SuperSport

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pete2

MotOrg ry
Mitäs tykkäätte? Minusta todella onnistunut ratkaisu Ducatilta. Jos halajaa pystympää ajoasentoa yhdistettynä sporttiseen ja kauniiseen ulkonäköön niin tässä olisi sopiva. Kun etsiskelin muutama vuosi sitten tämän tyyppistä pyörää niin en löytänyt kuin VFR1200:n. Jos tämä olisi ollut tyrkyllä silloin niin en olisi miettinyt hetkeäkään. Nyt kun vielä tekisivät hyvän laukkusatsin niin olisi tosi monikäyttöinen pyörä.

Tehoa ei ole hirveesti, mutta varmasti riittää kun ottaa huomioon että huiput on 9000:ssa eli aika alhaalla. Myös pakoputkisto on minusta ulkonäöllisesti onnistuneempi kuin Panigalessa. Tankki on 16 litraa. VFR1200:ssa oli 18, mutta kulutuskin oli paljon kovempi (oletettavasti) ja sekin riitti hyvin.

edit: olihan tuo bemmun K1300S silloin myös harkinnassa, mutta VFR1200 voitti.
 
Katselin myös, että hieno. Tosiaan tuo putkisto näyttäisi passelilta ja tehotkin sitä luokkaa mitä itellä hakusessa. Saa nähä mihin hinta asettuu. Erikoista, että kun itsekin silmäillyt markkinoilla olevia pyöriä, niin VFR on ollut kriteereiltään lähellä osuvinta jos hankintaa miettisi.
 
Heinäkuun alussa WDW:ssä kävin koe istumassa supersportin.
Italiassa hinnaksi arvioivat Heinäkuussa n.13k€, Suomessa varmaan 17-18k€
Ajoasento aika lähellä omaa 1200S monsteria.
Periaatteessa katettu monsteri. :right:
 
ihan hyvä ajatus, mutta toteutus voisi olla ollut parempi:
- monesta vinkkelistä ihan hyvännäköinen, mutta suoraan sivulta katsottuna kötöstys; katteen etureuna ja alaosa tökkii pahasti, erityisesti jos kattoo sitä ei-S -version mustapunaista katetta.
- ruma pakoputkisto
- matkantekoo ajatellen 16 l tankki pikkasen liian pieni

kritiikistä huolimatta pitää tsekata messuilla ja ehkä jopa testata keväällä
 
Tykkään elvytetystä ideasta. Katettu laadukas sporttipyörä, joka ei paina tonnia ja joka ei maksa neljääkymmentä kiloa. Tietty ducatihinta tälläkin, mutta jos myy hyvin, niin ehkä joku toinen valmistaja keksii halpamatkalaisillekin jotain.
 
Jatketaanpa vielä... Honda-sanin tapettua kuussatasen ceebraähvän olisi Honda-sanin pitänyt keksiä tämä laite tilalle jollain Bladen koneella tai muulla vastaavalla. Olisi saman tien tarpeeksi pauhua Euroneloset huomioiden.

Sama pätee Yamaha-saniin, ja Kawasaki ei vissiin koskaan keksinyt tätä all-round sporttipyörää.
 
Jatketaanpa vielä... Honda-sanin tapettua kuussatasen ceebraähvän olisi Honda-sanin pitänyt keksiä tämä laite tilalle jollain Bladen koneella tai muulla vastaavalla. Olisi saman tien tarpeeksi pauhua Euroneloset huomioiden.

Sama pätee Yamaha-saniin, ja Kawasaki ei vissiin koskaan keksinyt tätä all-round sporttipyörää.

Eikös tähän kategoriaan mene kuitenkin Suzukin GSX-S1000FA, Kawan Z1000SX ja Hondan VFR 800/1200?
 
Eikös tähän kategoriaan mene kuitenkin Suzukin GSX-S1000FA, Kawan Z1000SX ja Hondan VFR 800/1200?

Ottamatta näihin kolmeen laitteisiin sinällään kantaa, niin tässä tärähtää esimerkillisesti tuo
"mielikuvien merkitys" :D.

Mikä vitun sptzstrtou.....:blink:.
Nakuun kietaistu hieman muovia ympärille :D.

Duksulla homma pelataan hieman toisin..... alusta asti,
vaikka kortit ei sen kummoisemmat olisikaan :D.
 
Eikös tähän kategoriaan mene kuitenkin Suzukin GSX-S1000FA, Kawan Z1000SX ja Hondan VFR 800/1200?

VFR 800 ehkä, vaikka sekin muistaakseni painaan varttitonnin. VFR 1200 on jo puhdas matkalehmä, ja nuo muut nakuista kattamalla tehtyjä tourinkimopoja.

Ei sillä, etteikö ne asiaansa ajaisi, mutta tästä Ducatin virityksestä ei kumma kyllä tullut heidän aikaisemmat Supersportit mieleen, vaan CBR 600F siirrettynä tähän aikaan.

Tiiä sit.. voin olla ainoo.
 
