• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suzuki 1250 S Bandit

Black Crome

New member
Ensimmäinen kesä omalla pyörällä alkaa pikkuhiljaa olemaan lopuillaan ja seuraavaa jo kovaa vauhtia suunnitellaan. Aloitetaan ajatukset vaikka sillä, että päivitetään tuo ensipyörä hivenen isompaan.

Omat ajatukset kohdistuu mm: otsikon pyörään, eli isorosvoon. Koeajoja en ole vielä suorittanut, jotka varmaan jääkin ensi kevääseen, mutta kokemuksia olisi kiva kuulla moisen vempeleen omistajilta, tai sillä ajaneelta.

Toimiiko tuo matkapyöränä, esim: pidemmillä kesälomareissuilla, kaksipäällä yleensä... kaikkia kokemuksia olisi kiva lukea.  
062802jumpie_prv.gif


EDIT: Omia suosituksia voi myös laittaa, eli mikä olisi hyvä pyörä ostaa seuraavaksi ns. "perhepyöräksi", jolla matkustaa yleensä kaksi ihmistä.
 
Tässä pari sanaa edeltävästä mallista, jossa sama peruskonsepti. 1250:ssä mm. ruisku ja vesijäähy plus satula eri mallinen. Käy kurkkimassa juttuja www.suzukibandit.org.

Hinta-laatusuhteeltaan yleispyörien aatelia. Toimii melkein kaikessa kohuullisesti... jaa, no ei sorakuopalla. Kaksi päällä pelittää oikein hyvin, ja vääntökone auttaa huimasti. Orkkis satula kahdelle pikkuisen liukkaahko, kyytiläisen polvet ok, kauhukahva ok (paitsi jää osin mahdollisen takalaukun alle), ajobalanssi ok, ajoviima ok, vaimentimen sijainti ok. Takaiskarin esijännityksen säätö veemäinen, mutta aika usein sopii niin, että itselle kova onkin juuri sopivasti pehmeämpi 2 päällä. Laukkusarjoja löytyy vaikka mitä ainakin kolmelta isolta valmistajalta. Sopii sekä kustomointiin ja virittelyyn että raakaa perustyötään ahkeroivaksi matkajuhdaksi. Ei tosiaan mikään Gikseri eikä FJR, mutta ripaus kumpaakin.

-hh-

edit: lyöntivirhe
 
Tappavan tylsä yleismopo.
Hinta-laatusuhteeltaan varmastikkin yks parhaista ellei paras...
 
24tkm ajettu -07 1250 banditilla ja tyytyväinen olen ollut. Pitempiä reissuja on ajettu parikertaa pohjois-norjaan ja homma toiminut hyvin. Paitsi, että tänä vuonna oli aika kosteaa
biggrin.gif

Kolmen laukun teline , sivuilla nuo V35 ja takaboxi... olikohan 46l. Tankkilaukku oli vielä mukana. Sai painoa hivenen eteen, ettei keula pyrkisi ylös reippaamissa kiihdytyksissä.
Sliparin vaihdoin ja säädöt tehty (leovince+pcIII). Koneelta n.117hv/132nM ja takaselta 108/116(eagle racing, kotka)
Huggerin laitoin ja etulokasuojan jatkeen...

Pyörä on riittävän tilava kakspäälläkin, ainakin meille. Ja vauhtia piisaa riittävästi, tosin mutka teillä välillä tuntuu joku kipeä kyljessä. (emäntä antaa palautetta välittömästi jos liikaa kanttaa
tounge.gif
)

No mitäs vielä satuilisi...
- orkkis takanen kesti alle 5000km
- huollot ovat olleet: öljynvaihto 80-100 ja sitten isommat 150-200-300
- kulutus oli tuolla tämän vuoden pohjoisenmatkalla n. 5-5,5 l/100km, riippuen matkavauhdista.
 
