Suosituksia ja neuvoja BT-Headseteistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prestige
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Prestige

New member
Terve!

Tässä ajoharrastusta aloitellessa olen huomannut yhden mukavan asian, mikä ilmenee myös moottorikelkalla ajaessa:

Kun starttaan jomman kumman ko. laitteista, puhelimeni alkaa soimaan. Yleensä sieltä soittaa henkilö joka tietää että jos en vastaa ensimmäisen 3 sekunnin aikana, olen ajamassa. Yleensä sieltä soittaa henkilö joka tietää että soitan takaisin heti kun voin, mutta silti pitää soittaa mieluiten pari kertaa peräkkäin.

Nyt olen katsellut noita headsettejä. Valmistajia on monia samassa hintaluokassa ja ominaisuuksia vielä enemmän, ainoa käyttö minulla laitteelle on puhelimessa puhuminen. En omista navigaattoria enkä osta, en aio kuunnella musiikkia ajaessa, PMR-ominaisuus tai liitäntämahdollisuus olisi ehkä käytännöllinen.

Siksi haluaisinkin mielipiteitänne laitteista jotka listaan tähän:

Scala Rider Q2

Sena SMH10

Camos BTS310/330

Midland BT2

Onko näissä tuotteissa käytössäni mitään järkeä? Onko jokin halvempi ja yksinkertaisempi laite olemassa? Minkälaisia näissä mahtaa akunkestot olla?

Varmaa tietoa, mutu-tuntumaa, ukin serkun kertomaa ja Esson baarissa kuultua faktaa kehiin.

Kiitos ja kumarrus.

Asiahan sitten huomattavasti helpompi kun et ole navi yms. hommaamassa. Itselläni on tuo Q2 joka pelkän puhelimen kanssa toimii mainiosti. Akku kestää omassa laitteessa matkaseuralaisen kanssa puhuessa vähintään viikonlopun ajot. Keskimääräisesti laite päällä varmaankin 8-10 tuntia reissussa. Musiikkiakin tulee kuunneltua navista eikä headsetin akun kestävyyden kanssa ole toistaiseksi ole ollut ongelmia. Pelkässä satunnaisessa puhelukäytössä akku varmaankin kestää useat ajot ilman latauksia. Viime vuonna oli turneella mukana ja en ladannut sitä melkein viikkoon. Käytän myös headsettiä kun ajan duunimatkoja pyörällä ja saletti on kun saa kypärän päähän niin tulee työpuhelu.

Minä käytän päivittäin tuota Scala Q2:sta (muista mainitsemistasi ei kokemuksia), eikä juurikaan ole moitittavaa. Aiemmin oli perusmalli Scala Rider käytössä. Akku kestää normikäytössä yli viikon yhdellä latauksella, äänenlaatu puhelimen kanssa on täysin hyväksyttävää tasoa jopa hitaahkoissa autobaana-vauhdeissa ja muutenkin se on yksinkertaisuudessaan aika toimiva laite (pl. radio joka sukkaa pahasti). Suurin ongelma on ettei se ole 100% vedenpitävä, eikä valmistaja tosin niin lupaakkaan. Eka Q2:ni oikosulki erittäin rankassa sateessa ajetun 400km reissun jälkeen, joten toisen tiivistin silikonilla, ja se on kestänyt kaatosateita tuhansia kilsoja. Muuten, tuo Q2 maksaa rxtx-tuotteella 148e, kun pelkkään puhelinkäyttöön riittäisi tuo hinnat-alkaen malli Scala Rider, 69,80. Siinä on tosin vain yksi kuuloke/kaiutin (Q2:ssa kaksi) joka voi pidemmän puhelun aikana rasittaa toista korvaa enemmän kun toista. Tämä oli yksi syy miksi vaihdoin.

/MarcusB

Kiitoksia mielipiteistänne!

Pistämpä tuon Q2:den tilaukseen. 4 kaupan vertailulla Verkkokaupasta päätin sen sitten ostaa.

Ei muutaku soithellaan.
062802moto_prv.gif

Back