalin. Ei vaan taida olla oikein mitään ratkaisua, joka yksinään tarjoaisi oikeasti suojaa, mutta olisi silti 'siistin' näköiset, eikä hiosta sisätiloissa tms.

Noissa väljissä housuissa on kyllä se etu, että alle mahtuu hyvin suojashortsit ja niiden suojat pysyvät paikallaan. Itse käytän Dainesen Pro Shortseja, oli housut sitten nahkaa tai gorea. Niissäkään ei ole häntäluun kohdalla kovamuovisuojaa, vaan pehmeä. Lonkkien kohdalta kovamuovit löytyy, jolloin on parempi suoja lonkkaniveleen kohdistuvia iskuja vastaan, lonkkanivelen korjaaminen kun ei ole ihan yksinkertaista. Vastaavaa suojaa lantiolle en tiedä olevan vakiona missään ajopuvussa, niissä on korkeintaan pehmeät suojat. Ja persukselle korkeintaan tuplanahka ratakamppeissa, mikä kyllä persliukuun riittääkin.

Mielestäni suojashortsit ovat kannattava hankinta, mutta kannattaa huomata, että housut pitää olla silloin lantiolta vähän väljemmät.
 
Kyllä se bootsi pitää olla, jos oikeasti tahdot suojata nilkan kunnolla.
Näinhän se taitaa olla
confused_orig.gif
Pahoja valintoja, kun pitäs puskee käytännöllisyys ja turvallisuus joka asiassa samaan pakettiin
tounge.gif


Toisaalta kun miettii niin äkkiähän se nilkka sinne pyörän ja asfaltin väliin jää jos lowsidet kiskasee joku kaunis päivä...
lookaround_orig.gif
 
Olen tässä miettinyt että kun ajohousuissa (Icon SuperDuty Camot) ei ole vahvikekangasta kuin polvissa, niin persehän sitä varmaan ekana palaa ruvelle jos joskus pyörällä kaatuu.

Eli jonkunnäköset "teräskalsongit" pitäs varmaan hommata vaikka normaalia mutkatiecruisailua / kylärallia harrastaakin?

Kokemukset tervetulleita, millasia pöksyjä tähän tarkoitukseen olisi, kun mietitään kuitenkin kesäkuumia ettei tarvii nestehukkaan kuolla persvaon hikoilun takia?
biggrin.gif


Polvisuojiksi ostin jo Iconin erilliset polvisuojat tuonne housujen alle, koska veikkaan vahvasti että tuo polven vahvikekangaskin löysissä housuissa on ihan väärässä kohin kaatumishetkellä, ja eihän se iskuja vaimenna..


Nuo kun vielä sopivat löytää niin suojaamatta on enää nilkat, ja selkä.
lookaround_orig.gif
Joo, monethan vetää 'tuulipukuhousut' jalassa. Pikkasenkin jos tulee asfalttiliukua, niin alkaa omat nahat kulumaan, ruhjeista puhumattakaan. Ja jos noissa väljissä housuissa jotain suojiakin olisi, niin ei ne oikein mitään auta, koska luiskahtavat heti paikaltaan.

Kunnollinen suojaus vaatii iskusuojan ja hankausta (kuumuuttakin) kestävän materiaalin. Ei vaan taida olla oikein mitään ratkaisua, joka yksinään tarjoaisi oikeasti suojaa, mutta olisi silti 'siistin' näköiset, eikä hiosta sisätiloissa tms.

Noissa väljissä housuissa on kyllä se etu, että alle mahtuu hyvin suojashortsit ja niiden suojat pysyvät paikallaan. Itse käytän Dainesen Pro Shortseja, oli housut sitten nahkaa tai gorea. Niissäkään ei ole häntäluun kohdalla kovamuovisuojaa, vaan pehmeä. Lonkkien kohdalta kovamuovit löytyy, jolloin on parempi suoja lonkkaniveleen kohdistuvia iskuja vastaan, lonkkanivelen korjaaminen kun ei ole ihan yksinkertaista. Vastaavaa suojaa lantiolle en tiedä olevan vakiona missään ajopuvussa, niissä on korkeintaan pehmeät suojat. Ja persukselle korkeintaan tuplanahka ratakamppeissa, mikä kyllä persliukuun riittääkin.

Mielestäni suojashortsit ovat kannattava hankinta, mutta kannattaa huomata, että housut pitää olla silloin lantiolta vähän väljemmät.
Niin, mutta vieläkin, minkälaiset ne on ajaessa
062802moto_prv.gif
 
Niin, ajaessa en niitä huomaa mitenkään. Ei hiosta mielestäni mitenkään, ei purista, ei paina. Dainesen kalsareissa on sellainen aika karkea verkkokudos, silmäkoko jotain puoli senttiä. Voi olla joidenkin mielestä liiankin karkea verkko, koskapa jättää kivan grillikuvion iholle. Tuollainen karkeampi verkko pitää housukankaan irti iholta, eli väliin jää ilmaa, joka kylmällä on lämmöneriste ja kuumalla mieluumminkin viilentää.

Monissa on jokin lykrakalsari runkona, eli jonkin verran täytyy ainakin lämmittää, koskapa normaalit kalsarit on tod näk siellä alla ja tulee toiseksi kerrokseksi nämä shortsit.
 
Back
Ylös