• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Supermoton rengastus..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle-86
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kalle-86

New member
Tuli tänään sit hommattuu ittelle hussen sm 610.. Nyt siinä on paikalla jotku shinkon sorarenkaat, mut ku ajaa sataa niin se alkaa vatkaamaan jonkin verran. Joten kaivattais vinkkejä et mitkä renkaat mä siihen hommaan. Noi 90% ajosta on asvaltilla ja loput soralla. Kai katurenkaillakin sen verran pärjää sorallakin tollasen suht kevyen pyörän kans?

Kyllä niillä katukumeilla voi sorallakin ajaa. Vähän liukastahan se on ja ajellessa pitää muistaa että tosiaan on ne katukumit alla. Itellä on samanlaisessa pyörässä Pirellin Diablo takana ja Dunloppi edessä.

Näin mäkin aattelin. Kuskista se on kiinni et pärjääkö soralla
biggrin.gif
Pistin Diablot tilaukseen niin ajellaan sit niillä. Oli vanhojen renkaiden koot vähän poskellaan. edessä 120/90-17 ja takana 150/70-17..

Aikanaan yllätyin, miten hyvin katurenkailla pärjää soralla.
Niinkauan kun ei vedä mutkiin millään speedway tyylillä, niin supermotolla ajaa siinä missä endurollakin.

Kurapyöräkokemuksista on hyötyä nyt kun on katumopo alla. Kun edelleenkin asuu hiekkatien varrella...
sport05.gif

Itse olen käyttänyt noita monikäyttömotoiluun tarkoitettuja supermotorenkaita. Eli pääasiassa asfaltille tarkoitettuja kumeja, jotka toimivat suht hyvin myös soralla. Tällä hetkellä alla on Avon Distanziat, joihin olen ollut oikein tyytyväinen. Ominaisuudet riittävät meikäläisen ajoon sekä kadulla että soralla. Seuraavaksi kokeilen aavistuksen enemmän katukäyttöön tarkoitettuja Pirellin Scorpion Sync -renkuloita.
Kyllähän motossa pitää kunnon supermotorenkaat olla  
062802moto_prv.gif

Back