Survival kurssista hyötyä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sörözö
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Survival kurssista hyötyä? -

  • En ole käynyt

    Ääniä: 0 0,0%
  • Olen käynyt, suosittelen

    Ääniä: 0 0,0%
  • Olen käynyt useammankin

    Ääniä: 0 0,0%
  • Käyn joka vuosi

    Ääniä: 0 0,0%
  • Suunnittelen meneväni

    Ääniä: 0 0,0%
  • Olen käynyt, en suosittele

    Ääniä: 0 0,0%

  • Ääniä yhteensä
    0

Sörözö

New member
Pistin tommoisen kun kummityttö ensipyöräkseen 600 Cebarin osti.
Olen itse vanhoilla päivilläni menossa ekaa kertaa MP69:n kahden päivän kurssille ja ehdotin tuoreelle 600:lle samanlaista.
Ei sopinut eikä käynyt, sovitut menot ja jonkun mielestä kahden päivän kestokin tuntui liioitellulta.
Koetetaan saanko tällä äänestyksellä respectiä puheilleni.
 
Itseäni ei ainakaan kiinnosta minkään näköiset kurssit.

Kai sieltä joku jotain hyödyllistä saa poimittua, mutta mua varten ne ei ole.
 
mulla on niin vanha ajokortti, että olen saanut ajaa mitä tahansa tykkiä koska tahansa. aloitin ajoharrastuksen 2006, ja menin Survival-kurssille 2007 n. 25 000km ajon jälkeen. sitä ennen olin ajanut pari kertaa vuokrapyörää, 'ihmiskuulana' (=lue: ajotaidottomana).

Survival kurssilla harjoiteltiin käytännössä jarrutusta ja hidasajoa: ensimmäisen luulin osaavani paremmin kuin mitä oikeasti osasinkaan, eli oikeasti en osannut ruutiininomaisesti jarruttaa tehokkaasti. toisesta en ollut aiemmin kuullutkaan, mutta ymmärsin että se on hemmetin tärkeä taito, ja vaikea - eli aloitin siinä tyhjästä.

Pidin kurssia erittäin hyödyllisenä kaltaiselleni 'itseoppineelle aloittelijalle', tajusin että pitää harjoitella, mitä pitää harjoitella, ja sain myös ajatuksia miten.

muuten viikonloppu oli tosi mukava retki hyvässä porukassa.
cool.gif
 
Voin suositella MP69 -kurssia. Tosin mulla oli viime vuonna tiivistetty yhden päivän mittainen, mutta terveellinen ja hauskakin se oli. Pienellä lentokentällä oli kunnolla tilaa harjoitella. Turvallisuuteen liittyvistä teemoista huolimatta päällimmäiseksi jäi oikea ote moottoripyörästä eri tilanteissa - pyörä otetaan tiukasti komentoon polvien ja kantapäiden väliin. Ja katseen suunta kaarteissa oli toinen tärkeä auttava juttu.
 
Yhtään väheksymättä mp-kursseja, en malta olla laittamatta ajo_hanskassa linkkiä tähän. Opuksessa on kerrottu/neuvottu katseen suunnasta, hidasajosta, tehokkaasta jarrutuksesta jne.jne.
Ei ole välttämätöntä mennä kursseille oppiakseen suositeltavia ajotapoja ja hallintakeinoja. Harjoitella voi hyvin myös issekseen, aukealla paikalla vaikkapa sen jälkeen kun on ensin perehtynyt ajon teoriaan. Opus on ehdottomasti lukemisen arvoinen.
 
Back
Ylös