VFR 800 ehkä, vaikka sekin muistaakseni painaan varttitonnin. VFR 1200 on jo puhdas matkalehmä, ja nuo muut nakuista kattamalla tehtyjä tourinkimopoja.

Ei sillä, etteikö ne asiaansa ajaisi, mutta tästä Ducatin virityksestä ei kumma kyllä tullut heidän aikaisemmat Supersportit mieleen, vaan CBR 600F siirrettynä tähän aikaan.

Tiiä sit.. voin olla ainoo.

Juu ihan tarkoituksella haastoin kun ei itsellä heti ole auennut pelkkien mainospuheiden perusteella miten tuo eroaa noista edellä mainituista. Eikös tuosta Ducatistakin ole heitetty, että Monsteri katteilla :grin:

Eli voiko tuon nyt kiteyttää niin, että verrattuna noihin niin paremalla tolalla on paino, komponentit, elektroniikka? Konepuolen näkee sitten ajossa.
 
Juu ihan tarkoituksella haastoin kun ei itsellä heti ole auennut pelkkien mainospuheiden perusteella miten tuo eroaa noista edellä mainituista. Eikös tuosta Ducatistakin ole heitetty, että Monsteri katteilla :grin:

Eli voiko tuon nyt kiteyttää niin, että verrattuna noihin niin paremalla tolalla on paino, komponentit, elektroniikka? Konepuolen näkee sitten ajossa.

Jotain tuollaista. Ergonomiasta vaikea sanoa, kun en ole pyörän päällä istunut. Mielikuvia on annettu markkinointiosastolta. :D
 
Odotan mielenkiinnolla kylmiä tyyppejä messuilla. Kuvien perusteella ei ihan näytä siltä että 190 cm taipuu rentoon ajoasentoon. Tankki on tosiaan pieni. Eikä tästä kyllä tule uutta ST-sarjaa kun lisää sivulaukut. Miltähän se edes näyttää laukkujen kanssa? Mutta niin tai näin, Ducatilta askel oikeaan suuntaan.
 
Kölnissä koeistuin ja oli kyllä ahdas enkä tykännyt ollenkaan. Munat lytyssä syvässä kuopassa. Minulle vaatisi ainakin penkin vaihdon. 1299S Panigale oli paljon parempi istua eikä se ole edes kamalan kyykky.
 
Odotan mielenkiinnolla kylmiä tyyppejä messuilla. Kuvien perusteella ei ihan näytä siltä että 190 cm taipuu rentoon ajoasentoon. Tankki on tosiaan pieni. Eikä tästä kyllä tule uutta ST-sarjaa kun lisää sivulaukut. Miltähän se edes näyttää laukkujen kanssa? Mutta niin tai näin, Ducatilta askel oikeaan suuntaan.

Eiköhän tavan mukaan ensi vuonna tule SuperStrada Multin ja Hyperin seuraan! :orgmp:
 
1200 kuutioisella koneella olisi ihan nätti ja varmasti kiva yleiskatupyörä.
 
Nosti niin pahan kuumeen tämä SuperSport malli, että otin maahantuojaan yhteyttä hinnoista ja aikatauluista. Ja sieltähän vastattiin näin:

"Ensimmäiset SuperSportit tulevat Suomeen maalis - huhtikuun aikana. Tehtaan tuotanto käynnistyy helmikuussa. Messuille on tulossa demopyörä, jossa laitteeseen pääsee tutustumaan lähemmin.

Hinnasto julkaistaan EICMA-näyttelyn jälkeen marraskuun puolessa välissä, mutta alustavasti laskettuna perusmallin hinta on noin 19.000€ ja S-malli maksanee väristä riippuen 21.500 - 22.000€."

Harmillista ettei tuota perusmallia saa valkoisena. Ainakaan valmistajan sivujen mukaan. :pissed:
 
Nosti niin pahan kuumeen tämä SuperSport malli, että otin maahantuojaan yhteyttä hinnoista ja aikatauluista. Ja sieltähän vastattiin näin:

"Ensimmäiset SuperSportit tulevat Suomeen maalis - huhtikuun aikana. Tehtaan tuotanto käynnistyy helmikuussa. Messuille on tulossa demopyörä, jossa laitteeseen pääsee tutustumaan lähemmin.

Hinnasto julkaistaan EICMA-näyttelyn jälkeen marraskuun puolessa välissä, mutta alustavasti laskettuna perusmallin hinta on noin 19.000€ ja S-malli maksanee väristä riippuen 21.500 - 22.000€."

Harmillista ettei tuota perusmallia saa valkoisena. Ainakaan valmistajan sivujen mukaan. :pissed:

Tuolla hintaerolla ässä tilaukseen, jos perse vain kestää :thumbup:
 
Tuolla hintaerolla ässä tilaukseen, jos perse vain kestää :thumbup:

Mun tapauksessa saisin tuolla hintaerolla vaan valkoisen värin ja takapenkin kuoren. En ole niin tankomiehiä että saisin tuosta alustasta jotain muuta irti kuin respektit siellä nakkikioskin parkkipaikalla. :cruising:

Mutta katsotaan messuilla millainen kapistus nyt sitten loppu ja viimein on!
 
Back
Ylös