Suomen suveen hyvä rengasvalinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oiva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Oiva

Kyntökone
Morjens,
viime kesän lopulla uusin mopoon takarenkaaksi Pirelli MT 66 140/90 -16 TL 71H. Kyllähän tuolla sunnuntaiajelut menee, mutta kun tämä Suomen suvi on taas melko kostea, eilenkin tuli vettä monot täyteen. Ongelmana on lähes olematon pito märällä tienpinnalla, pikkasen kaasua lisää tai mutkaan kallistus, niin välittömästi lähtee takanen lipsuun. Onko raadilla hyviä suosituksia takarinkulasta ihan katukäyttöön myös sadekelillä? Kulutuskestävyys vasta toisella sijalla.

Olli

Olisin sanonut scorpion sync tai metzin tourance mutta tuo 16" takavanne kyllä sulkee nuo pois pelistä.

Pilot road ja pilot power taitavat olla ne parhaat sadekelin rinkulat luokissaan. Itsellä ollut molempia käytössä ja pitoa löytyy märälläkin todella hyvin. Kuussatasella saa tosissaan yrittää että saisi takarenkaan jauhamaan tyhjää keulimisen sijasta. Roadin pitäisi kilometrejäkin kestää reilusti yli 10t.

Pilot road ja pilot power taitavat olla ne parhaat sadekelin rinkulat luokissaan. Itsellä ollut molempia käytössä ja pitoa löytyy märälläkin todella hyvin. Kuussatasella saa tosissaan yrittää että saisi takarenkaan jauhamaan tyhjää keulimisen sijasta. Roadin pitäisi kilometrejäkin kestää reilusti yli 10t.
Eipä noitakaan saa 16" vanteelle..

Kyllä lämmittää...
Testien perusteella...Road 2:set alla...42km takana.
Kosteaa kesää ja syksyä.

Pilot road 2:sta löytyy (myös) sateella hemmetisti pitoa. Tuollaisella 600cc mopolla ei meinaa saada edes märällä asfaltilla ykkösvaihteella sutimaan täyskaasukiihdytyksessä. Mutta jos sitä ei saa 16":na niin ei varmaan kauheasti helpottanut
smile_org.gif

Mulla edessä ja takana Metzeler Marathon 880:t, eikä mitään valittamista pidon suhteen.

Mulla eri koot kuin sinulla (etu 130/70-18 ja taka 170/80-15), mutta hyvin pelittää, eikä renkaiden puolesta pelota, sateellakaan.

Morjens,
viime kesän lopulla uusin mopoon takarenkaaksi Pirelli MT 66 140/90 -16 TL 71H. Kyllähän tuolla sunnuntaiajelut menee, mutta kun tämä Suomen suvi on taas melko kostea, eilenkin tuli vettä monot täyteen. Ongelmana on lähes olematon pito märällä tienpinnalla, pikkasen kaasua lisää tai mutkaan kallistus, niin välittömästi lähtee takanen lipsuun. Onko raadilla hyviä suosituksia takarinkulasta ihan katukäyttöön myös sadekelillä? Kulutuskestävyys vasta toisella sijalla.

Olli
Sulla on varmaan customi jos rengaskoosta voi päätellä? Sporttirenkaat voit unohtaa.
Kokeile Metzen ME-880

Jos sinne mahtuu 150/80-16 niin Bridgestone Battlax BT45 on saatavana, ja siinä kohtuullisen hyvä sadepito. Nuo 'huippurenkaat' voit tosiaan unohtaa, koska niissä ei tuota kokoa löydy.

Morjens,

Olli
Sulla on varmaan customi jos rengaskoosta voi päätellä? Sporttirenkaat voit unohtaa.
Kokeile Metzen ME-880
Ehdottoman suositeltava valinta, näitä on ollut minulla jo monta alla. Ei tule huonoa ominaisuutta mieleen. Pirellit unohdan, niillä olen joutunut jopa vesiliirtoon kahdesti, Michelininkään märkäpito ei ole A1-luokkaa, Bridgestone on suht ok.