Vaimon veljen 1250S:llä ajoin juuri viikonloppuna pikku reissun. Muuten menee mainiosti, mutta ruiskuun pitäisi säätää vähän lisää bensaa osakaasulle, nyt nykii kaupunkiajossa vähän.

Ei tuo puolikate mikään maailmanparas tuulensuoja ole, varsinkin näin kylmällä sen huomaa selkeästi mutta tekee se tuosta silti 10 kertaa paremman matkapyörän kuin mitä täysnaku on. Kädet jäätyy kanssa aika helposti, kahvalämppäreille olisi käyttöä. Satulakin käy epämukavaksi minun kankulleni jossain 200 km nurkilla.

Ajoominaisuudet ja alusta ei ole mitään terävintä kärkeä, mutta kyllä niillä pärjää, ja matkantekoon ne on ehdottomasti riittävät. Jarrutkin riittää painavaan pyörään melko hyvin. Valot on ihan ok, muttei hirmuhyvät.

Moottori 1250:ssä on upea, pyörä lähtee pikku kaasunkäännöllä tosi vihaisesti, kätevä ominaisuus maantieohituksissa. En hämmästyisi ollenkaan, jos tuolla koneella ajaa 200-300 tuhatta km ilman remontoinnin tarvetta.
 
Ensimmäinen kesä omalla pyörällä alkaa pikkuhiljaa olemaan lopuillaan ja seuraavaa jo kovaa vauhtia suunnitellaan. Aloitetaan ajatukset vaikka sillä, että päivitetään tuo ensipyörä hivenen isompaan.

Omat ajatukset kohdistuu mm: otsikon pyörään, eli isorosvoon. Koeajoja en ole vielä suorittanut, jotka varmaan jääkin ensi kevääseen, mutta kokemuksia olisi kiva kuulla moisen vempeleen omistajilta, tai sillä ajaneelta.

Toimiiko tuo matkapyöränä, esim: pidemmillä kesälomareissuilla, kaksipäällä yleensä... kaikkia kokemuksia olisi kiva lukea.  
062802jumpie_prv.gif


EDIT: Omia suosituksia voi myös laittaa, eli mikä olisi hyvä pyörä ostaa seuraavaksi ns. "perhepyöräksi", jolla matkustaa yleensä kaksi ihmistä.
Jaa, eikös se gsx-650f enää kiinnosta?
biggrin.gif
kuten edellisellä kerralla sanoin niin järkevintä olisi toki huristella vanhalla gsx750f:llä vielä, se kun on melkoisen hyvä yleispyörä. Sinuna odottaisin ainakin tämän syksyn josko suzukilta tulisi sellainen malli kun GSX-1250F, se vois olla melko täydellinen sport-touring pyörä!! se saisi jo minutkin vakavasti harkitsemaan uuden pyörän ostoa, etenkin jos hintapolitiikka menis samoin kun gsx-650f:n kohdella joka on halvempi kun 650 bandit, eli hinta olis hiukan alle tuon ison bandiitin..!
smile_org.gif
 
JUU, ei paha . Oli mulla päivä ajossa K8 isorosmo, kun omaa Busaa vanneteipattiin ja laitettiin R22 putkii. Itellä oli muinoin -02 1200 Bandit, ihan ok sekin, mutta täsä uudesa jytyä huomattavasti enemmän. Yllättävän mukava ja ketterä. Hinta laatu TAATUSTI kohillaan. Mutta niinkus joku jo totes, nii toi katteettomuus tuntu heti kun nosti vauhtia . Tietty K8 Busa aerodynamikka on toki eri tasoa, mut nii on hintakin .
baaa.gif


Hyvä peruspyörä niin yhelle kuin kahellekkin .
smile_org.gif


Omalla -02 Banditilla tehtiin "Mimman" kanssa yksi europa reisu n. 4000km, muuta pahaa ei sanottavana, mutta sillon alko skolioosiselkä tekeen tepposia, eli piti päästä kyykympään, ettei koko paino kypärineen kaikkineen selän päällä. Ja pääsihän sitä, "pienellä" välirahalla K4 busaan. Nyt menossa K8 Busa ja takana 11600km ja hymy vain levenee. Huomenna taidan vetästä Peruslenkkini Tampere - Helsinki - Turku - Tampere, sit Pesu + Vaha ja pressu päälle, sekä seurataan "Pitääkö" tänä vuonna enää ajaa ? Lauantaina seilasin Pohojanmaan lakeuksia 480 km, ja löysin yhen tien mihin BUSA EI sovi . Keuruun tieltä Alavudelle ( en muista tien nummeroo ), mutta vanhasta muistista siellä oli yx pitkä magee suora ja olikin, mutta n. 3km myös karkeeta sepeliä.
ghostface.gif
Ristus mutta oli pitkiä kilsoja, pätkä oli rempassa. HUH.
crazy.gif
 
sanoi:
Jaa, eikös se gsx-650f enää kiinnosta? kuten edellisellä kerralla sanoin niin järkevintä olisi toki huristella vanhalla gsx750f:llä vielä, se kun on melkoisen hyvä yleispyörä. Sinuna odottaisin ainakin tämän syksyn josko suzukilta tulisi sellainen malli kun GSX-1250F, se vois olla melko täydellinen sport-touring pyörä!! se saisi jo minutkin vakavasti

No asiallinen pyörä se on kuuspuolikaskin varmaan. Jotenkin tuntuu, että ei viitsisi vähentää tehoja nykyisestä, vaikka ehkä se 650 F riittäisi tehojensa puolesta?? Olisi kyllä aika hyvä veto, jos se GSX-F 1250 tulisi mallistoon, sillä uskoisin, että kysyntää olisi.

Jos 1250 äffää ei kuitenkaan mallistoon saada, niin voihan sen tietenkin "tehdä itse". Lisää Bandittiin kokokatteen, joka ei paljoa käsittääkseni maalattuna maksa. Siinä hyvä ja vääntävä matkapyörä moneen käyttöön.

GSX 650 F kuva -> 1250 Bandit S kuva kokoatteella
 
sanoi:
Jaa, eikös se gsx-650f enää kiinnosta?  kuten edellisellä kerralla sanoin niin järkevintä olisi toki huristella vanhalla gsx750f:llä vielä, se kun on melkoisen hyvä yleispyörä. Sinuna odottaisin ainakin tämän syksyn josko suzukilta tulisi sellainen malli kun GSX-1250F, se vois olla melko täydellinen sport-touring pyörä!! se saisi jo minutkin vakavasti

No asiallinen pyörä se on kuuspuolikaskin varmaan. Jotenkin tuntuu, että ei viitsisi vähentää tehoja nykyisestä, vaikka ehkä se 650 F riittäisi tehojensa puolesta?? Olisi kyllä aika hyvä veto, jos se GSX-F 1250 tulisi mallistoon, sillä uskoisin, että kysyntää olisi.

Jos 1250 äffää ei kuitenkaan mallistoon saada, niin voihan sen tietenkin "tehdä itse". Lisää Bandittiin kokokatteen, joka ei paljoa käsittääkseni maalattuna maksa. Siinä hyvä ja vääntävä matkapyörä moneen käyttöön.  

GSX 650 F kuva ->   1250 Bandit S kuva kokoatteella
No perengele, ohan komee laite, toi Bandit katettuna . Vastaavat muilla merkeillä, vaikkapa nyt FJR Yammu.......... Hinta LIKI tupla Bandiittiin.
idea3.gif
 
sanoi:
Jaa, eikös se gsx-650f enää kiinnosta?  kuten edellisellä kerralla sanoin niin järkevintä olisi toki huristella vanhalla gsx750f:llä vielä, se kun on melkoisen hyvä yleispyörä. Sinuna odottaisin ainakin tämän syksyn josko suzukilta tulisi sellainen malli kun GSX-1250F, se vois olla melko täydellinen sport-touring pyörä!! se saisi jo minutkin vakavasti

No asiallinen pyörä se on kuuspuolikaskin varmaan. Jotenkin tuntuu, että ei viitsisi vähentää tehoja nykyisestä, vaikka ehkä se 650 F riittäisi tehojensa puolesta?? Olisi kyllä aika hyvä veto, jos se GSX-F 1250 tulisi mallistoon, sillä uskoisin, että kysyntää olisi.