Morjens,

Olli
Sulla taitaa olla aika köykänen mopo kun tuommoista tekee? Jotakuinkin tarkkaan 30 000 kilsaa tuommoisilla, vaikkakin leveämmillä, takana eikä vastaavia ongelmia ole ollut. Ja kyllä, myös kaatosateessa. Mulla tosin mies ja mopo +400kg, 1500cc
wink.gif

Pitää muistaa  
062802moto_prv.gif
kelien edellyttämällä tavalla..

Mulla edessä ja takana Metzeler Marathon 880:t, eikä mitään valittamista pidon suhteen.

Mulla eri koot kuin sinulla (etu 130/70-18 ja taka 170/80-15), mutta hyvin pelittää, eikä renkaiden puolesta pelota, sateellakaan.
2000-luvulla olen kaatunut kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla oli alla 880:t ja vettä tiellä. Tottakai jos konttaan niin alla on 880:t kun en muilla ole ajanutkaan. Lisäksi kyseisissä tapauksissa ei ollut kyse ihan tavallisesta kotimaisesta vesikelistä ja oli ihan sama mikä umi oli alla.

Ei se Metzelerin Marathonkaan mikään ihmeellinen ole pitämään märällä, Harrikakin sutii vahingossa.
Hyvä se on kyllä ajaa ja kestää raskaankin pyörän alla 15-17tkm.

Ei se Metzelerin Marathonkaan mikään ihmeellinen ole pitämään märällä, Harrikakin sutii vahingossa.
Roketilla tullut silloin tällöin ajeltua missä on marathonit alla ja ihan ok märkäpito noissa tuntuisi olevan kun kestää silläkin aika kovasti kiihdytellä ennen kuin rupeaa tyhjää lyömään. Kuivapito noissa mielestäni suurin ongelma on kun tuntuu ettei millään pysy takapää kurissa parilla ekalla vaihteella, vika saattaa tosin olla pyörässäkin
biggrin.gif

Kokohan se taas tuottaa ongelmaa ,niin kuskilla kuin gummillakin
tounge.gif
. Kuski kun on reilusti alle 100 kilonen ja pyörä vajaat 300 kg. Pitää ottaa asiakseen hommata Metzlerin Marathon 880:set tai apupyörät. Henk. kohtaisesti se on ihan sama kestääkö rengas hinkata asvalttia 5 tkm vai jopa 20 tkm, kunhan ei tarvitse kärsiä sydämen rytmihäiriöistä vesisateella. Vanha ajaa vanhalla Hondan vf1100 kustomilla, soon sitten pyörän vaihto edessä, jos superluokkaan mielii renkaitten osalta, tai minkään muunkaan.
Kiitoksia vinkeistä.

Olli

Ps. mulla ois muutama tkm ajettu Pirelli kohtsillään tarjolla. Kelpaisko kellekään vai suditanko parkkipaikalla kankaille naapurien iloksi?
idea3.gif

Roketilla tullut silloin tällöin ajeltua missä on marathonit alla ja ihan ok märkäpito noissa tuntuisi olevan kun kestää silläkin aika kovasti kiihdytellä ennen kuin rupeaa tyhjää lyömään. Kuivapito noissa mielestäni suurin ongelma on kun tuntuu ettei millään pysy takapää kurissa parilla ekalla vaihteella, vika saattaa tosin olla pyörässäkin
biggrin.gif
Joo, ne on monipiippuisia asioita nämä rengasasiat. Mulla aikoinaan Jammu DT:ssä jotkut sen ajan Metzelerit alla ja eturengas ei pysynyt parilla ekalla vaihteella millään kadussa -> taisi olla "LC":n tehoista kiinni tahi sitten takarenkaan pidosta. Kelillä ei niin suurta vaikutusta asiaan.  
tounge.gif

Kun kysyttiin hyviä renkaita ja alla selvästi custom, ei voi muuta väittää kuin Marathon ME880.

Onkos kellään kokemusta Metzelerin Marathon 880 ja saman firman Lasertech kumien eroista?

Joo, mä tiedän, että tää menee kohta taas hifistelyn puolelle.......
crazy.gif

Back