Jos 1250 äffää ei kuitenkaan mallistoon saada, niin voihan sen tietenkin "tehdä itse". Lisää Bandittiin kokokatteen, joka ei paljoa käsittääkseni maalattuna maksa. Siinä hyvä ja vääntävä matkapyörä moneen käyttöön.  

GSX 650 F kuva ->   1250 Bandit S kuva kokoatteella
No perengele, ohan komee laite, toi Bandit katettuna . Vastaavat muilla merkeillä, vaikkapa nyt FJR Yammu.......... Hinta LIKI tupla Bandiittiin.  
idea3.gif
On se FJR kuitenkin ihan toisenlainen laite kuin Rosmo...
 
sanoi:
On se FJR kuitenkin ihan toisenlainen laite kuin Rosmo...

Niin on hinnaltaankin! Tuskin FJR:ää ja Bandit:ia samaan kehään on edes tarkoitettu? Suzukilta pitää laittaa FJR:lle oikeastaan Hayabusa vastaan, niin vertailupohjaa löytyy ehkä enemmän. 1250 S Banditille sopiva vertailupohja Yamahalta löytyy lähinnä FZ1-S:tä, joka on kalliimpi kuin Bandit.

Sitävarten on eri malleja, eri valmistajilta, jotta kaikki löytää itselleen sopivan ajopelit, jotta yhteinen
062802moto_prv.gif
löytyy. Aamen sille!
bowdown.gif
 
Vaikea ymmärtää, miksei Suzuki tee FJR:lle ihan suoraa kilpailijaa Hayabusan koneella ja kardaanivedolla. Niitä myytäisiin tässäkin maassa sadoittain. No, kait ne siellä tuotekehitysosastolla tietää parhaiten, minkälaisia malleja kannattaa kehitellä.
 
Vaikea ymmärtää, miksei Suzuki tee FJR:lle ihan suoraa kilpailijaa Hayabusan koneella ja kardaanivedolla. Niitä myytäisiin tässäkin maassa sadoittain. No, kait ne siellä tuotekehitysosastolla tietää parhaiten, minkälaisia malleja kannattaa kehitellä.
Hajapuskaa itessään myydään varmaan enemmän kuin tarpeeksi. Ja miksi tehdä vielä yksi malli lisää kun entisilläkin tuntuu pärjäävän  
nixweiss.gif
 
Kietämättä vähän outoa, ettei Suskalla kuitenkaan ole kaavailtu selvää kisaajaa FJR:lle, Pan Europeanille ja GTR1400:lle. Itse pidän Busaa enemmän sportin kuin varsinaisen tourerin puolella kallistuvana konseptina. V-Strommmi taas kallistuu soranorsun suuntaan. Eli siis sellainen aito baanamatkapyörä tavallaan kyllä puuttuu tehtaalta.

-hh-
 
Noihin ukon kommentteihin voin yhtyä. Norjan-reissu meni hienosti 2 päällä. Kahvasuojat ja lämppärit aika ehdoton ainakin mulle, varmaan verenkierrossa jotain mätää. Alkuperäinen plexi ei oikein toimi ainkaan mun varelle 188cm. Ehkä ens kesänä pitää hommata se touring plexi.

Tehoa ja vääntöä ihan mukavasti. Ylärekisteri on tahallaan pilattu toisioläppien toimesta. Jenkit väittävät saaneensa huimia tehonlisäyksiä poistamalla ne. Moottorin pahin ongelma on noi alle 80 kmh nopeudet. Ei oikeen meinaa tasasesti mennä pintakaasulla. Ehkä yksilö (pyörä tai kuski) kohtaista haittaako.

edit. Niinjuu meinas unohtua että alkup. satula ei ainakaan mulle sopinut. Liian kapea ja kova. Amerikan Suzuki tekee alkuperäisvaraosana myytävää geelipenkkiä. Se on jo huomattavasti parempi, hiukan kova kyllä tämäkin.
 
Kietämättä vähän outoa, ettei Suskalla kuitenkaan ole kaavailtu selvää kisaajaa FJR:lle, Pan Europeanille ja GTR1400:lle. Itse pidän Busaa enemmän sportin kuin varsinaisen tourerin puolella kallistuvana konseptina. V-Strommmi taas kallistuu soranorsun suuntaan. Eli siis sellainen aito baanamatkapyörä tavallaan kyllä puuttuu tehtaalta.

-hh-
Puhdasverinen iso matkapyörä, siis juuri FJR:n K1200GT:n (ja miksei myös RT:n), PanEuropeanin, Guzzi Norgen jne kilpailija tosiaankin puuttuu. Hayabusa on kuitenkin sportti, jota ei oikeastaan voi edes verrata noihin. DL1000:ta periaatteessa voisi, mutta sekin on vähän "hybridi".

Tiedä sitten, onko tämä Suomi niitä harvoja paikkoja, missä tuommoisia +1000cc, 200-300kg ja +20.000 euron kamppeita oikeasti myydään todella paljon.
 
Onhan niitä huhuja liikkunut, että ensi vuonna Suzukilta tulisi Busan koneeseen perustuva GSF 1400, kardaanivetoinen matkapyörä. Uudessa Bike lehdessäkin oli pikku juttu tuohon huhuun perustuen. Joku photoshop kuvakin oli. Toivottavasti siitä ei sentään sen näköistä tule. Etupää oli hieman B-Kingiä muistuttava. En oikein tykkää tuollaisesta "Star Trek muotoilusta", kun ei ole suippoja korviakaan.
ghostface.gif
 
Eipä taida olla pelkoa, että ne tuolla lehdistössä tietäisivät tulevista sen tarkemmin kuin kukaan muukaan. Hayabusallekin veikkailtiin seuraajaa tulevaksi joka vuosi noin vuodesta 2001, joskus MCN:n kannessakin oli joku itse väsäilty 6-sylinterinen ja 1500-kuutioinen luomus, sekä kissankokoiset otsikot.

No, Suzukin osalta ihan oikea tilanne selkiytynee aika paljon kun pitävät pressitilaisuuden Pariisissa syyskuun lopulla.
 
Noihin ukon kommentteihin voin yhtyä. Norjan-reissu meni hienosti 2 päällä. Kahvasuojat ja lämppärit aika ehdoton ainakin mulle, varmaan verenkierrossa jotain mätää. Alkuperäinen plexi ei oikein toimi ainkaan mun varelle 188cm. Ehkä ens kesänä pitää hommata se touring plexi.

Tehoa ja vääntöä ihan mukavasti. Ylärekisteri on tahallaan pilattu toisioläppien toimesta. Jenkit väittävät saaneensa huimia tehonlisäyksiä poistamalla ne. Moottorin pahin ongelma on noi alle 80 kmh nopeudet. Ei oikeen meinaa tasasesti mennä pintakaasulla. Ehkä yksilö (pyörä tai kuski) kohtaista haittaako.

edit. Niinjuu meinas unohtua että alkup. satula ei ainakaan mulle sopinut. Liian kapea ja kova. Amerikan Suzuki tekee alkuperäisvaraosana myytävää geelipenkkiä. Se on jo huomattavasti parempi, hiukan kova kyllä tämäkin.
terve öö. ei mtn linkkiä tonne "amerikan suzuki" osastolle, sitä geelipenkkiä mä vaan..

komia pyörä sulla!!
 
Back
Ylös